Direktlänk till inlägg 16 april 2017

hemma bäst

Av heroheartdove - 16 april 2017 23:25

Det råkade bli lite väl mycket alkohol igår och faktum är att jag typ tappade räkningen eller inte räknade alls...

Efter att ha traskat runt i Helsingfors (tack och lov för varma gallerior) var vi tillbaka på båten vid ett-halv två. Barn och make öste på i badet medan jag köpte mig en macka plus cider. Checkade av bordsplaceringen inför middagen och spenderade lite tid i leklandet. Båtens wifi var rätt kasst utom just där så många päron på plats med mobilerna i högsta hugg.

Middagsbuffé vid kvart i fem och vi satt drygt en timme och åt. Jag åt ganska lagom mycket, inte för mycket, men tillräckligt för att hålla mig mätt resten av kvällen. Drack ett glas vitt vin till, fungerade fint genom hela måltiden, även till de avslutande sötsakerna.


Ytterligare bad och efter mycket stoj och lek pausade jag med en gin & tonic. Barnet kom på att det var kul att basta, men till slut fick vi honom i säng. När han somnat var maken och jag ner till taxfreen och shoppade: Baileys, Amarula Cream, tjärpastiller och likörfylld choklad.


Därefter blev det pubhäng och det var väl där som drickandet urartade en aning... Inledde med en Guinness till maken och en Kilkenny för mig.


Följde upp med en Old Empire IPA till maken medan jag drack en Irish Coffee. Vettig bartender serverade mig den utan sugrör, vilket annars verkar vara vanligast och folk som inte fick det frågade själva efter det. Hur man kan dricka en varm kaffedrink med sugrör övergår mitt förstånd.


Fortsatte raskt med en Bowmore respektive en riktigt stark (i dubbel bemärkelse) Bloody Mary med selleri.


Blodiga drinken sveptes i rask takt och efter den fick samma bartender göra en fuskvariant av en Dark Caipirinha åt mig: mörk rom, lime, sprite och rörsocker.


Finalen i puben bestod sedan av en Belhaven till maken och en Razzer för mig.


Sedan var vi upp till nattklubben, men där var ju heldött, trist! Jag skojade med maken och sa att jag ju måste få avsluta kvällen med ett glas mjölk så då blev det en Pink Panther, men den var riktigt hemsk! Trevlig färg, annars bläh.


Kunde ju inte avsluta med något så äckligt i munnen, men varm mjölk ska man ju sova gott på... Det fick bli en till Irish Coffee!


Sedan var jag väl mer eller mindre plakat, men vinglade inte farligt alls. Dock en rätt rejäl hangover imorse. Åt lite försiktigt till frukost, sov ytterligare en timme och nyktrade till med hjälp av pepsi och promenad från båten till parkeringsgaraget. Precis som förra året hade folk parkerat sina personbilar längs Tegeluddsvägens lastbilsparkering och fått böter, är det svårt att läsa/tyda skyltar?

Nå, vi hade ju parkerat helt lagligt i garage och gasade hem på cirka fyrtiofem minuter. Sov ännu mera sedan innan vi var till hundens uppfödare och hämtade hem henne. Fullt i pensionatsdelen så hon hade fått bo inne hos dem med deras privat hundar, lyxigt! Men var nog ändå lite jobbigt att bo borta för hon sov också en del när hon kommit hem.


Och nu är vi hemma. Härligt med en minisemester, ändå vansinnigt skönt att komma hem och gå in i vardagen igen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av heroheartdove - 23 mars 2023 22:12

Total skrivstiltje i nästan ett år. Det har hänt massor, mestadels bra grejer och jag vet inte om jag ska skriva om allt... Men får väl ta upp tråden och fortsätta skriva lite om nageljoxet. För jag provade en ny salong och gick där tre gånger in...

Av heroheartdove - 15 maj 2022 23:33

Efter att ha gått till samma nagelsalong i fyra år (och i princip haft damma tjej som fixat naglarna hela tiden) provade jag här i veckan ett nytt ställe. Jag är inte missnöjd med tjejen som sådan, hon är duktig, noggrann och kreativ, men jag gillar ...

Av heroheartdove - 9 maj 2022 23:22

För första gången har jag verkligen den senaste och hetaste modellen av mobiltelefon. Ofta har jag haft helt ok telefoner, men inte alla senaste, mest på grund av att det kostar att ligga på topp. Men nu blev det lite akutläge för maken och då Samsun...

Av heroheartdove - 8 april 2022 01:13


Totalt jävla bloggstiltje. Mår sämre än sämst, men håller skenet och en snygg fasad uppe. Tror absolut ingen förstår hur illa det är, men skit samma, jag ska väl ta mig igenom det här också. Vore ju löjligt om livet var alldeles för enkelt. Har i...

Av heroheartdove - 2 januari 2022 22:03

Tja. I vilken är ska jag börja? Klassiska "nytt år - nya möjligheter" och bara skita i allt krasst som hände förra året? Hade en rätt god tro på framtiden vid förra nyåret, men allt grusades rejält under vår/sommar. Försöker att inte vara bitter även...

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards