Direktlänk till inlägg 23 oktober 2017

utan minnen och begär

Av heroheartdove - 23 oktober 2017 21:51

Att möta någon utan minnen och begär. Uttrycket har säkert funnits en tid, jag hörde det för första gången genom en kompis för säkert tio år sedan. Det handlar om att möta folk, djur, livssituationer med öppna ögon utan att se bakåt på det som varit.

Jag är inte en långsint person, samtidigt accepterar jag inte vad som helst. Jag kommer inte att fira jul med min svärmor i år, hon kommer inte att vara välkommen på julafton då familyn firar med min mamma och hennes sambo. Men om hon vill träffa sitt barnbarn och verkligen ser till att umgås med honom när så sker, då tänker jag inte hindra henne. Men hon måste förstå att hon är (självinbjuden) gäst hos oss, att hon inte kan styra våra tider och rutiner och att hon inte kan rota runt hos oss hur som helst. Jag vill inte att hon hjälper till i hushållet med mat och disk i köket, men jag vill att hon tackar för den mat vi bjuder på, för boendet och för att vi hämtar och lämnar vid tåg och buss. Jag vill att hon umgås med sitt barnbarn när hon är på besök, pauser är okej, men att hela tiden sitta i soffan och läsa, lösa korsord etc medan jag eller maken är med barnet, det protesterar jag mot. Ska hon bara lösa korsord och läsa, då kan hon lika bra stanna hemma.

Utan minnen och begär. Nej, helt och hållet så blir det ju inte. Men jag är beredd att ge henne en chans, om inte annat för att mitt barn ska få en relation med sin farmor.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av heroheartdove - 23 mars 2023 22:12

Total skrivstiltje i nästan ett år. Det har hänt massor, mestadels bra grejer och jag vet inte om jag ska skriva om allt... Men får väl ta upp tråden och fortsätta skriva lite om nageljoxet. För jag provade en ny salong och gick där tre gånger in...

Av heroheartdove - 15 maj 2022 23:33

Efter att ha gått till samma nagelsalong i fyra år (och i princip haft damma tjej som fixat naglarna hela tiden) provade jag här i veckan ett nytt ställe. Jag är inte missnöjd med tjejen som sådan, hon är duktig, noggrann och kreativ, men jag gillar ...

Av heroheartdove - 9 maj 2022 23:22

För första gången har jag verkligen den senaste och hetaste modellen av mobiltelefon. Ofta har jag haft helt ok telefoner, men inte alla senaste, mest på grund av att det kostar att ligga på topp. Men nu blev det lite akutläge för maken och då Samsun...

Av heroheartdove - 8 april 2022 01:13


Totalt jävla bloggstiltje. Mår sämre än sämst, men håller skenet och en snygg fasad uppe. Tror absolut ingen förstår hur illa det är, men skit samma, jag ska väl ta mig igenom det här också. Vore ju löjligt om livet var alldeles för enkelt. Har i...

Av heroheartdove - 2 januari 2022 22:03

Tja. I vilken är ska jag börja? Klassiska "nytt år - nya möjligheter" och bara skita i allt krasst som hände förra året? Hade en rätt god tro på framtiden vid förra nyåret, men allt grusades rejält under vår/sommar. Försöker att inte vara bitter även...

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards