Direktlänk till inlägg 30 april 2017

valborg

Av heroheartdove - 30 april 2017 00:54

Valborgsmässoafton och det verkar bli soligt. Lite kylig luft, men inget regn i alla fall! Familyn hoppar dock över "sista april" och de stökiga festligheterna på stan, drar till Tekniska Museet istället.

Igår red jag två hästar: fläckig ponny och brun valack. Fläckisen och jag var ute på tur som vanligt. Det är en rätt rolig ponny då den är väldigt energisk trots sin ålder, men jag vet ändå inte om det är värt att fortsätta med den. Den är trygg och schysst, men frågan är om ponnyns ägare litar på att det funkar? Jag har fått meddelanden om att jag inte ska rida "där och där" för att den inte är helt säker med bil- och tågtrafik, men det är inget som jag märkt av. Naturligtvis följer jag ägarens instruktioner, men kan det vara så att det är ägaren som är osäker och för över det på hästen? Jag ska fundera lite, men också se hur det utvecklar sig med den snygge tysken. Tre hästar i tre olika stall fungerar inte och även om tysk och ponny står i stallen intill varandra så blir det för långt pass om jag tar dem samma dag, så länge vill jag inte vara ifrån familjen. För nu verkar det som att det blir fortsatt trim av brun häst och tanken är ju också att det ska bli lättare ridning på tysk och i så fall satsar jag på de två.

Nåväl. Efter ponnyridningen åt jag lunch på ChopChop innan jag for till den brune. Träning på bortaplan idag och dagen till ära fick han springa runt mycket välfriserad.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av heroheartdove - 23 mars 2023 22:12

Total skrivstiltje i nästan ett år. Det har hänt massor, mestadels bra grejer och jag vet inte om jag ska skriva om allt... Men får väl ta upp tråden och fortsätta skriva lite om nageljoxet. För jag provade en ny salong och gick där tre gånger in...

Av heroheartdove - 15 maj 2022 23:33

Efter att ha gått till samma nagelsalong i fyra år (och i princip haft damma tjej som fixat naglarna hela tiden) provade jag här i veckan ett nytt ställe. Jag är inte missnöjd med tjejen som sådan, hon är duktig, noggrann och kreativ, men jag gillar ...

Av heroheartdove - 9 maj 2022 23:22

För första gången har jag verkligen den senaste och hetaste modellen av mobiltelefon. Ofta har jag haft helt ok telefoner, men inte alla senaste, mest på grund av att det kostar att ligga på topp. Men nu blev det lite akutläge för maken och då Samsun...

Av heroheartdove - 8 april 2022 01:13


Totalt jävla bloggstiltje. Mår sämre än sämst, men håller skenet och en snygg fasad uppe. Tror absolut ingen förstår hur illa det är, men skit samma, jag ska väl ta mig igenom det här också. Vore ju löjligt om livet var alldeles för enkelt. Har i...

Av heroheartdove - 2 januari 2022 22:03

Tja. I vilken är ska jag börja? Klassiska "nytt år - nya möjligheter" och bara skita i allt krasst som hände förra året? Hade en rätt god tro på framtiden vid förra nyåret, men allt grusades rejält under vår/sommar. Försöker att inte vara bitter även...

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards