Alla inlägg under maj 2017

Av heroheartdove - 22 maj 2017 19:45

Kolsyrat filtrerat vatten, guarana, grönt te extrakt, koffein, glukuronlakton, ingefära extrakt, taurin, mineraler (kalciumkarbonat, kromklorid), vitaminer (askorbinsyra, nikotinamid, riboflavin, kalciumpantotenat, pyridoxinhydroklorid, biotin, cyanokobalamin), surhetsreglerande medel (citronsyra), naturlig arom (citron, lime och andra aromer), sötningsmedel (sukralos).

Jag försökte googla på innehållet, men gav upp, totalt låter livsfarligt verkar det ändå inte vara. Faktiskt inte! Och inga fetter och inga kolhydrater. Dyrt i inköp dock, men kanske kan duga när jag verkligen behöver extra energi? Hällde i mig en burk när jag kommit hem från jobbet och strax innan jag stack iväg på powerwalk med vovven, kanske därför som jag nästan studsade fram?

Gick hela den så kallade "Röborundan" idag, tre kilometer på drygt tjugofem minuter. Det ingår ett flertal rejäla backar, men de kändes faktiskt väldigt enkla idag. Schysst tempo för en otränad, varm och svettig efteråt, men med ork kvar.

Jag gick ungefär halva slingan i torsdags och då var jag betydligt tröttare även om tempot var ungefär detsamma. Går samma sträcka imorgon igen utan energidryck innan så får jag se hur det känns. Känns det tyngre kanske jag ska boosta med lite dryck de närmsta passen så att jag peppas att komma igång och heller inte blir helt uttröttad?

Mumsig sallad till middag efteråt, var duktig och skippade fet dressing. Ska väga mig ikväll, promenera en vecka och se vad som händer med vågen *pepp pepp*

Av heroheartdove - 21 maj 2017 22:09

Det verkar som att appen fungerar igen? Jag provar att skriva och lägga in bilder "rullande" så får vi se...!

Upp strax före klockan åtta. Lagade symaskinen och sydde en "kulpåse" åt barnet. Stack iväg till brun häst vid tjugo i nio. Fix och trix och uteritt. Hästen var lite så där, inte lika mjuk och lösgjord som vid de senaste passen. Blev en ganska intensiv ritt på cirka sjuttio minuter. Hästen blev svettig så jag svampade av honom efteråt och jag putsade även av tränset ordentligt.

Hemma vid halv tolv, snabbt klädbyte och iväg med familjen på utflykt. Vi for förbi företaget dit jag ska på intervju om en och en halv vecka och vidare till hästbutik i Upplands Väsby. Köpte hårnät och ett par svarta handskar.

Lite plastig tillverkarlogga, men den syns nog inte så mycket till häst, lär ha en kavajärm som når över.

Vid ettiden åt vi lunch på Stinsen galleria i Sollentuna och traskade runt lite där. Vi var på jakt efter sten-/glaskulor åt barnet, men hittade inga. For hem till lokala köpcentret istället och köpte där istället.

Hemma på parkeringen klockan 14:55 och då kom barnet på att han ville åka och titta på tornerspel. Så iväg till ridklubben och kika när det lokala riddargänget genrepade inför säsongens uppvisningar.

Barnet tyckte det var kul, mycket mer engagerad denna gång jämfört med förra året. Och att hans favoritriddare vann var pricken över i:et. Kul!

Hemma igen vid kvart i fem, däckade i fåtöljen framför en tyst teve, otroligt trött och ljudkänslig. Vid sådana här intensiva dagar inser jag att min depressionssjuka fortfarande ligger väldigt ytligt och att det är på gränsen till vad jag klarar av.

Av heroheartdove - 21 maj 2017 00:14

Italiensk rosé-spumante smakade bra och kombinerades med äkta hård, torr och smakrik parmesan och fyllig salame milano. Kompletterade med en skvätt novelloolja och så var njutningen fulländad!


Har gjort kväll och krupit ner i sängen, men först provade jag min nya tävlingstop. Jag köpte en skitsnygg för drygt ett år sedan som jag hann använda några gånger, men sålde den samtidigt som jag sålde av alla hästprylar. Men nu är det ju tävling på gång igen och jag har sökt ned ljus och lykta efter en ny liknande. Och så äntligen hittade jag en helt perfekt från mitt favoritmärke Pikeur, grå med vit (präst)krage och lite blingade knappar. Snygg!


Fixade till håret i fredags. Kostnadsfritt inklusive ett välfyllt glas bubbel, blir alldeles bortskämd av bästa frisören. Nu är jag så där skarpt neonigt rödhårig som jag brukar vara och jag älskar det. En fantastisk ful bild för att visa i alla fall ett läckert hår, apan i bakgrunden bjuder jag på!


Men sängen ja! Senare idag (klockan har passerat midnatt) blir det ridning samt utflykt till Arlandastad för att spana in var jag ska på intervju. Jag kommer ha lite tajt med tid för att hitta dit och på Google Maps syntes det inte riktigt hur det såg ut.

Av heroheartdove - 20 maj 2017 19:39

Mysigt stallhäng med snygge tysken idag. Är så tacksam för att jag tillåts vara med i hans liv (och utbildning) och nu planerar vi lite löst för att börja med enklare uteritter när han flyttat till mitt gamla favoritstall. Tysken är ju rätt stor och långbent, men det är inget som jag upplevt dom jobbigt eller besvärligt (mer än att jag får trixa lite vid tränsning), men men så fick jag se en bild dom ägaren tagit på oss vid förra helgens träning...

Jag ser ut som en mygga bredvid tysken. Eller, en köttbulle kanske? Känner mig inte jättefet och klunsig, men borde nog försöka tappa i alla fall fem kilo inom en hyfsad framtid.

Nå. Jag tänker inte deppa ihop alldeles över mina överflödiga kilon, det hjälper inte. Tankar i mig lite bubbel och satsar på att det räcker med regelbundna (raska) promenader och hyfsat schysst kost.

Av heroheartdove - 18 maj 2017 22:21

Jag fortsätter att snitta med en anställningsintervju per kalendermånad (tror jag skrivit precis samma mening tidigare). Idag hörde de av sig från ett Kalixbaserat företag (tillverkar bl.a våtrumsmoduler) med säljare och "showroom" i Arlandastad, jag har sökt en kombinerad tjänst som receptionist och telefonist där. Ett jobb som påminner om det jag hann prova på i höstas, hoppas det klickar denna gång!

Av heroheartdove - 17 maj 2017 19:28

Skitappen strular fortfarande när man ska ladda upp bilder. Nu har jag i alla fall kommit på att "välja ut" bilderna och lägga in dem först innan jag skriver för då tappar jag ingen text när appen stänger ner sig, men så ska det ju inte vara. Känns ju inte så spontant att behöva tänka till hur bilderna ska vara innan man skrivit något. Jag har mailat support@bloggplatsen.se men (naturligtvis) inte fått något svar. Hur svårt kan det liksom vara att rätta en bugg i appen? Och gör man som så att man laddar in bilderna först så kan det ändå vara så att appen stängs ner många gånger innan man får till det. Bläh!

Nåväl. Jag försöker äta nyttigt, men det är svårt. Igår blev det i alla fall en härlig sallad med serranoskinka, halloumi, avokado och parmesan.


Idag blev mathållningen lite så där. Babybels till förmiddagsrasten och korvstroganoff utan kolhydrater till lunch. Fick dock en rejäl dip under eftermiddagen (så psykiskt segt på jobbet) och var tvungen att sockerboosta med en stor Snickers och drack nån koffeinboostad dryck från Vitaminwell. Senare libanesisk meze till middag: falafel i rulle, mums!


Siktar på att försöka äta nyttigt imorgon också, men tänkte prova Njie's nya proteinshakes till förmiddagsrasten. Köpte med smak av cocos och cappuccino idag.

Av heroheartdove - 15 maj 2017 17:20

Min dressyrsadel lämnade jag i slutet av januari till Sadelmagasinet för försäljning. Jag har sålt fyra tidigare sadlar genom dem och det har gått lätt och smidigt. Men den här gången... Det tog nog två veckor innan den över huvud taget kom ut i "annonslistan" och bilder... Nä, inte alls. Jag hörde av mig till dem i slutet av mars och frågade varför de inte fixat bilder och då skyllde de på mycket jobb och lite personal. Men jag har själv kunnat se andra nya sadlar dyka upp med bilder, senast förra veckan. Så imorse letade jag upp avtalet på försäljningsuppdraget och checkade av listan: jo, sadeln låg kvar (utan bild). Hade tänkt ringa dem från jobbet och förvarna dem om att jag planerat hämta på onsdag, men hann inte med/glömde bort.

Så nu på eftermiddagen fick jag höra av en kompis som har "sadelstrul" och lovade henne att få prova min. Ska maila Sadelmagasinet, men kollar en snabbis på listan och då... Ingen Prestige Roma går att hitta?!


Såld?! De skriver själva att om sadeln tas bort från listan så är den såld. Bra det förstås, men så typiskt nu när jag väl bestämt mig för att ta hem den och dessutom har en spekulant.

Dressyrsadeln är dessutom det sista dyrare tillbehöret som jag har kvar efter mitt hästeri och då kan jag inte låta bli att fundera på om det är ett slags tecken, att jag verkligen inte ska ha någon mer häst? Spiken i kistan, alla tillbehör borta, typ.

Av heroheartdove - 14 maj 2017 23:27

Hästig helg! Igår började ute hos den låbgbente tysken, hade lovat hans matte att följa med och assistera vid träning på bortaplan. Bra träning och trevligt babbel. Sedan red jag den fläckiga ponnyn. Hon är så oerhört energisk så även om vi mestadels bara skrittar så känns det verkligen som "riktig" ridning. Idag inledde jag med träning för tysken igen och sedan red jag min kompis häst, den som jag ska tävla om två veckor. Han kändes inte helt bra idag, lite stark och mot handen, jag hoppas det beror på att jag "slarvred" lite.

Så. Relativt hästig tillvaro, men jag känner mig ändå inte tillfreds: att sköta och rida andras hästar är inte detsamma som att ha egen häst. Och jag saknar att inte pyssla och dona i stallet På mitt sätt eller att planera ridningen dag för dag och liksom kunna bygga ridpassen på varandra. Ponnyn är helt okej, den är rolig att rida och ägaren låter mig göra allt på egen hand, men det blir ju inget "trim". Tysken har jag inte fått rida än, ägaren vill befästa grundridningen först och det är jag helt okej med. Vi har haft den dialogen helt från början att hon rider och jag sköter och grejar från marken. Så småningom kan det bli enklare uteritter och eftersom hästen är/kommer bli så välriden kommer de att bli rätt givande ändå. Men det blir ju bara en dag här och där, ingen kontinuitet eller utveckling för egen del. Kompisens bruna häst är den jag känner mig mest tveksam till. Jag förväntas tävla den, men jag får inte de antal ridpass jag skulle behöva. Vidare har kompisen en del tankar och rutiner som inte överensstämmer med mina egna värderingar. Jag rättar mig naturligtvis efter henne, men det känns avigt.

Och nu efter den här hästfyllda helgen så saknar jag verkligen att ha en egen häst. Jag trodde att det skulle kunna räcka att vara medryttare, men inser att jag vill mer. Och tyvärr tror jag inte att ridskola skulle täcka mitt behov heller. Jag känner verkligen att jag skulle vilja börja om med en ny unghäst, frågan är om min familj (make, mamma, mammas sambo och makens släkt) förstår det?

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards