Alla inlägg under februari 2017

Av heroheartdove - 22 februari 2017 18:35

På lördag måste jag vars frisk för då har ju maken och jag bord bokat på stans nya favvoställe. Jag talar om Frenchi. Vi bokade bord där för cirka tre veckor sedan då det blev känt att de omnämns i årets White Guide samt nominerats till tre Guldkajor. Jag misstänkte att det skulle bli svårt att få bord med kortare varsel och det verkar som jag har rätt. Idag ringde de nämligen från restaurangen och frågade om vi tänkt komma på lördag. Jo, det hoppas vi ju kunna göra. Jag misstänker att de ringde eftersom det var ett tag sedan vi la bokningen och att de nu har ett rätt bra tryck på borden efter alla utmärkelser. Vi får väl se på lördag!

Av heroheartdove - 21 februari 2017 22:32

Jo, men man hittar rätt roliga saker på internet (Facebook) och här är ytterligare en bild med humor.

Ja, jag förstår att bilden med en skjuten älg kan uppfattas som stötande, men det blir lätt sådant extremt tyckande från båda hållen. Visst bör vi äta mindre kött och kanske är det märkligt med "nöjesjakt", men så länge det faktiskt är tillåtet får veganerna acceptera att det förekommer. Visst, naturligtvis får de pusha för mer grönt i kosten, men att konsekvent skrika på de som gör annorlunda är inte heller rätt väg att gå.

Av heroheartdove - 20 februari 2017 23:58

I natt blir det soffan, hoppas kunna sova hyfsat.


Varm vetekudde på magen och en stärkande whisky.

Av heroheartdove - 20 februari 2017 21:29

Den lokala nyhetsblaskan Upsala Nya Tidning är bara skräp! Mycket tungladdad reklam och dessutom behöver man registrera sig (visserligen gratis) med namn, e-post och mobil för att kunna läsa de flesta av artiklarna. Bajs! Nä, jag rekommenderar 24uppsala.se istället. Precis samma nyheter, färskare nyheter (t.ex om olycka inträffat), gratis och inga krav på registrering. Visst, reklam här också, men den är lätt att skrolla förbi.


Skit-UNT har delat ut sina Guldkajor nu under helgen och jag var förstås nyfiken på hur det gått för Frenchi eftersom vi har bord bokat där på lördag. Nominerade i tre kategorier och tog hem två utmärkelser: Bästa lunch och Bästa uteservering. Nu har vi ju inte tänkt sitta ute och det blir ju middag för oss, men tror det blir bra i alla fall. Naturligtvis var artiklarna låsta på UNT's hemsida, men min nya favvosajt rapporterade också resultatet. HA!


Men jag får kanske skriva att jag hoppas att vi kommer iväg på lördag, min sjuka (influensa?) är verkligen inte att leka med. Sovit under förmiddagen, ändå en temp runt 38, matt och trött. Så hängt framför teven, surfat, klappat på hunden...


Man hittar roliga bilder på nätet...


Aptiten är så där, jag dricker duktigt, men inget smakar riktigt i matväg. Men fick maken att handla extra stark Pad Prik från Ahaan Thai till middag och det gick ner.

Av heroheartdove - 19 februari 2017 18:28

Nu verkar det i alla fall som att min förkylning brutit ut ordentligt! Jag var rätt snorig och nysig redan under gårdagen plus halsont och senare under kvällen kände jag mig mer vissen. Nu har jag en temp på strax under 38, taggtråd i halsen, snorig, rinniga ögon och snorklig i nosen. Har just ringt jobbet och sjukanmält mig redan nu, du slipper jag ringa klockan sex imorgon bitti. Har legat länge i sängen, men hänger nu framför teven. Sällskap av söt lillsnottra och stoppar i mig Zyx lite nu och då.

Av heroheartdove - 18 februari 2017 22:24

Inledde dagen med en ridtur på hjärtehästen. Egentligen skulle vi haft sällskap av ett annat ekipage, men vi blev lämnade ensamma då ryttaren fick annat att göra. Spelade ingen större roll, klart att det är trevligt med nån att tjöta med, men jag är van att bli lämnad i sticket. Nå, hästen och jag klarade oss utmärkt på egen hand och fick en härlig tur ute i finvädret.


Sedan hem, dök in i duschen, piffade håret och körde ut barn och vovve till mamma och lämnade dem där. Maken och jag for till Solna för fyra timmars årsmöte med facket. Avslutade med middag på asiatisk restaurang. Buffé, åt alldeles för mycket!


Nu har jag blivit tvärsjuk med rejäl förkylning och taggtråd i halsen, lätt rinniga ögon också. Har årsmöte med ridklubben imorgon, jag hoppas orka gå på det i alla fall.

Av heroheartdove - 17 februari 2017 21:01

Fredag, en helt okej arbetsvecka till ända. Lite stök i mitten med krångliga ögat, men annars har det rullat på bra. Hämtlunch från ChopChop och sedan avslutande administrativt jobb under eftermiddagen.


Promenad med hunden, en kortare sväng än i tisdags, men ändå en promenad, bättre än ingen alls. Maken hämtade barnet vid fritids under tiden. Det dröjde innan de kom hem (traskade med och kollade hur en kompis bor) så jag fixade mina naglar medan det var lugnt och skönt hemma. Som vanligt förlängning med akryl (men relativt korta naglar) och fransk manikyr, men la till lite silvrigt pynt denna gång.

Det är kul med lite nailart, så jag måste försöka skaffa mer tillbehör för sådant.

Avrundar nu kvällen med Pepsi och choklad från Lindt Lindor.

Av heroheartdove - 16 februari 2017 23:32

I bilen lyssnar jag på radio, oftast på Star FM, om det inte råkar vara lämpligt ned lokalradion för att bland annat få trafikinformation. Star FM kör en hel del gammal musik konceptet bygger på det: star - stjärnorna som inte glöms bort. Typ. Och nu har jag hört en så himla klämmig låt med härliga dansrytmer. Inte lätt att hänga med i texten och efter att till slut lyckats söka på "makes me wanna dance" på Youtube fick jag upp en version av låten. Versionen med Baha Men och som ingår i filmen Shrek.

Bilderna hederligt snodda från internet!

Och efter fortsatt luskande kom jag fram till att originalet heter "Best years of our lives" med gruppen Modern Romance, från typ början av 80-talet, och det är också den versionen jag hört på radion. 

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards