Alla inlägg under april 2017

Av heroheartdove - 10 april 2017 19:44

Lite onyttigheter bara sådär, typ lite lyx i vardagen. En alkoholfri variant av den Tiramisutrifle som jag gör emellanåt. Vispgrädde (vispad/slagen) för hand med lite vaniljsocker och kakao. Sedan doppade jag ladyfingers i kaffe och tryckte ner allt i tumbler-glas. Mums!

Av heroheartdove - 9 april 2017 23:56

Intensivt veckoavslut: jobb och anställningsintervju i fredags samt ridning av fläckig ponny. Dessutom attentatet i huvudstaden som sög musten ur en. Inledde gårdagen tillsammans med hjärtehästen, sedan fika och shopping på köpcentret, däckbyte på firma samt middag hos mamma. Idag fram och tillbaka flera gånger mellan två olika ridhus och på eftermiddagen till ett tredje för att träffa ännu en ny fyrbent kompis. Varvat ner med strössel och glass, nästan så att det blir skönt med jobb imorgon!


Gjorde naglarna igår också. De blir helt okej, men klart att de blir snyggare på salong! Nu har Elite Nails öppnat i köpcentret, både gör manikyr och pedikyr och med en bättre balanserad ekonomi kanske man kan gå och få dem proffsgjorda igen?!

Av heroheartdove - 7 april 2017 23:43

Terrorattentat i centrala Stockholm... En lastbil som kapades under eftermiddagen och kördes i full fart längs Drottninggatan. Hittills fyra döda och minst tjugo skadade. Man undrar ju vart världen är på väg? Men man får inte visa sig rädd utan det gäller att försöka fortsätta med vardagen så gott man orkar, de som vill förstöra får aldrig vinna. Jag samlar nya krafter, tänker på ledorden tro, hopp & kärlek och försöker leva mitt liv. Carpe Diem.


När en galning sköt inne på gayklubben Pulse i Orlando förra året hedrade fransmännen offren genom att låta Eiffeltornet lysa i regnbågens alla färger, nu hedras dagens offer med ett nedsläckt torn, som en lång tyst minut.

Av heroheartdove - 6 april 2017 22:10

Hunden är fortfarande missnöjd över att vara förvisad från människosängar och soffor, blänger surt från hundsängen även om hon faktiskt lagt sig där på eget initiativ några gånger. Och liiite bättre blev det med en röd liten fleecefilt.

Men det lär nog ta ett tag innan hon accepterat läget fullt ut och tills dess lär hon fortsätta se sur ut. Lilla goa söthjärtat!

Krig på jobbet! Hero Heartdove har skinn på näsan och vågar säga ifrån. Jag tar ingen skit, jag är inte långsint, men jag accepterar inte egoistiska personer som fokuserar på sig själva och pratar skit bakom ryggen. Igår blev det en rejäl urladdning, stod på mig och fick god stöttning av fina arbetskamrater, skönt att inte behöva stå ensam när det blåser. Men helt känslomässigt urlakad efteråt. För att visa min uppskattning, fick många stöttande och värmande kommentarer idag, har jag bakat lite gottis till morgondagens eftermiddagsfika.

Av heroheartdove - 5 april 2017 21:28

Hunden är utestängd från sovrummet och och vi har spärrat för skinnsoffan med tillhörande fåtölj. Även tevefåtöljen är spärrad... Trodde jag, men var tusan låg hunden i morse? Inte i nya hundsängen i alla fall!

Av heroheartdove - 3 april 2017 22:39

När man är hemma och vabbar (allergiklåda i ett öga) kan man äta lite roligare lunch än vad man skulle ha gjort på jobbet. Så gott med rucola, avokado och buffelmozzarella. Novelloolja, salt och peppar plus lite salame milano, mums!

Av heroheartdove - 3 april 2017 21:28

Jag är verkligen "periodare" när det gäller jobbsök. Sökte en del kring min födelsedag (arg på chefen), men nu har jag inte gjort något alls. Favoritmarkerar en del jobb på Platsbanken, men kommer inte till skott och skickar några ansökningar. Men tydligen så har jag fått iväg en ändå för idag ringde de från ett ställe och ville boka in en intervju. Tyvärr har jag inte kvar annonsen och jag minns heller inte exakt vad för jobb det var. Men det är inte ett rent administratörsjobb utan handlar en del om lager och logistik. Jag får väl en uppdatering vid intervjun vad det handlar om!

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards