Direktlänk till inlägg 18 april 2017

sommarplaner

Av heroheartdove - 18 april 2017 22:50

Idag bestämde jag mig för att avsluta ridningen på hjärtehästen och att den trevliga uteritten för en och en halv vecka sedan fick vara det sista passet. Men jag släpper henne inte helt och hållet och jag kommer säkert rida henne något mer, men inte alls på någon regelbunden basis. Jag har för stunden tre andra hästar att sköta och rida och eftersom de dessutom finns närmare prioriterar jag dem. Den ena hästen ägs av en av mina bästa vänner och tanken är att vi ska tävla i dressyr i slutet av maj. Beroende på hur tävlingen går och hur väl kompisen kommer igång med det egna hopptävlandet får vi se hur mycket mer ridning det blir efteråt. Häst nummer två är den gamla (men otroligt energiska) ponnyn. Jag mockar, fixar foder och rider en dag i veckan, känns rätt lagom. Det är en kul ponny att rida, men något trim blir det ju inte. Planen här är väl att fortsätta med denna så länge jag tycker att det ändå ger mig något. Ägaren är dessutom bra att göra med och jag behöver inte betala något. Den senaste hästen som dykt upp i mitt liv är den som har mest potential och som jag tror kan bli roligast att rida, men då den ännu inte är särskilt utbildad blir det nu mest pyssel och jobb från marken. Fortsätter även med den så länge jag och hästens ägare finner att det ger något för oss alla tre. Jag vill ju egentligen helst trimma dressyr, men frågan är om det blir på ridskola eller via någon privat lösning? Jag har sett en annons där man kan få hyra in sig på en häst, ha den som sin några fasta dagar i veckan (betala efter antalet dagar), men bara rida. Ingen stallskötsel, inget hästägaransvar. Det låter helt klart intressant, men samtidigt hänger det lite på vem/vilka man får dela hästen med. Ska höra mig för om folket som ligger bakom "affärsidén" och se om det kan vara något att prova.

Jag saknar hästägandet samtidigt som det är jätteskönt att inte vara bunden. Ekonomin är ju inte stabil än, men bättre i alla fall. Vi har börjat fundera över sommaren och just nu lutar det åt att vi skippar Kolmården detta år. Vi är lediga under midsommarveckan, men tänkte nog satsa på dagsutflykter, typ Furuvik, äventyrsbad i Västerås och en kortare tripp till Åland. Sedan är det ju Norrland som gäller i månadsskiftet juli-augusti, men innan semesterns slut i mitten av augusti tänkte vi kanske göra en Helsingforskryssning kryssning igen, men nu med lite lyxigare hytt och mat. Good plan!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av heroheartdove - 23 mars 2023 22:12

Total skrivstiltje i nästan ett år. Det har hänt massor, mestadels bra grejer och jag vet inte om jag ska skriva om allt... Men får väl ta upp tråden och fortsätta skriva lite om nageljoxet. För jag provade en ny salong och gick där tre gånger in...

Av heroheartdove - 15 maj 2022 23:33

Efter att ha gått till samma nagelsalong i fyra år (och i princip haft damma tjej som fixat naglarna hela tiden) provade jag här i veckan ett nytt ställe. Jag är inte missnöjd med tjejen som sådan, hon är duktig, noggrann och kreativ, men jag gillar ...

Av heroheartdove - 9 maj 2022 23:22

För första gången har jag verkligen den senaste och hetaste modellen av mobiltelefon. Ofta har jag haft helt ok telefoner, men inte alla senaste, mest på grund av att det kostar att ligga på topp. Men nu blev det lite akutläge för maken och då Samsun...

Av heroheartdove - 8 april 2022 01:13


Totalt jävla bloggstiltje. Mår sämre än sämst, men håller skenet och en snygg fasad uppe. Tror absolut ingen förstår hur illa det är, men skit samma, jag ska väl ta mig igenom det här också. Vore ju löjligt om livet var alldeles för enkelt. Har i...

Av heroheartdove - 2 januari 2022 22:03

Tja. I vilken är ska jag börja? Klassiska "nytt år - nya möjligheter" och bara skita i allt krasst som hände förra året? Hade en rätt god tro på framtiden vid förra nyåret, men allt grusades rejält under vår/sommar. Försöker att inte vara bitter även...

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards