Direktlänk till inlägg 17 april 2017

aprilväder

Av heroheartdove - 17 april 2017 23:34

Lite lagom sovmorgon och sedan iväg på utflykt till ett naturreservat. Där traskade vi runt i urskogen cirka fyrtio minuter. En rätt kort runda med avslutande picknick och en sol som värmde skönt. Visst kan man gå längre, men viktigt att barnet inte tröttnar tycker jag. Nu fanns ork och energi hela vägen, blir det jobbigt kommer barnet inte vilja åka ut mer, nu avslutade vi på topp!


Vi var till mamma efteråt för fika och umgänge innan vi for tillbaka till stan. Snöstorm deluxe längs motorvägen, helt galet!


Och när vi kom ut från köpcentret såg bilen ut såhär:


Nå. Blev mest att slappa framför teven resten av dagen även om jag fixade middagen: marinerad och stekt kyckling med ris och olika såser. Fettis-jag hade tänkt skippa riset (äta LCHF nu en period), men det ser ju så tomt ut på tallriken... Dessutom är jag duktig på att trycka i mig godis och alkohol, svårt att komma undan kalorierna då. Har i alla fall sått lite krasse, kan ju vara gott att mumsa i sig och förhoppningsvis kalorifattigt.


Jag har också funderat på ytterligare en kryssning, skulle ju vara kul att åka i sommarväder och att bo i en lite lyxigare hytt. Hamnar på ca 7-8 tusen med mat, kan ju ha råd att boka när skattepengarna kommit. Skulle också vara skönt med resa utan barn, men är nog som att be om en grinigt avundsjuk unge, tycker ju också att det är roligt att åka. Klurade på om det skulle bli billigare med Vikingline, men det ÄR ju himla smidigt att åka till och parkera vid Värtahamnen. Är väl egentligen inte så himla krångligt att ta sig till Stadsgårdskajen, men alltid skönare med det gamla invanda. Får väl se om vi hittar på något. Önskemål om Kolmården också innan midsommar, ska ju ha råd att boka det också...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av heroheartdove - 23 mars 2023 22:12

Total skrivstiltje i nästan ett år. Det har hänt massor, mestadels bra grejer och jag vet inte om jag ska skriva om allt... Men får väl ta upp tråden och fortsätta skriva lite om nageljoxet. För jag provade en ny salong och gick där tre gånger in...

Av heroheartdove - 15 maj 2022 23:33

Efter att ha gått till samma nagelsalong i fyra år (och i princip haft damma tjej som fixat naglarna hela tiden) provade jag här i veckan ett nytt ställe. Jag är inte missnöjd med tjejen som sådan, hon är duktig, noggrann och kreativ, men jag gillar ...

Av heroheartdove - 9 maj 2022 23:22

För första gången har jag verkligen den senaste och hetaste modellen av mobiltelefon. Ofta har jag haft helt ok telefoner, men inte alla senaste, mest på grund av att det kostar att ligga på topp. Men nu blev det lite akutläge för maken och då Samsun...

Av heroheartdove - 8 april 2022 01:13


Totalt jävla bloggstiltje. Mår sämre än sämst, men håller skenet och en snygg fasad uppe. Tror absolut ingen förstår hur illa det är, men skit samma, jag ska väl ta mig igenom det här också. Vore ju löjligt om livet var alldeles för enkelt. Har i...

Av heroheartdove - 2 januari 2022 22:03

Tja. I vilken är ska jag börja? Klassiska "nytt år - nya möjligheter" och bara skita i allt krasst som hände förra året? Hade en rätt god tro på framtiden vid förra nyåret, men allt grusades rejält under vår/sommar. Försöker att inte vara bitter även...

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards