Alla inlägg under oktober 2017

Av heroheartdove - 3 oktober 2017 21:40

Idag har jag skickat ut offerter på sammanlagt över $300000 vilket känns som en helt astronomisk summa. Nu skickar vi ju ut mångt mycket mer offerter än vad vi till slut ror i hamn som fullständiga affärer, så jag har inga större förhoppningar, men lite coolt är det i alla fall.

Det funkar bra att jobba heltid, timmarna rullar på rätt fort, men visst är det ovant att jobba lite längre under eftermiddagarna. Förut har jag varit hemma till kvart i fyra ungefär, nu slutar jag oftast drygt en timme senare. Men mer arbetstid = mer lön!

Maken är hemma före mig om dagarna nu, idag fick jag denna bilden när han klivit in genom ytterdörren:

Hahaha! Vi spärrar av "lillhallen" och de två sovrummen när vi är borta så att Snotterråttan inte ska kunna ligga i sängarna, men imorse måste hon ha hamnat på fel sida!

Tog upp mitt powerwalkande också nu på eftermiddagen, måste ju inviga de nya Hoka-dojjorna. Jättesköna! Men jag tyckte ju det gamla paret var breda i lästen, men dessa... Helt perfekta för mina ankfötter!


Ica-shopping på vägen hem. Köpte årets #rosabandet och pimpade jackan med det. Beat lt känns som ett bra budskap.


Och hittade på jättefina berlocker med Rosabandet-tema via ett konto på Instagram. Tre fina hängen för hundra kronor, rekommenderar er verkligen att köpa några.

Av heroheartdove - 2 oktober 2017 22:14

Tre (3) arbetsdagar tog det för de nya skorna att ta sig från England till Sverige, bra jobbat! Det ösregnar idag så jag har bara provat dem inne, men de känns väldigt bra. Mjuk, men stadig sula och med ordentlig plats för tårna.

Av heroheartdove - 1 oktober 2017 23:23

Mitt nya jobb innebär mycket kontakt med den amerikanska marknaden. Lite förenklat kan man säga att vi köper in delar från USA och säljer dem vidare till kunder mer österut. I helgen har jag haft kontakt med en ny leverantör med verksamhet och huvudkontor i Kalifornien, vore väldigt skoj om jag lyckas knyta dem till företaget! Så lite helgjobb hemifrån, lägger på ungefär trettio minuter på mitt egenpåhittade "flexkonto".

Idag blev det en lååång sovmorgon, dusch och matlagning. Kokade av ett fläsklägg i fredags kväll och nu tog jag buljongen i en stor gryta och blandade i rejält med morötter, palsternacka, sötpotatis och lök. Gav det ett uppkok och stack iväg till simskolan med barnet. När vi var hemma igen värmde jag soppan på nytt, men hade också i det långkokta köttet från fläsklägget samt lite extra strimlat fläskkött, blev jätte-jättegott!


Men jag kör på med salladsmix, tonfisk (i olja) och keso till lunch. Lagom mättande och rätt nyttigt. Har också med lite cashewnötter som mellis under förmiddagen.

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards