Direktlänk till inlägg 23 april 2017

drömmar

Av heroheartdove - 23 april 2017 23:35

Som jag nämnde tidigare idag så kan det bli en del märkliga drömmar emellanåt och då främst när livet snurrar på med lite för mycket aktiviteter. Igår hade jag fullspäckad dag med skötsel av fläckig ponny och sedan utflykt med bil kors och tvärs åt olika håll. Borta i flera timmar och direkt när jag kommit hem iväg med familjen. Egentligen har jag nog inte psykisk ork för att både kompisaktiviteter OCH familjebus samma dag, men det dåliga samvetet gnager om jag inte är med dem också, typ dålig mamma/fru. Som tur var kunde mamma/mormor ta barnet tidigt idag och när maken dessutom for till jobbet hade jag möjlighet att sova ikapp en del.

Jag sover rätt bra när jag gör det så här "extra" även om jag drömmer mycket. Det är i princip aldrig mardrömmar eller direkt otäcka saker, men konstiga. Det kan vara märkliga händelser eller om olika mer eller mindre tänkbara personer. Idag drömde jag om en arbetskamrat. Jag har drömt om den här personen tidigare en gång, men då var det en ganska neutral dröm om en speciell händelse. Just nu minns jag inte dagens dröm särskilt väl mer än att jag och den här personen (manlig) befann oss i ett hus med andra personer. Av någon anledning skulle vi sova tillsammans och vi skulle ligga typ med "händerna på täcket". Men det gjorde vi inte. Vi sov nakna och vi låg sked. Inget sexuellt i övrigt mer än att vi njöt av att vara nära varandra. Sedan blev vi störda i sömnen och jag blev det även i verkligheten så därför vet jag inte hur/om det skulle ha fortsatt på något sätt.

Men varför drömmer jag om den här personen? Nog för att jag ser honom i princip varje dag, vi pratar, skojar och retas, men någon "laddning" har jag aldrig upplevt mellan oss. Jag hade en period då jag skrev ner allt jag drömde för att försöka hitta en röd tråd, men det fungerade inget vidare. Dels var det så konstiga drömmar att jag nästan skämdes för att återge dem och dessutom verkade de vara helt fristående. Det finns ju folk som håller på med drömtydning, men jag vet ändå inte om jag skulle vilja veta...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av heroheartdove - 23 mars 2023 22:12

Total skrivstiltje i nästan ett år. Det har hänt massor, mestadels bra grejer och jag vet inte om jag ska skriva om allt... Men får väl ta upp tråden och fortsätta skriva lite om nageljoxet. För jag provade en ny salong och gick där tre gånger in...

Av heroheartdove - 15 maj 2022 23:33

Efter att ha gått till samma nagelsalong i fyra år (och i princip haft damma tjej som fixat naglarna hela tiden) provade jag här i veckan ett nytt ställe. Jag är inte missnöjd med tjejen som sådan, hon är duktig, noggrann och kreativ, men jag gillar ...

Av heroheartdove - 9 maj 2022 23:22

För första gången har jag verkligen den senaste och hetaste modellen av mobiltelefon. Ofta har jag haft helt ok telefoner, men inte alla senaste, mest på grund av att det kostar att ligga på topp. Men nu blev det lite akutläge för maken och då Samsun...

Av heroheartdove - 8 april 2022 01:13


Totalt jävla bloggstiltje. Mår sämre än sämst, men håller skenet och en snygg fasad uppe. Tror absolut ingen förstår hur illa det är, men skit samma, jag ska väl ta mig igenom det här också. Vore ju löjligt om livet var alldeles för enkelt. Har i...

Av heroheartdove - 2 januari 2022 22:03

Tja. I vilken är ska jag börja? Klassiska "nytt år - nya möjligheter" och bara skita i allt krasst som hände förra året? Hade en rätt god tro på framtiden vid förra nyåret, men allt grusades rejält under vår/sommar. Försöker att inte vara bitter även...

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards