Alla inlägg under november 2017

Av heroheartdove - 4 november 2017 22:40

Inledde dagen ute hos fläckiga ponnyn. Idag hittade vi på en rätt bra slinga på cirka fem kilometer. Lagom lång om man bara skrittar, lite för kort om man lägger in lite trav och galopp. Körde kringelkrokar hem, bytte kläder och for med familjen till mamma. Maken fixade med deras nya skrivare och jag hjälpte mamma med hennes facebook-konto samt fixade gmail åt henne. Hon har använt yahoo hittills, men de har ju så förbannat med skräpig reklam. Åt middag och sedan var vi till kyrkogården och tände ljus.


Hem. Jag är expert på att repa telefonskärmen (alltså plastskyddet, inte själva skärmen egentligen), men de här billigare skydden är ju helt värdelösa! Så har beställt tåligare skydd från Copter till både den privata mobilen är chef jobbnallen. Ska prova ett annat skal också, borde funka med lösa magnetbrickor tillsammans med "omslaget" från Agna och fästet i bilen. En tygklädd laddkabel till maken blev det också. Han nöter sönder en vanlig gummikabel på nolltid så förhoppningsvis håller en i tyg lite bättre.

Av heroheartdove - 3 november 2017 22:52

Bus och skoj på jobbet, ridning och avslutningsvis italiensk antipasto med fruktig ripasso. Bra dag!

Av heroheartdove - 1 november 2017 22:25

Nu har vi vridit tillbaka klockorna, ställt tillbaka utemöblerna och laddat för vintern. Typ. Det är mörkt och blött och kallt, skitväder! Och den jävla dieselvärmaren krånglar fortfarande. Efter förra veckans extrabesök hos verkstaden fungerade värmaren fram till i måndags morse, men har sedan varit stendöd. In till verkstaden igen idag, får väl se hur länge den funkar denna gång... Blir det krångel igen får de fanimej byta hela värmaren.

Jag har varit frusen och febrig om vartannat de senaste dagarna. Tack vare mindre fysiskt jobb så har jag i alla fall inte behövt vara sjukskriven. Det är verkligen guld att kunna flexa med sig själv efter dagsform. Och nu är det bara två arbetsdagar kvar denna vecka, sedan hoppas jag att jag verkligen får vila under helgen. Men vi kanske borde lägga om till dubbdäck? Jag har just piffat naglarna så jag tänker inte göra det. Maken är inne på att lämna in på sån där "pop up-bytarfirma" som står i tält vid köpcentren. Det kostar några hundra, men man slipper böka själv. Får väl se vad det blir.

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards