Alla inlägg under november 2017

Av heroheartdove - 19 november 2017 19:37

Av heroheartdove - 19 november 2017 00:26

Igår. Mys i sängen med hela familjen. Om kvällarna vill barnet ligga i skinnsoffan och somnar där, och sedan bär maken in honom till hans rum. Senaste tiden, inte varje natt dock, har barnet sedan kommit in i vårt sovrum fram på småtimmarna. Kudde i famnen och kryper ner mellan oss och sover vidare.


Var och red ponnyn utan att trilla av. Nya hjälmen kändes bra också. Var till en kompis efteråt som bjöd på supersmarrig lunch: pulled pork med sallad, avokado, extra guacamole (Stavas det så?), coleslaw och nån kanarieöisk tomatbaserad sås med bland annat kummin. Så gott!


Hem till familjen igen. Slappa en stund och sedan iväg till vår gamla kvarterskrog, en grekisk-turkisk restaurang som också serverar pizza. Fint dukat, gott vin och mycket goda pizzor! Barnet fick en (rätt stor) barnpizza och satte i sig över hälften av den!


Hem igen. Surar över skit-fejsbok och hittade på "lite-versionen" av den. Verkar hittills bra och tar bara 7 MB i utrymme jämfört med 76 MB som den vanliga. Dessutom kunde jag även avinstallera Messenger eftersom meddelandefunktionen ligger kvar i denna app.


Jag har även "smygläst" jobbmail och såg att en kund accepterat ännu en av mina offerter. Kul, och dessutom prylar som måste beställas från den nya leverantören i Kalifornien som jag knutit kontakt med! Så på två veckor har jag nu dragit in cirka 17000 SEK till företaget! Kanske börjar det lossna lite nu? Jag har ju skrivit jättemånga offerter, men inte fått så mycket respons på dem, men nu... Två månader på nya stället, helt värdelös är jag nog i alla fall inte.

Av heroheartdove - 17 november 2017 22:08

Mycket snask och fika blir det! Jag hade med mig hembakta brysselkex och en annan en massa gottis från "Delicato-outlet" i Barkarby.


Jag kör på med proteindryck till frukost och kvarg till lunch. Det funkar bra, är hyfsat mättande och jag rör mig ju inte så mycket på jobbet. Men idag fick det bli kycklingwok från Cajsa kök. Inte äcklig, men inte särskilt spännande smak, tam och intetsägande.


Luuugnt på jobbet idag. Jag drog hemåt vid klockan fjorton för att landa i frisörstolen en timme senare. Knalligt röd som vanligt. Jättenöjd med min wirvelvind till frisör, men vid nyår lägger hon saxen på hyllan och jag måste hitta en ny igen. Men hon tipsade om en annan tjej på salongen, så jag kommer nog att prova henne nästa gång.


Traskade hem på åtta minuter och värmde gårdagens överblivna kamben till middag. Lite extra grillolja och så grill och varmluft i ugnen - blev jättegott!

Av heroheartdove - 15 november 2017 20:46

Lånebil igen, en hemsk liten Peugeot 208. Värdelös väghållning, kassa däck (inte bilens fel egentligen), dåliga strålkastare osv. Jag är van vid att köra olika bilar, har kört många olika, men det här var första gången som jag kände mig rädd och osäker som chaufför. Inte för att jag skulle vara osäker i trafiken utan osäker på hur bilen skulle uppföra sig vid till exempel en kraftig inbromsning eller skarp kurva. Bläh!

Av heroheartdove - 13 november 2017 22:58

Tre dagars ridning på tre olika hästar. Ridskolan i fredags och hoppning på schemat. Vi hoppar småhinder på helt okomplicerade linjer. Ridskolevänligt och kanske lite för enkelt för mig.

Sedan var jag ut till hjärtehästen i lördags. Sju månader sedan jag sist satt på hennes rygg, men oj så välbekant det var. En fin fölmage har hon fått, ska bli spännande att se vad som kommer ut nästa år.


Och så igår ponnyridning. Extremt pigg och busig ponny denna gång och jag damp i backen två gånger! Blev extremt lerig, men klarade mig ändå förhållandevis bra. Inga synliga skavanker på hjälmen, men då jag ändå kände mig lite "dizzy" i huvudet har jag valt att kassera den. Således surfsmurf efter en ny (nästan likadan) och hade sådan tur att det blev 500 kr rabatt på hela ordern när jag la till en tuggpinne för 9 kr till hunden.

Av heroheartdove - 9 november 2017 22:22

Så fantastiskt gott med thaimat! Blev "tvungen" att åka förbi bästa thaistället efter att en jobbarkompis ätit thai till lunch. Thod Grathaim Prik Thai till middag och Pad Prik till lunch imorgon. Mums!

Av heroheartdove - 8 november 2017 21:22

Gillar mitt jobb! Igår åt vi kladdkaka då det var kladdkakans dag. Det tillsammans med glass och grädde gav magknip, men det var det värt!


Idag hade en arbetskompis fått en tårta av en bekant (som gör tårtor på beställning och fått en över, tror jag) och den hade hon med sig och bjöd på. Lite annorlunda med bland annat cheesecake, vit choklad och hallon.


Onyttigt, men ack så gott! Men annars försöker jag "hålla igen" matmässigt under arbetsdagarna, bara 330 ml proteinmilkshake (laktosfri) som frulle just när jag kommit på morgonen och sedan 200 g kvarg (laktosfri) till lunch. En lagom middagsportion (av vad vi nu har planerat in) när jag kommit hem och avslutningsvis lite "kvällstugg" vilket oftast är lite skinka, salami eller nötter. Jag vet att jag är lite överviktig, men för stunden ökar jag i alla fall inte mer.

Av heroheartdove - 6 november 2017 23:13

Nu är chefens arbetsrum fullt av plastmuggar (Cirka 1100 st) till bredden fyllda med vatten.

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards