Alla inlägg under oktober 2016

Av heroheartdove - 10 oktober 2016 23:40

Jag skriver äppelkaka, men jag vet att många stavar det äpplekaka istället. För mig känns det helt avigt, men rådfrågar man SAOL tror jag att båda stavningarna är "godkända".

Hur som helst. Ikväll bakade jag en äppelkaka i en liten långpanna. Mycket smör, mjölk, ägg och socker. Samt äpplen och kanel förstår. Blev jättegott!


Luuugnt på jobbet idag. Övade lite på att bokföra dagskassan och drog sedan hemåt två timmar i förväg, verkligen najs att kunna ta ut timbank/komp sådana här dagar. Det blev teve och lite sömn innan jag stack till stallet. Nya hyresgäster och (naturligtvis) ingen värd i sikte. Blev såklart jag som fick hjälpa dem och jag är sjukt less på det. Klart jag hjälper till, men att "introducera" nya tycker jag inte är min uppgift. Stör mig på lite annat också, som att värden är väldigt nonchalant när det gäller andra hästar än de egna. Vi flyttar till nytt stall om knappt tre veckor, det ska bli otroligt skönt.

Mer teve på kvällen förutom kakbakandet. Inget målande, men hittade på ytterligare två alster från i våras. Målade med smala tuschpennor, de jag använder hos mamma. Ska nog önska mig egna i julklapp.

Av heroheartdove - 9 oktober 2016 19:07

Men... Jag har fått konkurrens som familjens konstnär. Fast med två fiskar som föräldrar är det kanske inte så konstigt med ett konstnärligt barn?


Och jag fortsätter med mina hästar...


Jag tycker faktiskt att jag lyckas rätt bra trots ett rätt skralt utbud av färger. Samtidigt visar det väl egentligen på ännu mer kreativitet genom att få fram fler färger ur dessa.

Av heroheartdove - 6 oktober 2016 22:33

Av heroheartdove - 6 oktober 2016 17:46

Jag la en order via nätet just innan jag åkte från stallet och tio minuter senare får jag hämta ut en färdigpackad påse med en massa mumsig sushi!


Jag gillar verkligen SoS's koncept att kombinera den klassiska sushin med svenska råvaror och smaker. Dessutom blir makirullarna otroligt mättande med sina krämiga fyllningar.


Det är också mer inspirerande att de "spritsar" ut wasabi än om den bara vore serverad som en fast klump.

Av heroheartdove - 6 oktober 2016 09:56

Jag är fisk och har nog några konstnärliga drag inom mig. Både när det gäller fysiskt skapande, idéer, inredning, målning och liknande. Och så här kan det bli:

Den som är skarpögd och dessutom känner Hero inser att hästarna inte bara är färglagda på måfå utan det är tre väldigt speciella hästar.

Av heroheartdove - 5 oktober 2016 07:51

Vad 17?! Jag är fortfarande febrig! Som vanligt ingen jättehög temp, men tillräckligt för att lågtempade jag ska vara satt ur spel. Hade gjort iordning en burk med hallonkvarg (laktosfri förstås) att äta vid första rasten, men åt den hemma istället.


Till lunch hade jag planerat att köpa en färdig matlåda från "Gooh!" via Mat på jobbet - Convini, men nu får jag se vad det blir. Har ju min milanesiska salami att äta.

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards