Direktlänk till inlägg 21 juli 2017

semesterbörjan

Av heroheartdove - 21 juli 2017 00:44

Yeah, nu har jag semester i drygt tre veckor. Jobbar därefter två dagar innan det blir fyra arbetsdagar föräldrapenning. Sedan jobb i ungefär fyra veckor innan jag börjar på nytt ställe, spännande!

Inledde min ledighet med en fantastiskt trevlig eftermiddag/kväll i goda vänners lag. Först middag på stationens sushirestaurang och jag mumsade i mig en rejäl bento. Fräsch sushi och jättefin yakiniku och teriakikyckling. Kommer definitivt att äta där igen!


Knallade sedan iväg till stadsträdgårdens scen (och scenområde), köpte öl, fick suveräna sittplatser och babblade en massa häst.


Sedan äntrade Lisa Miskovsky scenen. Jag har knappt hört henne tidigare, men hon var bra, stark röst, musiken härlig och lagom privat och jordnära prat mellan låtarna.


Var duktig och snäll när jag kommit hem, ställde mig och bakade cupcakes åt jobbarkompisarna. Vi har skojat hela veckan om att jag måste bjuda på "fredagsfika" trots att jag är ledig, alltså typ komma in på min lediga dag. Så bakade och pyntade muffinsarna sent ikväll/natt, men däremot får maken ta med sig dem till jobbet.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av heroheartdove - 23 mars 2023 22:12

Total skrivstiltje i nästan ett år. Det har hänt massor, mestadels bra grejer och jag vet inte om jag ska skriva om allt... Men får väl ta upp tråden och fortsätta skriva lite om nageljoxet. För jag provade en ny salong och gick där tre gånger in...

Av heroheartdove - 15 maj 2022 23:33

Efter att ha gått till samma nagelsalong i fyra år (och i princip haft damma tjej som fixat naglarna hela tiden) provade jag här i veckan ett nytt ställe. Jag är inte missnöjd med tjejen som sådan, hon är duktig, noggrann och kreativ, men jag gillar ...

Av heroheartdove - 9 maj 2022 23:22

För första gången har jag verkligen den senaste och hetaste modellen av mobiltelefon. Ofta har jag haft helt ok telefoner, men inte alla senaste, mest på grund av att det kostar att ligga på topp. Men nu blev det lite akutläge för maken och då Samsun...

Av heroheartdove - 8 april 2022 01:13


Totalt jävla bloggstiltje. Mår sämre än sämst, men håller skenet och en snygg fasad uppe. Tror absolut ingen förstår hur illa det är, men skit samma, jag ska väl ta mig igenom det här också. Vore ju löjligt om livet var alldeles för enkelt. Har i...

Av heroheartdove - 2 januari 2022 22:03

Tja. I vilken är ska jag börja? Klassiska "nytt år - nya möjligheter" och bara skita i allt krasst som hände förra året? Hade en rätt god tro på framtiden vid förra nyåret, men allt grusades rejält under vår/sommar. Försöker att inte vara bitter även...

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards