Direktlänk till inlägg 22 september 2017

besviken

Av heroheartdove - 22 september 2017 22:07

Trivs utomordentligt bra vid nya jobbet: bra fysisk arbetsmiljö, supertrevliga arbetskamrater och stimulerande (om än komplicerade) arbetsuppgifter. Vi skrattar och skojar med varandra, känner mig redan som en i gänget. Och med kontorssysslor håller sig naglarna fina utan extra akryl!


Flexade ut vid kvart över tre idag (Fantastiskt att ha den möjligheten) och for hem. Gick igenom månadens utgifter och inkomster, drar in cirka 18500 kronor netto denna månad, helt jäkla fantastiskt!! 3200 kronor mer i månaden plus heltid gör skillnad och det trots att jag bara gör tretton dagar vid nya jobbet. Nu var det en del extrautgifter denna månad, men framför borde jag kunna spara undan cirka 1000 kronor varje månad och sakta betala bort mina krediter. Det är ju helt otroligt om ekonomin kan vara i hyfsad balans redan till årsskiftet!

Nåväl, lite datorfippel och sedan åkte jag iväg till ridskolan. Fick rida en väldigt trevlig liten häst idag, smal i kroppen, men det gjorde att jag kom runt honom med med mina bäbiskorta ben. Jag var ingen dålig ridskoleryttare för tjugo år sedan (näst högsta nivån då), men jag känner att jag rider helt annorlunda nu. Med mer självförtroende och mycket mera aktivt. Mina år som självständig privatryttare gör att jag nu vågar "greja" med hästen jag rider, rättar mig inte helt in i ledet utan gör lite efter eget huvud och det verkar fungera. Dagens häst blev otroligt fin och kändes som vilken privathäst som helst.


Hem igen. Åt middag och bakade "Ljuvliga snacks" som vi ska ta med till mamma imorgon. Gyllenbruna och frasiga blev de, riktigt lyckade!


Däremot känns köpet av de nya heltäckande web-skorna som riktigt skit, jag är så besviken över passformen (smal läst, inget uppbyggt stöd för hålfoten) och hur de är i storleken. Nu är det ju försent att lämna tillbaka/reklamera dem och jag är inte så sugen på att sälja dem vidare heller. Jag vill inte lura på någon ett par dåliga dojjor liksom.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av heroheartdove - 23 mars 2023 22:12

Total skrivstiltje i nästan ett år. Det har hänt massor, mestadels bra grejer och jag vet inte om jag ska skriva om allt... Men får väl ta upp tråden och fortsätta skriva lite om nageljoxet. För jag provade en ny salong och gick där tre gånger in...

Av heroheartdove - 15 maj 2022 23:33

Efter att ha gått till samma nagelsalong i fyra år (och i princip haft damma tjej som fixat naglarna hela tiden) provade jag här i veckan ett nytt ställe. Jag är inte missnöjd med tjejen som sådan, hon är duktig, noggrann och kreativ, men jag gillar ...

Av heroheartdove - 9 maj 2022 23:22

För första gången har jag verkligen den senaste och hetaste modellen av mobiltelefon. Ofta har jag haft helt ok telefoner, men inte alla senaste, mest på grund av att det kostar att ligga på topp. Men nu blev det lite akutläge för maken och då Samsun...

Av heroheartdove - 8 april 2022 01:13


Totalt jävla bloggstiltje. Mår sämre än sämst, men håller skenet och en snygg fasad uppe. Tror absolut ingen förstår hur illa det är, men skit samma, jag ska väl ta mig igenom det här också. Vore ju löjligt om livet var alldeles för enkelt. Har i...

Av heroheartdove - 2 januari 2022 22:03

Tja. I vilken är ska jag börja? Klassiska "nytt år - nya möjligheter" och bara skita i allt krasst som hände förra året? Hade en rätt god tro på framtiden vid förra nyåret, men allt grusades rejält under vår/sommar. Försöker att inte vara bitter även...

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards