Alla inlägg under mars 2017

Av heroheartdove - 15 mars 2017 22:16

Jag lär inte vara i form för att visa mig i bikini inom den närmsta tiden och när vi far till Helsingfors kommer vi garanterat att bada en del.

Vad göra?!

Det är inne med tankinis nu för tiden: bikinitrosa med linne. Så surfat runt, men inte hittat någon lämplig modell till lämpligt pris. Däremot hittade jag en baddräkt som var som en kort klänning med klockad kjol. Den ser också ut att ha lite vidd över mage och höft så jag hoppas att den kan sitta rätt vettigt på mig.

Den lär få duga så länge, men sedan ska jag kolla efter en helt ny bikini med trosa och vanlig bh, och så komplettera med ett matchande linne.


Barnet hade lekkompis på besök efter skolan och vi gjorde pannkakor till middag. Orkade inte med att vispa grädde så fuskade med vanlig spray-grädde. Det blev en del över, så passade på att göra varm choklad och spritsa på en massa grädde. Mums!


Och den där hunden...! En lång stund låg hon på rygg med tassarna runt nosen. Både maken och jag hann med att ta många bilder. Lilla god söthjärtat!

Av heroheartdove - 13 mars 2017 23:16

Skar mig på jobbet idag. Inget allvarligt egentligen, en liten skåra på fingertoppen, men det ville ju inte sluta blöda! Fick tejpa på trippla plåster med rejält tryck för att det skulle stilla sig och inte blöda igenom.


Trots plåster lyckades jag ändå trilla ihop ett gäng frikadeller och "vanliga" köttbullar. Frikadeller har jag inte gjort tidigare, men det var ju inte särskilt svårt, bara att stoppa köttisarna i kokande vatten och vänta till de flöt.


Har "knöggelnäsan" i knät mest hela tiden, hon är verkligen gosig. Som jag tycker om henne!


Och så ska jag prova ny (billigare) frukost igen, små Babybels, hårdost (dvs i princip laktosfria) från Skrattande kon.

De känns ganska mättande och två om dagen blir åtta kronor, hälften så dyrt som kvargen som jag annars äter.

Av heroheartdove - 12 mars 2017 22:15

Var med barnet (och mormor) till Leos Lekland på kalas. Barnet lekte duktigt på egen hand med sina kompisar, så mamma och jag hann prata en hel del. Trevligt.


Maken jobbade, men han har kommit hem nu. Fyller år idag och ett gäng ölflaskor väntade på honom.


Och så har jag tittat på premiäravsnittet av Top Gear säsong 24 med Matt LeBlanc, Chris Harris och Rory Reid som programledare. Riktigt bra, den här omgången ska jag försöka följa! Förra året kom sex avsnitt med Chris Evans som programledare (och Matt LeBlanc och Sabine Schmitz som "sidekicks"), men den serien var helt misslyckad och avslutades i förtid, egot Evans bara gapade och skrek och fick massor av negativ kritik.

Av heroheartdove - 12 mars 2017 01:22

Middag ute på Guldkajebelönad krog igen! Finns dessutom med i exklusiva White Guide med drygt sextio matpoäng.

Mysig miljö, en halvcirkelformad restaurang med en likaformad bar. Vi började där med varsitt glas Il Selvatico Spumante.


Vi slog på stort och körde trerätters meny denna gång. Eller nästan fyrarätters, vi fick små majsbröd med sugarsnaps som var värmda/smaksatta med sesamolja, sesamfrön och japansk soya.


Jag valde Gotta Catch'em All till förrätt, en sashimi på fröyalax, friterat sushiris, wasabi och forellrom. Laxen var underbar, den bara smälte i munnen!


Maken åt något som kallades Hannibal the Cannibal. Det var tärnad rå wagyuinnanlår, emulsion på chili och vitlök och annat gottis.


Sedan åt jag El Gringo, grillad kalventrecôte med jalapeñoost, avokado- och chilisalsa samt sötpotatisfries.


Duck Dynasty åt maken, grillad anka, confiterad anka, ankleverterrin och emulsion på bland annat miso.


Till maten drack vi en härlig amerikansk Zinfandel, Ravenswood Sonoma County Old Vine Zinfandel.

Därefter avrundade jag middagen med en Frozen Piña Colada, kokos- och vit chokladcheesecake, grillad ananas, lime, mynta och sorbet på ananas och rom.


Maken åt Chocolate Meltdown, en chokladkula som fick smälta ner av varm kolasås och som däri gömde snickers- och popcornglass. Läckert!

Av heroheartdove - 11 mars 2017 00:52

Nähäpp, inget jobb vid det stället som jag var på intervju hos och inte hört från de andra ställena heller. Men jag ger inte upp, har hittat några andra liknande jobb att söka. Och möte med facktanten på tisdag angående skitmötet i onsdags, funderar faktiskt på att försöka byta enhet inom arbetsplatsen. Få nya chefer "utan minnen och begär". Jag trivs jättebra med mina nuvarande arbetskamrater, men att ha en överchef som så skarpt ogillar en känns tämligen olustigt.

Av heroheartdove - 8 mars 2017 18:38

Tja, vad ska man säga/skriva? Det är en födelsedag som jag bara vill glömma. Dagen i sig rullade på bra, men ett möte med "överchefen" la sordin på det annars positiva allmänintrycket. Nej, jag tänker inte dra något nu, jag bara skiter i allt.

Av heroheartdove - 7 mars 2017 23:01

Min ögonsten och min allra mest älskade hjärtehäst. Alltid saknade, alltid älskade. För alltid i mitt hjärta.

Av heroheartdove - 6 mars 2017 17:23

Hemma idag igen med lätt febervarm unge. Man blir verkligen inte rik av att leva på försäkringskassans pengar. Jag har fixat mat och hunden har sovit i soffan medan barnet tittat på filmer på datorn samt byggt med lego.


Imorgon "ska" barnet vara friskt igen, har han sagt, vi får väl se...! Har ingen större lust att vara hemma med honom även om jag inte direkt längtar till jobbet heller. Men har i alla fall en utemiddag att se fram emot igen! Det blir en kontinentalt sen middag på lördag för att fira min och makens födelsedagar. Denna gång blir det en systerkrog till Frenchi, nämligen Jay Fu's som beskrivs som ett "amasian steakhouse". Och även Jay Fu's är belönade med en guldkaja dom folkets favorit.

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards