Direktlänk till inlägg 28 januari 2018

vad är rätt för mig

Av heroheartdove - 28 januari 2018 22:32

Myslördag med familjen igen. Utflykt till Fysinge Naturreservat och sjön Fysingen strax öster om Rosersberg.


Ett område främst känt för olika fågelarter som häckar där under våren. Så pass värt att vara rädd om att delar av reservatet är helt stängt under våren. Men nu är det (någon sorts) vinter och familjen gav sig iväg längs en isig träspång som gick genom vassen bort till ett fågeltorn.


Isen/vattnet stod högt så det var ganska besvärligt att ta sig fram, men som tur var hade vi varit förutseende nog och tagit på oss gummistövlar. Jag invigde dessutom mina nyinköpta hikingbyxor.


Idag jobbade maken så då fick barnet och jag roa oss själva. Vi mötte upp msmma/mormor och var till universitetets evolutionsmuseum. Vi har varit där två gånger tidigare med barnet och han får mer och mer utbyte av besöken för varje gång.


Vi var på museet i ungefär en timme och åkte sedan och fikade på kondis. Hsllonmoussetårta, chokladbiskvie och en kopp cappuccino för min del, mums!


Handlade på vägen hem och var så duktig att jag plockade åt mig lite sallad att komplettera med till dagens middag.


Men sedan har jag funderat och ältat. Jag gillar verkligen mitt nya jobb; mina arbetskamrater, arbetsuppgifterna och miljön som vi sitter i, men... Det är en knepig bransch vi jobbar inom. Kanske inte själva köpandet och säljandet i sig utan hur prissättningen sker, hur man "samarbetar" med olika lager, men ändå uppstår det frågor kring redovisning och vinstfördelning och hur man så ogärna talar om vilka slutkunder man har. Allt detta gör att jobbet inte känns helt "bekvämt".

Ovissheten... Jag har en provanställning som löper till och med den 18:e mars i år. Enligt LAS har arbetsgivaren rätt att säga upp avtalet med två veckors varsel. Jag tycker att arbetet har fungerat övervägande bra, men ändå... Av någon anledning verkar jag nu lida av "siffer-dyslexi". Det är inget jag märkt av tidigare inom PostNord då jag ju jobbat ständigt med postnummer, men också olika pengasummor, kanske är det en bieffekt av stressen(?) att inte veta om jag har något jobb efter den 18/3?

Precis efter nyår hade jag ett avstämningsmöte med min närmsta chef. Vi gick igenom styrkor och svagheter, stämde rätt väl med hur jag själv upplevt/upplever jobbet hittills, men inget besked om framtiden. Nog borde en chef kunna känna av efter 3,5 månad om man är lämplig för jobbet eller ej? Jag har gjort några misstag, det vet jag, men jag är människa. Jag försöker att dubbel- och trippelkolla allt jag gör, ändå blir det knas ibland. Men beror knasigheterna på att jag fått för svåra arbetsuppgifter i förhållande till den kunskap jag hunnit få, eller är jag bara väldigt korkad? Jag kan rent ärligt tycka att jag gör/gjort mitt bästa efter de förutsättningar jag har/har fått, men frågan är om cheferna tycker det?

Av larvig skrockfullhet har jag inte kollat arbetsmarknaden alls sedan jag fick det här jobbet, men nu har jag utmanat ödet! Gick igenom annonserna på Platsbanken igår och fick iväg fem jobbansökningar idag, räknar med ytterligare några imorgon. Nu söker jag jobb dels för att jag inte vet om jag kommer att få något erbjudande om fortsatt anställning efter prövotiden, men också för att jag är osäker på om jobbet verkligen är rätt för mig. Redan från början var jag ju osäker på det här med köp/sälj, men det känns faktiskt helt okej i och med att vi inte har provisionsbaserade löner. Däremot saknar jag den fysiska kundkontakten, nu sker ju i princip all kommunikation via mail eller någon gång ibland per telefon. Jag lämnade PostNord av olika orsaker, bland annat för att få träffa folk i direkta situationer, men där är jag ju inte alls nu. Jag tror absolut att jag skulle passa inom handeln, men tänk då mer "vanliga" butiker. Till min fulla rätt kommer jag nog dock om jag får kombinera kundservice med andra administrativa tjänster. Vi får se vad den närmsta framtiden ger.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av heroheartdove - 23 mars 2023 22:12

Total skrivstiltje i nästan ett år. Det har hänt massor, mestadels bra grejer och jag vet inte om jag ska skriva om allt... Men får väl ta upp tråden och fortsätta skriva lite om nageljoxet. För jag provade en ny salong och gick där tre gånger in...

Av heroheartdove - 15 maj 2022 23:33

Efter att ha gått till samma nagelsalong i fyra år (och i princip haft damma tjej som fixat naglarna hela tiden) provade jag här i veckan ett nytt ställe. Jag är inte missnöjd med tjejen som sådan, hon är duktig, noggrann och kreativ, men jag gillar ...

Av heroheartdove - 9 maj 2022 23:22

För första gången har jag verkligen den senaste och hetaste modellen av mobiltelefon. Ofta har jag haft helt ok telefoner, men inte alla senaste, mest på grund av att det kostar att ligga på topp. Men nu blev det lite akutläge för maken och då Samsun...

Av heroheartdove - 8 april 2022 01:13


Totalt jävla bloggstiltje. Mår sämre än sämst, men håller skenet och en snygg fasad uppe. Tror absolut ingen förstår hur illa det är, men skit samma, jag ska väl ta mig igenom det här också. Vore ju löjligt om livet var alldeles för enkelt. Har i...

Av heroheartdove - 2 januari 2022 22:03

Tja. I vilken är ska jag börja? Klassiska "nytt år - nya möjligheter" och bara skita i allt krasst som hände förra året? Hade en rätt god tro på framtiden vid förra nyåret, men allt grusades rejält under vår/sommar. Försöker att inte vara bitter även...

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards