Alla inlägg under december 2017

Av heroheartdove - 17 december 2017 23:28

Dåligt med hundpromenader den senaste tiden, men det har faktiskt blivit två powerwalks med jobbet under veckan. I torsdags tog vi i rejält och gick 3,7 kilometer!


Jag behöver verkligen röra på mig så jag hoppas det blir några vändor även denna vecka. Men mina kilon till trots så verkar hälsan vara godkänd ändå: I tisdags hade jag hälsoundersökning genom jobbet och fick göra bland annat syntest (inkl färgseende), hörselkontroll och andningsprov. Fick lämna blod också för ännu mera tester och det är tur att jag är helt immun/obrydd över nålar/sprutor för sköterskan fick sticka mig fyra gånger innan hon vid femte försöket lyckades pricka att blodkärl genom att rätt burdust "hugga" in målet i armen. Provsvaren skulle komma i onsdags och om allt var okej skickas de hem med snigelpost, annars skulle hon ringa direkt. Och hon har inte ringt så jag antar att det inte var några alarmerande avvikelser i alla fall.

I torsdags fick vi äntligen en ny dieselvärmare i Svarta Pärlan och under tiden fick vi åka runt i en liten Toyota Yaris, betydligt bättre än den satans Peugeoten vi hade innan.


Bullfrulle (förstås) på jobbet i fredags och sedan följde jag upp med lite italiensk antipasto på kvällen. Så sjukt gott med olika salamisorter och lite coppa.



Igår julbord med jobbet. Inledde dock dagen med sovmorgon och sedan nagelfix. Slog på stort och fick dem gjorda hos en utbildad tjej som jobbade hemifrån, jag gick dit på tio minuter. Hon jobbar med gelé och när jag testade det en gång för en herrans massa år sedan satt det inte bra. Himlans snygga blev i alla fall naglarna och nu är jag sugen på att fortsätta låta dem bli omskötta av proffs. Men i så fall går jag till den tjej jag använt mig av förut. Hon jobbar med akryl och jag känner att jag trivs bättre med henne på ett personligt plan också. Ska räkna lite på budgeten och se om jag har råd att börja gå nästa år.


Åt en lättare paj till luddag innan jag for ner på stan till klockan nitton för att möta upp arbetskamraterna.


Så himla god mat och trevligt sällskap. Vi satt i restaurangen och åt och drack i tre timmar innan vi gick till puben som låg vägg i vägg. Där stannade jag i ytterligare tre timmar och tankade alkohol för brinnande livet. Typ. En rätt redig hangover idag, men inga spyor i alla fall. Men trött och darrig. Petade i mig lite makaroner med smör (kokta i köttbuljong för extra smak) till lunch och sedan hämtmat från Ahaanthai till middag.


Därefter var det terminens sista simlektion, verkligen kul att se hur barnet utvecklats!


Men nu står julen för dörren och det verkar som att jag äntligen fått maken att begripa hur vi ska lösa det med svärmor över julhelgen. Det kan nog bli bra det här. 

Av heroheartdove - 11 december 2017 21:13

Spontanitet är toppen! Idag blev det köttbullmackor med rödbetssallad och minisaltgurkor till lunch tillsammans med arbetskamraterna. Två timmar senare moussetårta med daim...


Jobbade till strax efter halv fem och åkte då till Rusta och shoppade fejkväxter.

Av heroheartdove - 10 december 2017 20:20

En rätt intensiv vecka till ända. Bök på jobbet, mörkt och ruggigt väder ute. Jag har känt mig rätt seg och orkeslös, men var iväg till Kvantum i onsdags och firade typ "Lilla finska julafton" på Finlands självständighetsdag. Kundevent med god finsk julmat, glögg och must.


Fikat ännu mera på jobbet och även ätit jullunch som hyresvärden för företagsbyn bjöd på. Trevligt!



I helgen fick maken och jag vara barnlediga så vi har passat på att baka, städa och handla lite julklappar.


Fortsatt sälja lite grejer, denna gång min kära systemkamera. Jag gillar den, men hinner inte alls med att använda den längre. Så fick lite pengar för den istället för att den står och samlar damm.

Av heroheartdove - 7 december 2017 20:58

Nej, postnord samlar inte många poäng. Jag beställde min nya Uhip-kappa från en webbshop i måndags kväll. Fick avisering på mailen om paket hos leverantören som var klart att hämtas vid halv elva på tisdagen. Sedan hände ingenting, men så igår kväll en uppdatering om att försändelsen passerat paketterminalen i Härryda. Imorse dubbla aviseringar, först att paketet var i Veddesta och direkt efter att det var försenat på samma ställe. Grrr... Beräknad leverans imorgon (eftermiddag antar jag) och jag hoppas att det stämmer, vill ha min kappa nu även om vädret för stunden blivit mildare igen.


Annonserade ut mitt tjockfodrade set med kjol och jacka från Uhip. Fick kjolen såld direkt i tisdags för en schysst peng, men började sedan vackla angående jackan, jag gillar den ju verkligen. Varm, men inte för tjock och otymplig. Snyggt figursydd, avtagbar huva, praktisk yttre bröstficka och nedrullningsbara ärmmuddar.


Annars har jag en "civil" dunjacka från Esprit, skitsnygg med praktiska detaljer, men fyllningen är klassiskt tjock och sedan jag fettade på mig är den dessutom aningen tajt, så...


Annonserade ut dunjackan istället och behåller jackan från Uhip! På det viset har jag en väldigt komplett höst- och vintergarderob från Uhip. Lättfodrad jacka och ofodrad kjol (som dock har fästen för en "liner") samt en tjockfodrad jacka. Den fodrade jackan kan jag då kombinera med kjol om jag vill, eller bara ha som den är. Och vill jag sedan ha något heltäckande för att det är snyggt eller jäkligt kallt så kommer den nya kappan till användning. Fan så nöjd jag är!

Av heroheartdove - 5 december 2017 00:32

Jobb. Det har ju varit rätt lugnt några veckor, men nu verkar det som vi fått någon sorts "julrusch" med massor förfrågningar från både våra befintliga större kunder och strökunder. Lyckades skicka iväg 5-6 offerter idag och har fyra som fortfarande ligger och skvalpar, hoppas bli klar med dem imorgon. Och knepiga grejer har de frågat om, bromstillbehör bland annat. Stort och tungt att frakta. Men det är roligt, stimulerande och utmanande, jag gillar det verkligen.

Jobbade över trettio minuter och åkte sedan till Hööks för att prova storlek på Uhipkappor, dam 38 satt som en smäck! Vidare förbi två av Postnörds olika utlämningsställen för att hämta ut julklapp till maken och klänningar till mig.

Hem. Spetsklänningen satt som den skulle, men märkligt nog satt inte underklänningen fast i spetsen utan det var som två separata klänningar. Nå, lär funka i alla fall. La ut några till grejer till salu, bland annat mitt älskade set med tjockfodrad kjol och jacka från Uhip. Har mer användning för en kappa numera så då fick de stryka på foten, beställde en kappa från Hööks för 2055 kronor.

Det har varit lite trögt med salusakerna, men idag har jag sålt för 1100 kronor i ett litet nafs så förhoppningsvis lossnar det nu. Ska låta annonserna vara ett litet tag, men annars sänker jag priserna om drygt en vecka. Jag vill inte skänka bort grejerna, men ändå bättre att sälja billigt än att inte sälja alls.

Av heroheartdove - 4 december 2017 00:05

Nu har jag gjort slag i saken och bestämt mig! Jag tänker skaffa mig en Uhip-kappa och har därför rotat fram andra kläder att sälja. Det är inga jättesummor jag kan få in, men många bäckar små...


Det skär lite i hjärtat att sälja skepparkavajen (längst ner till höger) eftersom jag fått den av pappa, men behåller duffeln från Peak Performance som jag också fått av honom. Duffeln är dessutom modernare skuren och av ett starkare varumärke. Klänningarna har jag vuxit ur och den enda som jag egentligen gillade helt och hållet var den svarta, jag hoppas jag blir lika nöjd med min nya.

Av heroheartdove - 2 december 2017 20:28

Jag trivs fantastiskt bra i mina kläder från Uhip, har set med kjol och jacka för både vinter och vår/höst. Funktionella, bekväma, praktiska och sjukt dyra. Var på häst- och ridsportmässa idag och där köpte en kompis en kappa från samma tillverkare och jag blev så sugen på en jag också.

Kompisen köpte modellen nedan, Artic Sport, men med en annan färgkombination. Lättviktsdun (typ), vind- och (hyfsat) regntålig. Ordinarie pris 2450 kronor, nu på mässan 10% rabatt.


Så nu har jag surfat runt efter en egen, leta efter den billigaste varan är ju min specialitet numera. Och på www.hooks.se ramlade jag över modellen Regular (precis samma som den vintermodell av jacka och kjol som jag redan har) för 2095 kronor. Ingen rabatt förstås, men ändå billigare än Artic-kappan.


Himla snygg och neutral kappa! Lite märkligt är det för kappan säljs inte längre via Uhip's egen webbshop, så jag vet inte om det är en gammal/utgående modell? Egentligen har jag inte pengar för en kappa nu, men skulle verkligen vilja ha en. Nu byltar jag på mig både kjol och jacka när jag ska till/från jobbet (eller någon annanstans), men det är lite bökigt. Och den skulle vara perfekt över den nya klänningen på väg till julbordet. Så nu funderar jag lite.

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards