Alla inlägg under oktober 2016

Av heroheartdove - 1 oktober 2016 23:52

Ja, använda ordet pärla som verb alltså. Sätta små "pärlor" på plattor med piggar, olika mönster, skapa egna figurer eller följa mallar. Detta håller barnet på med hemma och på fritids/skola/dagis. Jag höll också på med sånt när jag var liten och kul nu med. Rogivande. Så jag pärlade en stund framför teven, men rev skapelsen sedan, det är ju barnets grejer. Men jag var bra sugen på att värma med strykjärn och spara!


Det blev i alla fall en sovmorgon som planerat och sedan till mamma. Fika och därefter stallet. Fixa box och foder. Sedan mockade maken ute i gräshagen medan jag longerade hästen. Vi avslutade med att ta in alla hästar.

Hemåt. Hämta barn hos mamma och shopping på Kvantum. Köpte middagsmat (lax, creme fraiche & stenbitsrom) och ingredienser för att koka buljong på märgben. Så en bit oxben, palsternacka, morötter, sötpotatis och lök.

Fick puttra i den stora pastagrytan och det blev riktigt bra! Palsternacka har lite speciell smak, men passar super i sådan här soppa/buljong. Sötpotatis har jag inte använt så här tidigare, men det var också bra. Gav fin färg, lätt sötma och en nästan krämig konsistens.

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards