Direktlänk till inlägg 24 december 2017

stilla, ro och nära

Av heroheartdove - 24 december 2017 00:50

Nu är det julafton och för första gången sedan 2010 slipper jag svärmor helt och hållet över julhelgen. Hon har tvingat sig på oss och stannat i eeevigheter, gnällt om allting och inte dragit ett strå till stacken. Efter hennes vansinnigt dåliga beteende tidigare i höstas sa jag ifrån, hon fick inte bo hos oss under juldagarna men var på nåder välkommen på julafton. Så fixat att hon skulle bo hos makens brorsa, passa hans katter medan han var bortrest och så fira julafton med oss. Men så drabbades brorsan av vinterkräksjukan och blev kvar i stan och eftersom han var/är kräksjuk kunde ju tanten förstås inte bo hos honom. Jag vägrade låta henne bo hos oss, och likaså gjorde min mamma. Hon har släktingar i din hemstad så anstränger hon sig behöver hon inte alls sitta ensam ikväll. Så jag slipper kärringen helt och hållet denna julhelg och det känns fantastiskt! Vi firar med mamma och hennes sambo som kommer över till oss för julbord, Kalle Anka, paketutdelning och samkväm. På juldagen åker vi över till dem och äter "finmiddag" och på annandagen äter vi kanske ute. Ska bli så skönt att få vara med dem jag trivs med och slippa gnäll och tjat.

Hur som helst! Igår blev det en lagom sovmorgon innan jag gick ut på långpromenad med vovven. Inget jättetempo, men nästan fem kilometer i benen. Gick förbi köpcentret där det redan på förmiddagen var kaos på bilparkeringen, att folk inte kan bete sig?!


Hemma. Pysslade, städade. Middag ute på den glödande restaurangen igen. Barnet åt köttbullar på oxfilé-färs, härligt mos, rårörda lingon och gräddsås. Jag åt vedugnsbakat surdegsbröd toppat med lax, räkor och pepparrot. Maken åt också bröd, men toppat med oxfilé och beasås. Mums!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av heroheartdove - 23 mars 2023 22:12

Total skrivstiltje i nästan ett år. Det har hänt massor, mestadels bra grejer och jag vet inte om jag ska skriva om allt... Men får väl ta upp tråden och fortsätta skriva lite om nageljoxet. För jag provade en ny salong och gick där tre gånger in...

Av heroheartdove - 15 maj 2022 23:33

Efter att ha gått till samma nagelsalong i fyra år (och i princip haft damma tjej som fixat naglarna hela tiden) provade jag här i veckan ett nytt ställe. Jag är inte missnöjd med tjejen som sådan, hon är duktig, noggrann och kreativ, men jag gillar ...

Av heroheartdove - 9 maj 2022 23:22

För första gången har jag verkligen den senaste och hetaste modellen av mobiltelefon. Ofta har jag haft helt ok telefoner, men inte alla senaste, mest på grund av att det kostar att ligga på topp. Men nu blev det lite akutläge för maken och då Samsun...

Av heroheartdove - 8 april 2022 01:13


Totalt jävla bloggstiltje. Mår sämre än sämst, men håller skenet och en snygg fasad uppe. Tror absolut ingen förstår hur illa det är, men skit samma, jag ska väl ta mig igenom det här också. Vore ju löjligt om livet var alldeles för enkelt. Har i...

Av heroheartdove - 2 januari 2022 22:03

Tja. I vilken är ska jag börja? Klassiska "nytt år - nya möjligheter" och bara skita i allt krasst som hände förra året? Hade en rätt god tro på framtiden vid förra nyåret, men allt grusades rejält under vår/sommar. Försöker att inte vara bitter även...

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards