Alla inlägg under mars 2017

Av heroheartdove - 4 mars 2017 23:37

Heldagsdejt med föredetta stallkompis, så himla trevligt att få snacka häst! Vi började med att åka ut och klappa på hjärtehästen innan vi for till Drottningholm och en ridsportbutik där ute. Sedan lunch på Sibylla Mamma's i Upplands Väsby och en snabb koll i ännu en hästbutik.


Hemma strax efter halv fyra. Pausade i soffan knappt en timme innan familyn åkte till Ikea. Åt middag och handlade bland annat trehundra servetter.

Av heroheartdove - 2 mars 2017 00:50

Nu är det bara att vänta. Intervjun gick bra, tycker jag, men det är alltid svårt att veta hur rekryterarna uppfattar en. Artiga är de ju förstås, men vad tycker de egentligen? Just detta jobb hade fått drygt 150 ansökningar, fick jag veta, och de hade valt att kalla 6 stycken till intervju. Ett annat jobb jag sökt, som receptionist hos en försäkringsmäklare, har fått över 200 sökanden. Där väntar jag på att höra från Randstad som sköter rekryteringen. Sedan har jag tre ansökningar till ute som jag är väldigt intresserad av.

Jag snyggade till naglarna i tisdags, men blev inte helt nöjd även om de såklart inte alls såg tokiga ut. Så nu ikväll filade jag om dem och pyntade dem med bra resultat. Riktigt snygga, får hoppas på ännu en intervju så att jag får visa upp dem!


Stamrenovering. Typ. Rören är egentligen fixade, men ytskikten i föreningens badrum är rätt sunkiga så länge bostadsrättsinnehavarna inte renoverat själva. Vårt badrum är fixat, men långt ifrån på ett bra sätt. Vi ska snart ha en stämma om hur renoveringen skall genomföras och när. Blir väl tidigast till början av nästa år, men jag klurar ändå lite på hur vi vill ha det. Vi har några hyllor som vi vill ha upp och naturligtvis eluttag för tvättmaskin, hårtork och plattång, men sedan då? Ny toastol, nytt handfat och skåp över och under. Men, dusch eller badkar. Vi trivs bra med att ha badkar, maken och jag för avslappning och barnet för lek. Men barnet växer väl ifrån badlekandet och det är himla skönt med en vettig dusch majoriteten av gångerna.

Så ramlade jag över det här inlägget på Facebook:

Helt perfekt ju!! Och maken verkade också gilla idén så vi kör nog på detta.

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards