Direktlänk till inlägg 17 december 2017

det lackar mot jul

Av heroheartdove - 17 december 2017 23:28

Dåligt med hundpromenader den senaste tiden, men det har faktiskt blivit två powerwalks med jobbet under veckan. I torsdags tog vi i rejält och gick 3,7 kilometer!


Jag behöver verkligen röra på mig så jag hoppas det blir några vändor även denna vecka. Men mina kilon till trots så verkar hälsan vara godkänd ändå: I tisdags hade jag hälsoundersökning genom jobbet och fick göra bland annat syntest (inkl färgseende), hörselkontroll och andningsprov. Fick lämna blod också för ännu mera tester och det är tur att jag är helt immun/obrydd över nålar/sprutor för sköterskan fick sticka mig fyra gånger innan hon vid femte försöket lyckades pricka att blodkärl genom att rätt burdust "hugga" in målet i armen. Provsvaren skulle komma i onsdags och om allt var okej skickas de hem med snigelpost, annars skulle hon ringa direkt. Och hon har inte ringt så jag antar att det inte var några alarmerande avvikelser i alla fall.

I torsdags fick vi äntligen en ny dieselvärmare i Svarta Pärlan och under tiden fick vi åka runt i en liten Toyota Yaris, betydligt bättre än den satans Peugeoten vi hade innan.


Bullfrulle (förstås) på jobbet i fredags och sedan följde jag upp med lite italiensk antipasto på kvällen. Så sjukt gott med olika salamisorter och lite coppa.



Igår julbord med jobbet. Inledde dock dagen med sovmorgon och sedan nagelfix. Slog på stort och fick dem gjorda hos en utbildad tjej som jobbade hemifrån, jag gick dit på tio minuter. Hon jobbar med gelé och när jag testade det en gång för en herrans massa år sedan satt det inte bra. Himlans snygga blev i alla fall naglarna och nu är jag sugen på att fortsätta låta dem bli omskötta av proffs. Men i så fall går jag till den tjej jag använt mig av förut. Hon jobbar med akryl och jag känner att jag trivs bättre med henne på ett personligt plan också. Ska räkna lite på budgeten och se om jag har råd att börja gå nästa år.


Åt en lättare paj till luddag innan jag for ner på stan till klockan nitton för att möta upp arbetskamraterna.


Så himla god mat och trevligt sällskap. Vi satt i restaurangen och åt och drack i tre timmar innan vi gick till puben som låg vägg i vägg. Där stannade jag i ytterligare tre timmar och tankade alkohol för brinnande livet. Typ. En rätt redig hangover idag, men inga spyor i alla fall. Men trött och darrig. Petade i mig lite makaroner med smör (kokta i köttbuljong för extra smak) till lunch och sedan hämtmat från Ahaanthai till middag.


Därefter var det terminens sista simlektion, verkligen kul att se hur barnet utvecklats!


Men nu står julen för dörren och det verkar som att jag äntligen fått maken att begripa hur vi ska lösa det med svärmor över julhelgen. Det kan nog bli bra det här. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av heroheartdove - 23 mars 2023 22:12

Total skrivstiltje i nästan ett år. Det har hänt massor, mestadels bra grejer och jag vet inte om jag ska skriva om allt... Men får väl ta upp tråden och fortsätta skriva lite om nageljoxet. För jag provade en ny salong och gick där tre gånger in...

Av heroheartdove - 15 maj 2022 23:33

Efter att ha gått till samma nagelsalong i fyra år (och i princip haft damma tjej som fixat naglarna hela tiden) provade jag här i veckan ett nytt ställe. Jag är inte missnöjd med tjejen som sådan, hon är duktig, noggrann och kreativ, men jag gillar ...

Av heroheartdove - 9 maj 2022 23:22

För första gången har jag verkligen den senaste och hetaste modellen av mobiltelefon. Ofta har jag haft helt ok telefoner, men inte alla senaste, mest på grund av att det kostar att ligga på topp. Men nu blev det lite akutläge för maken och då Samsun...

Av heroheartdove - 8 april 2022 01:13


Totalt jävla bloggstiltje. Mår sämre än sämst, men håller skenet och en snygg fasad uppe. Tror absolut ingen förstår hur illa det är, men skit samma, jag ska väl ta mig igenom det här också. Vore ju löjligt om livet var alldeles för enkelt. Har i...

Av heroheartdove - 2 januari 2022 22:03

Tja. I vilken är ska jag börja? Klassiska "nytt år - nya möjligheter" och bara skita i allt krasst som hände förra året? Hade en rätt god tro på framtiden vid förra nyåret, men allt grusades rejält under vår/sommar. Försöker att inte vara bitter även...

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards