Alla inlägg under juni 2017

Av heroheartdove - 10 juni 2017 21:45

Jag har jobbat under veckan och det har fungerat relativt bra trots en del att gå och stå. Var lite trött i fotleden i torsdags eftermiddag, men kändes ändå helt okej igår. Idag trilskas dock foten. Inledde med hästpyssel och ridning och fick faktiskt ondare av det. Satt jag utan stigbyglar var det väl ok, men tog jag dem så vreds leden lite konstigt och det blev någon sorts statisk belastning. Jag har växelvis haft omlindat, inte särskilt hårt, men ändå har blodet typ stasat sig och jag har fått snygga lila ränder strax ovanför ankeln som dessutom har svullnat igen.


Var hemma strax efter lunch och duschade få och försökte gå ordning på håret. Det har blivit lite frissigt, så behöver nog göra en inpackning. Sedan iväg för shopping med familjen. Började på Byggmax där vi köpte några brädor, behöver fixa till grind och staket runt uteplatsen.


Vidare till ett Ica Maxi där vi köpte två dvd-filmer med Pokemon till barnet. Därefter till "vårt" köpcentrum. Shoppa vin, mat och nya skor till mig.


Köpte vitt bubbel att smutta på och rött att ha till maten. Helstekte en REKO-kyckling i ugnen (vanlig kycklingmarinad, sedan en blandning med kinesisk soja, smält smör, salt och peppar) och det blev så himla gott!

Av heroheartdove - 8 juni 2017 21:24

Jag har inte hört något från företaget som jag var på intervju hos, men de sa att de skulle höra av sig om en - en och en halv vecka, så det kan ju bli efter helgen. Men jag är otålig! Samtidigt försöker jag vara realist och inte hoppas för mycket. Kan ändå inte låta bli att se olika "tecken". Kalix-baserat företag, kontakt med Silja Line's kundcenter efter utebliven bokningsbekräftelse och var sitter de? Jo, i Kalix!


Hur som helst. Nu verkar det funka att blogga igen. Blev lite less så startade en "back up" via WordPress, men jag gillar enkelheten här. Får hoppas att strulet kan utebli nu.

Av heroheartdove - 7 juni 2017 23:36

Skatteåterbäringen ska trilla in på kontot när som helst så idag har jag bokat ännu en kryssning till Helsingfors. Men nu blir det en tur med förhoppningsvis sommarvärme, vi åker från Värtahamnen den tionde augusti. Slog på stort och bokade en Deluxe-hytt, kan vara skönt att även få lite bättre utrymme på båten.

Bokade inte in några aktiviteter i land, det kan man lägga till senare, och det går ju dessutom att betala direkt på plats. Men känns dumt att boka upp något när man inte riktigt vet hur barnet vill ha det.

Imorgon jobb igen. "Aset" har ju plötsligt börjat kommunicera med mig och vara trevlig och pratade länge och väl om min stukade fot. Var till och med så snäll att han ordnade stillasittande bildskärmsarbete idag år mig. Imorgon blir det mer i produktionen, men ändå lite lugnare, slipper springa som en galning runt maskinerna i alla fall.

Av heroheartdove - 7 juni 2017 21:45

Det gick bra att jobba idag, men så satt jag framför en dator hela tiden. Imorgon blir det lite mer stå och gå, men det ska nog också fungera. Jag är "trött" i fotleden, men rör mig ändå över förväntan bra.

Av heroheartdove - 6 juni 2017 22:15

Just nu är det lite trendigt med mat och dryck: äta fint ute eller laga lite finare hemma. Jag har alltid varit intresserad av matlagning (och bakning) och att kombinera det med ett bra vin. Jag går på vinprovningar, besöker mat- och dryckesmässor och experimenterar i köket.

Till middag idag fick det bli Pad Thai med färdig såsbas. Jag wokade kyckling och vitkål i en stor panna, tillsatte såsen och tillredda ridnudlar. Borde ha lagt till antingen lite kinesisk soja eller annat "färgämne" för woken blev rätt blek, får tänka på det till nästa gång. För jag kommer att laga det igen, blev jättegott!


Dagens dryck att recensera är Sangria, Spaniens "turistdryck". Jag har inte druckit det tidigare, men då mamma och hennes sambo nyligen varit på Menorca så hade de med sig en liten flaska till mig.


Extremt turistig flarra, men vad 17? Innehållet var så där... Rätt lättdrucket (vilket jag antar är meningen), men inget för mig.

Jag har har också gjort i ordning min jobbmat till imorgon. Provar ny frulle till förmiddagsrasten, fullkornsdryck (från Nestlé som jag vet att folk har åsikter om) och kör på sallad till lunch. Förberedelserna inför Beach 2017 har inletts på tok för sent.

Av heroheartdove - 6 juni 2017 16:45

Bra inledning av helgen. En del sol och hyfsad värme, började lördagen på fläckig ponnys rygg. Det är verkligen en lisa för själen att få bli ett med hästen och njuta av naturen. Sedan fick det bli en bilutflykt västerut. Maken och barn var hos svärmor i Hälsingland och eftersom jag vägrar att umgås mer än absolut nödvändigt med henne fick de åka utan mig. Jag gillar bilresor och jag har ett tätt stort behov av egentid, så ingen nöd på mig! Jag åkte till Sala och åt lunch på Pizzeria Gruvan (tidigare Tellus Pizzeria). Lokalen är väl inte den roligaste, men maten är riktigt bra. I lördags åt jag falafel och det är banne mig inte ofta man får kikärtsbollar med krispigt yttre och mjuk fyllning.


Sedan hemåt via Örsundsbro där jag tog en extra tur förbi Salnecke Slott.


I söndags fick det bli en skön sovmorgon och därefter tog jag med mig hunden till sjön Ekoln för att traska runt lite på lederna där. Kom ner till vattnet och lycklig hund fick premiärbada. Kul, jag fick knappt upp henne ur sjön.


När vi gått ytterligare en bit trampade jag hysteriskt snett med vänsterfoten. Jag har stukat den massor av gånger så jag är van, men nu var det lite annorlunda. Jag hörde och kände hur det knakade i "etapper" i fotleden och hela fotknölen på utsidan var i marken. Linkade tillbaka till bilen, 1,5 kilometer på fyrtio minuter. For hem via lite shopping under kraftig smärta. Bläh! Fotleden svullnade rejält och eftersom det knakat så mycket i den valde jag att åka in till närortopedakuten för att få den röntgad. Inga skelettskador, men tilltufsade senor och ligament. Bandage som stöd och vila med foten i högläge.


Skittrist! Jag har varit sjukskriven en del av olika orsaker, men känt mig så nöjd över att jag varit helt karensfri sedan slutet av februari i år, så den här kraschlandningen var inte rolig alls.

En dag extra att vila i alla fall: Sveriges nationaldag idag. Rätt stapplig igår, men idag har jag kunnat halta runt riktigt bra. Vi har handlat ny jord till gräsmattan och lite fodertillskott åt hunden. Nyfiken i en strut satte förstås tassarna på disken för att se ordentligt, blev bjuden på lite gottis!


Jag känner att foten är ansträngd, men räknar med att kunna jobba imorgon för jag har blivit lovad bildskärmsarbete.

Av heroheartdove - 4 juni 2017 23:41

Inga mer ord behövs...
#bloggplatsen
#skitapp
#göromgörrätt

Av heroheartdove - 2 juni 2017 23:23

Maken och sonen är hos svärmor. Jag vägrar umgås mer än nödvändigt med tanten så jag är hemma och njuter av skön egen- och ensamtid.

Jobb. Lunch med fyra trevliga arbetskamrater ute på den lokala krogen. Lite häst och sedan räkor och alkoholfri cider hos mamma. Blev sugen på lite gottisdricka så in en snabbis på Bolaget på väg hem. Det blev ett favoritvin och en spumante som jag inte druckit tidigare. Smuttar på sistnämnda nu, är helt ok men det finns helg klart betydligt bättre. Älskade rödvinet ska jag njuta av imorgon.

Tina Spumante D'Italia - jodå...
Masi Bonacosta Valpolicella Classico - JA!

Bonacosta: piedi delle coste collinari nell' area Classica con esplosizione ottimale, ricche di humus e di brezze di valle.

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards