Alla inlägg under januari 2017

Av heroheartdove - 24 januari 2017 22:08

Vabbade igår och idag med lätt febervarm unge. Han var förhållandevis pigg idag på eftermiddagen så det lutar åt att det blir skola igen imorgon. Själv känner jag mig dock inte i topptrim, men lär nog jobba ändå om det inte blir vab, har inte råd att tappa mer i lön.

Det har i alla fall fortsatt trilla in lite pengar på kontot för sålda prylar och jag är duktig och flyttar över dem direkt till "e-sparkontot". Jag har en hyfsad plan för hur jag ska få ekonomin att gå runt denna månad. Sen får vi se hur det funkar. Förhoppningen är ju att den uteblivna stallhyran (4200:-) ska göra att pengarna räcker till de andra måsteutgifterna och att sålda hästtillbehör successivt kan betala bort en del dumma lån. Framme till midsommar räknar jag med att ekonomin ska vara helt i balans så att det går att börja bygga upp en egen sparbuffert.

Av heroheartdove - 23 januari 2017 23:05

Ja, nu har jag börjat ta tag i projektet att få ordning på min profilsida på LinkedIn. Jag har varit registrerad där sen mitten av december, men inte haft energi för att göra något. Men nu, fixat en snygg profilbild, laddat upp ett cv men också skrivit in direkt all arbetslivserfarenhet, utbildningar och annat krafs. Fick till den inledande biten på sidan mycket bra, tycker jag!


Har sökt tre jobb, ett av dem i Täby, det andra i närheten av Drottningholm. Långt att åka till båda, men det kan det vara värt för båda är jobb som jag skulle trivas utomordentligt med. Det tredje jobbet är här i stan och rent ärligt hoppas jag ju mest på det. Har några andra jobb att söka också, nu jävlar liksom!!

Av heroheartdove - 22 januari 2017 20:28

Saknar så det gör ont, men vet att jag gjort rätt val flera gånger om. Åker nog ut och hälsar på till helgen.

Av heroheartdove - 21 januari 2017 19:10

Januari, sista veckan innan lön, då är "alla" som fattigast. Senaste lönen runt den 22/12 och på den shoppa för jul och nyår, förutom de sedvanliga utgifterna. Eftersom lite pengar trillat in på mitt konto under de senaste dagarna (hästförsäljning och försäljning av hästtillbehör) bestämde vi oss för att lyxa till det med middag på den lokala kvarterskrogen. Juice, vin, öl samt en varsin pizza. Barnet fick en egen "barnpizza" för första gången, fortfarande rätt stor faktiskt, och han satte i sig precis hälften, plus rejält med pizzasallad och en brödbit. Men vi fick alla tre lite över och fick en doggy-bag med oss hem.

Av heroheartdove - 21 januari 2017 14:48

Nu har hon åkt, den finaste hästen av dem alla. Naturligtvis känns det i hjärtat, men samtidigt är jag så glad och lättad över den här lösningen.

Av heroheartdove - 19 januari 2017 10:37

När jag tog beslutet om köpare till hjärtehästen var det verkligen hjärtat som bestämde, och det känns så rätt nu!

Jag kunde sälja med hjärna eller hjärta. Sälja klokt och få ut en rätt schysst summa pengar, eller gå på hjärtekänslan och få mindre i plånboken. Jag följde hjärtat och tur var det för jag har fått flera mindre trevliga meddelanden från "krångelspekulanten". Sånt är så märkligt tycker jag. Jag kan förstå att man blir ledsen och besviken om man nu riktat in sig på en häst, men blir man nekad den är det väl bara att bita i det sura äpplet och fortsätta leta? Att skriva otrevliga meddelanden med diverse svordomar imponerar inte och gör ju att jag definitivt inte skulle rekommendera spekulanten till andra säljare.

Av heroheartdove - 18 januari 2017 22:36

Ett nytt hem för hjärtehästen! Struliga spekulanten strulade ännu mer, nu flyttar mitt hjärtas älskling istället till en av mina bästa vänner där tanken är att hon ska få många fina föl och lära dottern rida på stor häst. Känns så otroligt bra!

Jag tänder ett ljus för glädjen, men också för sorgen efter pappa. Just idag skulle han ha fyllt 79 år och jag saknar honom varje dag.

Av heroheartdove - 18 januari 2017 00:15

Att sälja häst är inte lätt, särskilt inte när man har fått en helt extremt knasig spekulant på halsen. Inte så att jag misstror personen som innehavare av djur, men så krånglig med själva turerna som leder fram till ett påskrivet kontrakt.

Nåväl. Jag försöker att inte oroa mig, men det är svårt förstås. Tänker vara hemma från jobbet imorgon också, och orkar jag så tänkte jag fixa lite jobb vid den stationära datorn. Behöver skicka några jobbansökningar och snygga till min profil på LinkedIn.

Gjorde i alla fall om naglarna igår. Har slarvat med olja, ska försöka vara mer noggrann nu. Snygga blev de i alla fall, kämpade med dem i typ två timmar.

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards