Alla inlägg under januari 2018

Av heroheartdove - 13 januari 2018 14:11

På grund av lite oklara orsaker kommer tjejen som fixade mina naglar innan jul inte fortsätta jobba med detta. En himla massa "hysch-hysch" och lite fult hanterat mot kunderna tycker jag. Nageltjejen nere på stan som jag gått till tidigare är lite för dyr och dessutom väldigt uppbokad, så jag bokade tid hos nagelsalongen i lokala köpcentret till idag. Lite opersonligt och löpande-band-känsla, men billiga och effektiva. Återstår att se hur naglarna sitter. Idag blev det bara en kompletterings påfyllning med enfärgat lack, 400 kronor. Prisvärt! Funderar på fransk ombre (faded french) nästa gång, men det är ju kul med glitter och pastell också.

Av heroheartdove - 9 januari 2018 23:59

Nej, vi har ju inte provisionsbaserade löner och därför blir det ingen tävling i "vem som säljer mest", men det är klart att det är roligt att få ro i land några affärer. Jag slängde ett öga på jobbmailen nu ikväll innan jag stängde av datorn (efter nöjessurfning) och såg att jag fått en order lagd från en ny kund. 1350 USD i marginal i ett litet nafs så där, kul!

Hur som helst. Jag jobbar full tid och försöker vara en schysst mamma (och hustru) samtidigt. Jag kan sakna att ha egen häst samtidigt som det är väldigt kul att kunna göra saker mer familjen. Vi var ut till ett friluftsområde i söndags, tände en liten brasa och grillade falukorv.


Idag hann jag inte mer än att kliva innanför ytterdörren så kom barnet sättandes och ville baka chokladbollar med kaffesmak. Således var det bara att kavla upp ärmarna och greja med det.

Jag har en gammal receptbok som jag fick som barn: Vi gör godis, med lättläst text och tydliga bilder, och den fick barnet jobba efter. Hjälpte honom förstås, men det märks verkligen att det har lossnat bra med läsningen för honom nu. Och chokladbollarna blev riktigt goda!

Av heroheartdove - 6 januari 2018 23:48

Mysiga timmar med familyn idag. Började med att vi alla åkte till Svartbäcken där jag hämtade och betalade två jackor och en fleecetröja i fin kvalitet som jag köpt begagnade åt barnet. Sedan var vi och fikade på kondis. Kaffe och bulle för maken, kaffe och räkgiffel för mig samt pannkakor och en avslutande chokladboll för barnet.


Kyligt ute, men vi var till två olika lekparker ändå så barnet fick rejsa runt lite. Snotterråttan spanade in en ekorre som hon nog gärna jagat lite.


Sedan var vi och köpte lego eftersom barnet fått pengar av mormor och farfar att köpa vad han ville för. Avancerat lego! Barnet fyller åtta år i slutet av augusti, ändå bygger han ihop modeller avsedda för 9-14 åringar utan hjälp av oss päron.


Det är verkligen härligt att ha tid (och pengar) att spendera med/på familjen, men jag kan ändå inte låta bli att tycka om att få vara helt solokvist emellanåt. Är ju ensambarn utan överflödiga kompisar och behöver få andrum då och då. Maken och barnet åker till farmor i Norrland på onsdag, jag kör dem till tåget efter jobbet, och kommer tillbaka vid lunch på söndag. Fyra kvällar/nätter helt själv: lufsa runt i fulkläder, äta onyttigt lyx, sova på tvären i sängen... Jo, jag ser fram emot det!

Av heroheartdove - 5 januari 2018 23:04

I lördags, dagen innan nyårsafton, var familyn till Tekniska Museet igen. Vi lyckades se lite mer av utställningarna och barnet orkade lyssna på mer pedagogisk info.


Naturligtvis ett självporträtt också!


Nyårsafton hos mamma och sambon. Vi åt och drack gott. Och barnet fick vara uppe ända till klockan tolv!


Nu är det nytt år som jag hoppas rullar på bra. Skiter i krönika och löften, tar dagarna som de kommer. Men tänker i alla fall börja unna mig proffsgjorda naglar igen. Testade ju en ny tjej innan jul som jobbar med gelé och det har ju faktiskt suttit bra! Tre veckor sedan de gjordes, mina naglar växer som ogräs, men nästa lördag ska de fixas till igen.

Av heroheartdove - 3 januari 2018 21:08

Kunde inte låta bli... Det blir en kryssning till Helsingfors igen över påskhelgen. Deluxe hytt även denna gång, men med havsutsikt. Inte för att vi lär kika så mycket på vattnet från hytten, men förhoppningsvis får barnet en vettigare sovplats.

Av heroheartdove - 1 januari 2018 16:47

På årets sista dag fick jag en till godkänd affärsbekräftelse på några landningsdäck för Airbus. Det gav mig en total försäljningsvinst på 22500 USD = 185000 SEK. Det ger en snittmarginal på över 50' i månaden vilket jag känner mig nöjd över. Sedan vet jag fortfarande inte vad mina chefer tycker, men jag hoppas förstås på det bästa. Imorgon ska jag höra om ledigt för solresan i maj och det bör ge mig en hint om deras funderingar eftersom min provanställning går ut den artonde mars.

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards