Alla inlägg under juli 2017

Av heroheartdove - 5 juli 2017 22:15

Fick svar från senaste intervjuföretaget igår: NEJ. Och det var väl rätt väntat med tanke på att det tog så lång tid att få svar. Jag är absolut inte bitter på något sätt, men kan inte låta bli att tycka att det känns rätt oprofessionellt att inte höra av sig (kvickare) till någon som de träffat vid en intervju. Jo, jag har förståelse för att rekryteringen kan dra ut på tiden, men då kan de ju bara slänga iväg ett mejl och meddela det. 


Nåväl, det är "bara" att söka nytt... Eller vänta på att bli "headhuntad" av en företags-VD... För nästan exakt tre månader sedan var jag på en intervju hos ett företag inom flygmekanikbranschen, de köper och säljer (fungerar som "mellanhänder") reservdelar för flygplan och den tjänst jag sökte då handlade om logistik vid deras lager. Nu fick jag inte den tjänsten och så här i efterhand tror jag att de såg mig mer som en administratör jämfört med lager/logistikmedarbetare. 


Men vad händer?! Jo, nu ikväll fick jag ett mail från företagets VD (som jag träffade vid intervjun i april):




Blir så himla glad över att de fortfarande tänker på mig! Jag har visserligen ingen större erfarenhet av köp/sälj, men jag är läraktig. Dessutom har jag inga problem att sitta och söka efter grejer på nätet (vilket detta handlar om) och är hyfsat flytande kommunikativ på engelska. De specifika flygtermerna lär man sig väl successivt?! Intervju inbokad till nästa torsdag, ska bli så spännande! 

Av heroheartdove - 4 juli 2017 21:00

Vab med febervarmt barn idag, passade rätt bra för jag har fått ondare i fotleden igen och jag är väldigt trött (både i kropp och knopp). Datorspel, tevetitt och extra sömn. Var iväg en sväng också för att handla lunch och hämta paket. 


Det blev morotssoppa till lunch. Nån trist variant från Ica som inte föll barnet i smaken trots att jag rev ner extra morötter. Tur att jag även handlat bröd och kamben, barnet höll sig mätt i alla fall. 




Fått hem de nya web-skorna. De kändes väldigt små och smala i lästen trots att återförsäljaren skriver att de är normala i storleken. Kände mig tveksam, men gick en enklare powerwalk med dem. Nej tack! Som tur är så blev det inga märken under sulorna så jag torkade av dem och packade ner skorna igen. Byter till en storlek större och hoppas att det blir bättre. 




Lill-snottran har haft det lyxigt under dagen. Glömde sätta skydd för soffan så där har hon legat och snoozat hela dagen. 


 



Sedan fick det bli sushi till middag. Åt ju sashimi på Miss Voon i fredags och blev efter det sugen på en hel portion. Köpte från Sushi of Sweden, jag gillar deras koncept, men tycker att personalen är lite knepig i just den restaurangen där jag brukar handla. Det finns fler ställen i stan så byter nog till nästa gång. 




Av heroheartdove - 2 juli 2017 17:00

När jag shoppar vin blir det oftast i prisklassen strax under hundra kronor, då får man ett gott och prisvärt vin tycker jag. Men nu såg jag en annons om ett ripassovin från Valpolicella för det dubbla och var bara tvungen att prova. 


Och det smakade riktigt bra, kraftfullt, men med en härlig fruktsyra. Vi åt Wallenbergare till det igår, och kyckling idag, men med en rejäl biff tror jag att det verkligen kommer till sin rätt. 

Av heroheartdove - 1 juli 2017 11:00

Middag ute med make, mamma och Dagge Daggmask. En högt belägen restaurang med mat/smaker från de asiatiska köken med en skandinavisk grund. Fantastiskt god mat och dryck. 



Dagge Daggmask känner restaurangens sommelier och han bjöd oss alla på varsitt glas bubbel när vi kom. Därefter följde vitt och rött vin, ett fruktigt dessertvin och en avslutande drink från baren. 


 


Jag valde en avsmakningsmeny med totalt sju rätter. Härlig mat med flera rätter som jag inte skulle ha valt i vanliga fall. 


Sashimi och hummertacos 


Fjordlax 


Black cod 

 


Lammracks 


Mochi och chokladfondant 


Fantastisk utsikt från terrassen 

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards