Alla inlägg under januari 2017

Av heroheartdove - 17 januari 2017 16:02

Sushi är gott!

Av heroheartdove - 16 januari 2017 19:20

Min favoritbok från barndomens sommarlov! Fanns (Finns?) på bibblan ute i Roslagen och jag lånade den varje sommar. En riktigt klassisk sommarlovsbok om hästar och enklare familjeliv, rikt illustrerad av författarinnan själv. Nu googlade jag på bokens titel och fann till min glädje boken på ett antikvariat via Bokbörsen. Så jag la en beställning, har fått en faktura och hoppas att det funkar så att jag får hem min barndoms älsklingsbok.

Av heroheartdove - 16 januari 2017 14:44

Jag är ingen extrem "trendsetter" och ingen som följer trender heller. Jag klär mig så som jag trivs vilket innebär mjukiskläder hemma, jeans och tröja/top i mer offentliga sammanhang och "den lilla svarta" om jag är "ute". På fötterna har jag bekväma saker, lufsar runt i sandaler från Birkenstock hemma. Annars gillar jag skor från Ecco, snuskigt dyra, men passar mina knepiga fötter (platta och breda) och känsliga leder ypperligt.

Idag är jag hemma från jobbet, lagom febrig och förkyld, men "fuskade" och for ner på stan för lunch på favvostället för asiatisk lunchbuffé. De är väl inte bäst när det gäller middagar/bordsservering och lokalen är lite trist, men god och prisvärd lunch får man. På väg dit mötte jag två trendigt klädda personer: en kille med slitna jeans (knäna nakna) och en tjej med låga sneakers och byxben som slutade 1 dm ovanför anklarna. Typ 5 minusgrader, lätt snöfall och blåst, jag fattar inte hur man då frivilligt väljer att exponera bar hud?!

Nå, lunch i alla fall! Idag inledde jag med lite sushi och misosoppa, värmde gott i kylan. Fortsatte med friterad kyckling och jordnötssås, stark kycklinggryta och stekt ris. Var "duktig" och åt lagom mycket utan att bli så där obehagligt mätt.

Av heroheartdove - 15 januari 2017 20:38

Runt omkring nya stallet finns en del trevlig natur, blandat med öppna fält, barr- och lövskog och hyggen. Inte så mycket sankmark, men visst är några områden fuktigare. Landskapet är lätt böljande med några rejäla backar. Djurlivet är mycket gott för att vara så nära stan. Rådjur och harar snavar man över mest hela tiden och spår efter älg har jag också sett. Men nu! Kom och red i kanten av ett stort fält när jag såg ett rådjur hoppa iväg. En stund senare kom något litet och mörkt rusande: taxkorta ben och en kraftig svans. Har googlat och på Jägarförbundets hemsida fann jag en bild av djuret - en mård!

Av heroheartdove - 14 januari 2017 17:55

Av heroheartdove - 13 januari 2017 19:23

Idag semester för att åka till hovis med hästen. Maken hade fridag så han följde med. Avslutade med lunch på ChopChop. Vi valde båda stekt ris och Onion beef, men sedan tog maken Thai chicken curry och jag Peanut chicken. En påse räkchips blev det också. Mums!


Rejält mättande! Jag tog med en "doggy bag" med mig hem, perfekt att smaska i sig under kvällen.

Av heroheartdove - 12 januari 2017 22:50

Jag har spanat in den i Convini's kyl den senaste tiden och idag slog jag till! En mustig soppa på butternutsquash (butternutpumpa) och cocos smaksatt med koriander, spiskummin och chili. Fantastiskt god!

Av heroheartdove - 11 januari 2017 22:52

Åt mina två byttor kvarg till lunch idag, men lyxade ändå med lite tjing-tjong-buffé innan dagens möte med jobbcoachen. 89 spänn för en välfylld buffé med olika sorters sushi (som jag dock hoppade över idag), kinesiska grytor, en massa friterat, dumplings, frukt, dricka och kaffe. Jag kan jämföra med restaurangen vid Kyrkokansliet: 2-3 maträtter (buffé), sallad, vatten som måltidsdryck och kaffe. Maten var dessutom inte så exceptionellt god att den motiverade priset på 99 kronor.

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards