Alla inlägg under november 2016

Av heroheartdove - 12 november 2016 20:58

En vandring runt om i city med familjen. Fina upplysta platser, härlig trängsel med andra. Mer eller mindre folkfest!

Av heroheartdove - 9 november 2016 12:42

Snön vräker ner, barnet är magsjukt och Donald Trump valdes till USA's president. Jag lägger inte några värderingar alls utan hoppas på det bästa. Och visst är det mysigt med all snö!

Av heroheartdove - 8 november 2016 20:07

Idag åkte vintersulorna på! Anlände till Bildemo ungefär tio minuter före bokad tid. Gled förstås förbi den lååånga kön med drop in-bilar, men fick riktig VIP-service och fick även passera alla i kön för de som förbokat. Jag antar att personalen hade koll på kölistan och att vi ändå hade första tiden. Nå väl, rakt in i bilhallen och fix och trix.


Stack sedan iväg för lite shopping. Har egentligen "shoppingförbud" när det gäller hästtillbehör, men nu vid nya stallet behöver jag en ny låda att ha hästens borstar i. De privata förvaringsutrymmena är mindre än tidigare och borstar (som oftast förvaras i låda, hink eller väska) har man direkt i den stalldel där man oftast gör i ordning sin häst. Men jag har inget lock på min väska så grejerna kommer att bli så dammiga om de förvaras framme på det sättet och därför köpte jag en rejäl låda med lock i svart plast.

Men jag har ju så svårt att hålla i pengarna... Hästen blir ju kvar åtminstone till våren och nog behövs ett speciellt tillbehör om vi ska hålla igång hoppningen ordentligt.

Har suktat efter detta tidigare, men nypriset är högt. Blev därför väldigt köpsugen när jag nu upptäckte att den lokala dyra tillbehörsbutiken hade rejäl rea på just denna produkt. "Råkar" nog ta en sväng förbi butiken imorgon...

Tisdag idag och med det rabatterade hämtpizzor på Pizza Hut. Vi fick vänta cirka en kvart och den trevliga personalen försåg grabben med lite chips och pyssel, uppskattades skarpt!

Av heroheartdove - 7 november 2016 20:24


Blå overall


Spagetti, köttbullar och grönpepparsås

Av heroheartdove - 6 november 2016 21:05

Middag! Kyckling, paprika, lök, grön curry och kokosmjölk. Gott. Min portion till vänster, barnets till höger.

Av heroheartdove - 6 november 2016 13:57

Vilken jävla best!

Av heroheartdove - 5 november 2016 16:28

In i butik idag, fann denna skyltning...

Hur ska man kunna ha de där (mössorna) på fötterna? Och det lustiga är att det är samma butik som för några år sedan hade följande skylt:


Nå, mumsig thaimat och färgglatt godis!

Av heroheartdove - 4 november 2016 22:22

Jo, men jobbet har flutit på bra denna vecka. Skönt också att ha den lite splittad med Antennprojektet. Blev också en spiral fattigare i onsdags. Gjorde inte alls ont när den plockades ut, men igår på jobbet fick jag en del värk. Ringde 1177 som rådde mig att ta det lugnt och inte jobba fysiskt tungt. Lätt att låta bli det på mitt jobb liksom... Men med schyssta arbetskamrater löste det sig och stallkompisen såg till att rida pållinuttan.

Rätt okej på jobbet idag också och kände inte av livmodern nånting. Var ändå försiktig och sa ifrån mig maskinjobbet. Lite på det berömda hårstrået att vi hann med all produktion idag, men det löste sig till slut. Belönade mig med en Pepsi Max vid den sista fikarasten.


Puttrade hem i lagom takt (mycket trafik och risk för svart-is) i sommarskor på bilen, dubbdäcken åker på efter helgen. Sjönk ner framför teven, men hann inte sitta särskilt länge förrän maken ringde. Han och barnet hade varit hos mamma under dagen och skulle nu få skjuts in till nya godisbutiken så jag mötte upp dem där. Godisshopping och sedan köpte vi också med oss sushi hem till middag.


Lite mer teve och nagelfix. Jag har haft heltäckande rosa förstärkning den senaste tiden, men nu blev det fransk förlängning igen.

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards