Direktlänk till inlägg 7 juli 2017

malleotrain s

Av heroheartdove - 7 juli 2017 20:45

Idag var jag till Stegkliniken i Råsunda/Solna. Inga problem att hitta dit och bara lite joxigt att hitta en parkeringsplats. På kliniken fick jag börja med att berätta om mina problem och sedan undersöktes fötterna. Jag fick gå flera vändor på golvet och stå på en så kallad "spegellåda". Vidare kände man och klämde runt vristerna, böjde dem hit och dit och, ja, var allmänt noggranna. Jag visade upp de fotledsstöd som jag för många år sedan fått ut (också via jobbet) från Aktiv ortopedteknik, men dagens ortopedtekniker tyckte att jag skulle ha en ortos från tyskaBauerfeind istället. Den var dock inte med på rekvisitionen från jobbet, så jag fick ringa chefen (som just kompat ut och gått på semester) för att höra om vi kunde lägga till en sådan. Fick grönt ljus och modellen MalleoTrain S provades ut.



Sedan fick jag lämna fotavtryck i en låda med nån sorts skumplats/oasis så att man kan gjuta innersulor som passar just mig (ska bland annat korrigera hälbenens lutningar) och prova ut skyddsskor. Mina nuvarande skyddsskor är ju alldeles platta, hårda och stumma även om de är rymliga med bred läst, så att stoppa fötterna i dessa dojjor var underbart!



Solid Gear Pacific, har jag för mig att de heter. Mjuk stötdämning för hälen, breda och lätta. Om två veckor ska jag tillbaka och hämta ut skor och sulor, spännande!


När jag var klar i Solna for jag till Sollentuna och åt lunch på Wok & Sushi inne i Stinsen galleria. Åt naturligtvis "Spicy Bangkok" med biff, så jäklans gott!



Tillbaka på jobbet klockan tolv efter knappt tre timmars utflykt. Kånkade runt på många kilo mynt och fick reda på att det blir administrationsjobb nästa vecka då jag är den enda som jobbar med just den kompetensen. Blir tjatigt och soft på samma gång.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av heroheartdove - 23 mars 2023 22:12

Total skrivstiltje i nästan ett år. Det har hänt massor, mestadels bra grejer och jag vet inte om jag ska skriva om allt... Men får väl ta upp tråden och fortsätta skriva lite om nageljoxet. För jag provade en ny salong och gick där tre gånger in...

Av heroheartdove - 15 maj 2022 23:33

Efter att ha gått till samma nagelsalong i fyra år (och i princip haft damma tjej som fixat naglarna hela tiden) provade jag här i veckan ett nytt ställe. Jag är inte missnöjd med tjejen som sådan, hon är duktig, noggrann och kreativ, men jag gillar ...

Av heroheartdove - 9 maj 2022 23:22

För första gången har jag verkligen den senaste och hetaste modellen av mobiltelefon. Ofta har jag haft helt ok telefoner, men inte alla senaste, mest på grund av att det kostar att ligga på topp. Men nu blev det lite akutläge för maken och då Samsun...

Av heroheartdove - 8 april 2022 01:13


Totalt jävla bloggstiltje. Mår sämre än sämst, men håller skenet och en snygg fasad uppe. Tror absolut ingen förstår hur illa det är, men skit samma, jag ska väl ta mig igenom det här också. Vore ju löjligt om livet var alldeles för enkelt. Har i...

Av heroheartdove - 2 januari 2022 22:03

Tja. I vilken är ska jag börja? Klassiska "nytt år - nya möjligheter" och bara skita i allt krasst som hände förra året? Hade en rätt god tro på framtiden vid förra nyåret, men allt grusades rejält under vår/sommar. Försöker att inte vara bitter även...

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards