Direktlänk till inlägg 16 januari 2018

beach 2018

Av heroheartdove - 16 januari 2018 22:41

Sådärja, i full (snö)storm inledde jag träningen med mål om en lite mer trimmad kropp. Tänker som sagt inte bli extrem på något sätt, men vill få till lite intensivare motion än vad powerwalksen ger. Mjukstart med intervaller: jogga tre lyktstolpar, gå två stolpar osv. Räknade inte antalet repetitioner, men blev nog ungefär 50/50. Jobbigare än vad jag väntat mig och dessutom var vädret skittrist, men jag höll ut och jobbade på hela rundan. Inget att imponeras över, men jag måste ju börja och då bättre att börja lätt så att jag inte tröttnar direkt.

Jag hade tänkt köra tre pass i veckan resten av januari (tis, tor, sön), samma runda hela tiden, men förhoppningsvis känna att det blir lättare och lättare. Känns det bra när januari är slut byter jag bansträckning till en runda som är ungefär lika lång, men med nån liten backe. Sedan successivt förlänga joggintervallerna och korta de när jag går. Den totala längden på rundan ser jag som ganska irrelevant, det viktiga är att jag kommer ut och rör på mig så att jag blir lite andfådd och inte slutar efter några få gånger utan kör på under våren. Mån + ons kör jag på med powerwalks, fredagar rider jag och lördagar vilar jag helt och hållet.

Borde kanske äta nyttigare, men ingen idé med för många förändringar direkt. Jag har skippat ProPud Milkshake och kvarg till frukost och lunch och kör på med näst intill komjölksfri kost istället. Digestivekex till frukost och en mer "lagad" lunch. Det får bli frysta "thaikuber" från vanliga icabutiken varvat med färska lådor från Ahaanthai. Med fylligare lunch håller jag mig mättare och orkar med eftermiddagarna bättre. Äter middag vid artontiden och tack vare en stadigare lunch blir jag sedan Inte hungrig under kvällen så att jag går och småäter.

Thaikub med kyckling och jordnötssås

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av heroheartdove - 23 mars 2023 22:12

Total skrivstiltje i nästan ett år. Det har hänt massor, mestadels bra grejer och jag vet inte om jag ska skriva om allt... Men får väl ta upp tråden och fortsätta skriva lite om nageljoxet. För jag provade en ny salong och gick där tre gånger in...

Av heroheartdove - 15 maj 2022 23:33

Efter att ha gått till samma nagelsalong i fyra år (och i princip haft damma tjej som fixat naglarna hela tiden) provade jag här i veckan ett nytt ställe. Jag är inte missnöjd med tjejen som sådan, hon är duktig, noggrann och kreativ, men jag gillar ...

Av heroheartdove - 9 maj 2022 23:22

För första gången har jag verkligen den senaste och hetaste modellen av mobiltelefon. Ofta har jag haft helt ok telefoner, men inte alla senaste, mest på grund av att det kostar att ligga på topp. Men nu blev det lite akutläge för maken och då Samsun...

Av heroheartdove - 8 april 2022 01:13


Totalt jävla bloggstiltje. Mår sämre än sämst, men håller skenet och en snygg fasad uppe. Tror absolut ingen förstår hur illa det är, men skit samma, jag ska väl ta mig igenom det här också. Vore ju löjligt om livet var alldeles för enkelt. Har i...

Av heroheartdove - 2 januari 2022 22:03

Tja. I vilken är ska jag börja? Klassiska "nytt år - nya möjligheter" och bara skita i allt krasst som hände förra året? Hade en rätt god tro på framtiden vid förra nyåret, men allt grusades rejält under vår/sommar. Försöker att inte vara bitter även...

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards