Alla inlägg under oktober 2016

Av heroheartdove - 4 oktober 2016 23:35

Det bara poppar upp idéer, den ena efter den andra, till olika inlägg. Inte med så mycket substans, men värt för Hero att skriva om, för minnets skull.

Jag har lagt mig i sängen. Har pratat med min chef och sagt att jag ska jobba imorgon, om inte febern tar en ny drastisk vändning, men det tror jag inte. Men kom på att eftersom det är dags för fysiskt jobb med händerna så är det bra med lite kortare naglar. Piffade ju till dem för nån vecka sedan så filade bara dem kortare och såg till att formen/profilen var okej innan jag lackade dem. Alltså ingen fullständig rebalansering med ny akryl, men blev bra ändå.


Så fort jag lagt mig i sängen kom Lill-snottran klivandes, hon tar alla chanser till att få ligga i sängen hon också.

Av heroheartdove - 4 oktober 2016 21:58

Åh, det är så otroligt gott med Salame Milano, har blivit helt beroende av italiensk antipasti. Nu fick jag nöja mig med enbart lite salami, men klart bättre än ingenting. Och snart är det min namnsdag, känner jag min mamma rätt så kommer hon att bjuda mig på en rejäl portion sushi.

Av heroheartdove - 4 oktober 2016 08:16

Ja, det är ju inte hans dag ännu, men nu börjar man tillkännage årets pristagare.

Man ger ut pris inom sex områden: fysik, litteratur, ekonomi, fredsarbete, medicin och kemi. Alla priser delas ut den 10:e december i Stockholm utom fredspriset som delas ut samma datum, men i Oslo.

Hur som helst. Lite feber idag också. Fick iväg barnet till skolan utan större problem och for hem igen. Stekte kebabkött med lite salt och peppar till frukost.

Helt okej faktiskt, men funderar på att luncha på Donken ändå idag. Chickennuggets, så himla gott här om dagen! Sedan ska jag till stallet igen, hästen sköter sig ju inte skälv. Mock och foderfix och så ska jag plocka om lite bland pållinuttans tävlingsplaketter. Och om jag orkar ska jag klippa henne lite till. Sparade benen nu senast, men inser att jag behöver ta dem också för att hon ska kunna hålla sig fräsch i pälsen.

Av heroheartdove - 3 oktober 2016 22:10

Make och barn har varit förkylda och febriga över helgen, men kom iväg till jobb och skola idag. Det gjorde inte jag... Lågtempade jag vaknade med en temp på strax över 37°C, kall och frusen. Höll mig kvar i sängen och kunde konstatera att febern steg. Sov några timmar och kände mig sedan lite fräschare. Teve och pärlpyssel.

Och när maken kommit hem stack jag iväg till stallet. Mock och foderfix. Ut en pytteliten ridtur också, men trots mestadels skritt så blev jag alldeles trött och varm. Kasst. Hade med mig gottis till hästen i alla fall. Hem igen, blev "chunky" grönsaksbuljong till middag. Hade kvar från i lördags, men fyllde på med mera sötpotatis och lök.

Otroligt gott, men nästa gång stoppar vi nog i lite köttbitar också för ännu bättre mättnadskänsla, nu fick vi dryga ut det hela med lite vitt formbröd. Men extra gott är alltid gott. Upptäckte att vi hade mycket äpplen i kylen så fixade till en äppelkaka med smulpajstäcke ovanpå. Maken stack iväg och köpte vaniljsås, blev jättegott!

Får väl se hur jag mår imorgon bitti. Går upp som vanligt och lämnar barnet på fritids, får se hur mycket ork jag har efter det.

Av heroheartdove - 2 oktober 2016 20:47

Dags för nygammalt jobb imorgon, känns faktiskt inte så himla jobbigt. Jag är fortfarande med i Antenn och jag vet hur jag letar och söker nya jobb. Jag har ju haft flera andra jobb på gång så helt omöjligt verkar det inte vara. Men lite svullande fick det bli så här på söndagskvällen.

Italiensk antipasti: prosciutto crudo, coppa, salame milano


Rotfruktschips: sötpotatis med olja, salt & peppar

Av heroheartdove - 2 oktober 2016 18:22

Idag kom säsongens sista hästspekulanter, om de inte vill ha hästen så flyttar vi i lugn och ro till nytt stall om knappt en månad. Låter oss bli hemmastadda och så fortsätter saluförandet i vår om det fortfarande är aktuellt då.

Shoppade på Kvantum på vägen hem, dels lite nödvändiga saker som laktosfri kvarg (mättande frukost, tänkte jag), smör och fryspåsar, men även en förpackning antipasti-mix och sötpotatis (tänkte ugnsrosta chips), lite lyx eller tröst sista dagen innan jag börjar på gamla jobbet igen.

Pärlat lite igen. Grabben tyckte att den rivna plattan var fin så jag gjorde om den, med några små justeringar i designen. Blev i alla fall rätt fin tycker jag.

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards