Alla inlägg under maj 2017

Av heroheartdove - 3 maj 2017 23:28

Om man nu inte orkar träna bort överflödiga kilon så kan man ju i alla fall försöka äta lite nyttigt. Bort med onödiga kolhydrater och boosta proteiner och nyttiga fetter. Idag blev det italiensk salami, avokado och mozzarella med novelloolja plus salt och peppar.

Drack vatten till maten och försöker också dricka mycket (vatten) under arbetsdagen. Jag vägrar fortfarande att dricka vatten från kranar/automater på jobbet utan släpar med mig vattenflaskor hemifrån, det funkar. Det blir ungefär en liter vatten på jobbet och minst lika mycket till hemma. Dricker även ett glas apelsinjuice om dagen, späckat med kolhydrater, men jag behöver vitaminerna. Har faktiskt hållit mig frisk efter influensan, om jag blev av med bacillerna efter den eller om det var för att jag började dricka juice i samma veva vet jag inte, men är glad över att inte ha några karensdag. Två månader helt utan karensdagar är tamejfan rekord! Nå, förutom juicens c-vitaminer funderar jag på att börja äta magnesium och d-vitaminer (efter hälsotips på nätet). Jag äter ju lite ensidigt och då kan det kanske vara bra att putta på med lite extra?

Hursomhelst. Kortvecka, jobbat två dagar, två kvar. Rätt lugnt i produktionen så vi har hunnit med ett möte med facket och ska ha apt imorgon eller på fredag. Dagarna är soliga och varma, värmer gott efter den långa kalla våren. Tydligen ska det bli ruggigare igen nästa vecka, men jag passar på att njuta så länge det bara går. Och trots allergi så är det ju underbart med alla träd och buskar dom knoppas och slår ut.

Av heroheartdove - 2 maj 2017 22:13

Jahaja... Har ju spanat på hjälmar (trots att jag egentligen inte har råd) och tänkte slå till på den blingade varianten jag redan visat bild på. Den fanns på rea i en webbshop, men nu när jag skulle beställa så var den förstås slut. Tänker inte köpa till ordinarie pris någon annanstans, det blir alldeles för dyrt, så har fräschat upp den hjälm jag redan har. Tvättat av ytterskalet och även tagit loss innerfodret och tvättat med tvättmedel.

Bilden högst upp till vänster återger färgerna bäst, de andra visar med modellen, men blixten spökar till det lite. Hjälmen är en aning repig, men får duga så länge, tänker inte falla tillbaka i någon köporgie som jag inte har råd med. Jag tänker tävla med de svarta (budget) ridbyxorna som jag redan har och kavaj får jag låna av hästägaren. Det jag behöver är en top att ha under kavajen och ett par svarta handskar, får räcka så.

Av heroheartdove - 1 maj 2017 20:24

Lagom sovmorgon och sedan iväg för lite ridning. Strålande sol så höll till utomhus utan jacka, härligt!

Finvädret fortsatte och vi for ut till mamma och var ute i hennes trädgård, fikade och spelade olika varianter av krocket. Fina hunden gnagde på pinnar och jagade ekorrar.


Och så funderar jag på en ny ridhjälm. Den jag har är från sommaren 2012, är i helt ok skick och även om jag ramlat av med den så har jag inte slagit i huvudet, men det känns ändå som att det är dags att komplettera den med en ny. Dels är hjälmar som en sorts färskvara (på grund av frigoliten, antar jag) och dessutom har det kommit en ny standardiserad märkning, vill jag tävla nästa år måste jag ha en med just det. Hjälmar finns i alla prisklasser, från cirka 600 kr ända upp till 13000 kr. Jag är nog ingen extrem märkesnörd när det gäller hjälm, men jag trivs himla bra med den jag har. Det är en luftig lättviktshjälm från Uvex, så jag funderar på dessa två:

Dessa två har precis samma form som den jag har, men min är blank. De här har en matt yta och den undre är dessutom "blingad". Den undre skulle vara jättesnygg vid tävling, men är den "för mycket" till vardags? Vid trim i ridhus och på bana funkar den säkert, men vid uteritter? Fast då skulle jag ju kunna använda den gamla?

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards