Alla inlägg under april 2017

Av heroheartdove - 2 april 2017 22:23

Gruff! Hunden har varit utan särskild hundsäng en tid då vi slängt de två vi haft. De var äckliga, sunkiga och sladdriga. En bädd för hunden, behöver absolut inte vara någon lyxvariant, men det är ju trevligt om den matchar hushållets övriga möbelemang (Heter det så?). Vidare måste den vara lätt att hålla ren, vara i ett material som inte drar åt sig smuts och lagom stor. Inte så liten att det blir trångt för hunden, men heller inte så stor att den "sticker fram" för långt där vi hela tiden går. Slutligen, priset! Att lägga typ niohundra spänn på en säng åt hunden är för mig helt orimligt, samtidigt inser jag att de bäddar för tvåhundra bara är sladdrigt skräp.

Idag tog jag hunden med mig till Bromma Blocks och Zoo.se för att spana in deras stora sortiment. Till en början fick vovven vänta i bilen medan jag lyfte mig igenom alla bäddar som fanns framme. En del kunde jag stryka direkt på grund av storlek, färg, luddighet eller pris, men fick väl fram 3-4 stycken som kunde passa. Då var det storleken som spökade, en långsida på 70 cm verkade för kort och 80 cm lite väl långt och 100 cm var gigantiskt. Hämtade in hunden som tyckte butiken var lattjo, mycket mer spännande att nosa runt än att provligga sängar!

Efter en del bök bestämde vi oss i alla fall för en bädd med 75 cm långsida, stadigt vadderade kanter och tjockt stoppad dyna. Kraftigt canvas-liknande tyg i svart och grått med en prislapp på 449 kronor. Efter lite bonusåterbäring förbättrades priset ytterligare, toppen! Och nu är sängen hemma, den passar verkligen perfekt in hos oss och hunden är totalt missnöjd. Ligger i bädden "under tvång" och blänger surt på oss, hon vill hellre ligga i soffa/fåtölj... Men vi kör på benhårt så här, hon lär vänja sig, men lite otacksamt känns det ju!

Av heroheartdove - 1 april 2017 22:15

Utflykt idag, en sväng norrut mot lite bruksmiljöer.


Ytterligare en bra måltid.


Och en vettig glass efter gårdagens misslyckande.

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards