Direktlänk till inlägg 17 februari 2018

rätt val

Av heroheartdove - 17 februari 2018 22:54

Själv på avdelningen även igår. Jobbade på utan att stressa ihjäl mig, inte maska naturligtvis, men inte gå på helt hysteriskt bara för att... Skickade en hälsning till sjuka kompisen och flexade ut strax efter klockan fjorton.


Hann med lite fredagsfika på stående fot innan jag hastade iväg till en anställningsintervju hos en större butikskedja i stan. Lååång och omfattande intervju, vi satt och pratade i åttio minuter! Blir jag erbjuden tjänsten (som butiksmedarbetare) kommer jag dock att tacka nej. I annonsen stod det heltid, men igår fick jag veta att det rörde sig om trettio timmar i veckan, timanställning. Nä, det är inte intressant. Däremot skulle jag fortfarande kunna vara intresserad av företaget om de framöver kan erbjuda heltid eller åtminstone en löneplansanställning.

Avslutade sedan dagen med veckans ridlektion. Lite tristare ponny denna gång, gått mycket på de lägre barngrupperna och var således ganska oliksidig. Tråkigt när en för snäll ponny som passar de lägre nivåerna "glöms bort" och inte rids till skolmässigt av instruktörerna. Tyckte dock att jag löste ridningen riktigt bra, men tänker att det för ponnyns skull vore bra om han fick ridas mer korrekt en period.

Det känns i alla fall väldigt "lagom" att bara vara ridskoleryttare. Medryttare i all ära, men man blir ju faktiskt bunden då. Då rider jag hellre på ridskolan (där inga krav på extra skötsel tillkommer) och tar några extrapass när tillfälle ges. Jag får tid och pengar över att spendera på familjen och det känns mycket bättre än som tidigare då jag dels tillbringade varje ledig tid o stallet, men också la alla pengar på hästen. Liksom orättvist att mitt intresse skulle kosta så mycket att grabben inte kunde göra något. Jag försöker att inte ha åsikter och döma andra, men känner emellanåt att jag inte gillar folks resonemang. Exempel i min närhet är att tjejerna klagar när männens intresse tar tid, men de blir jättesura för att de inte får egentid i stallet eller tycker att männen borde hjälpa dem där. Då måste de kompromissa, tycker jag. Kanske behöver de inte sälja hästen, men hitta en mer balanserad tillvaro? Varianter är ju att ändra uppstallning/service eller skaffa en medryttare.

Idag inledde vi med nästan fyra kilometers promenad i makligt tempo innan vi åkte ner på stan. Besökte en affär med asiatiska livsmedel och köpte nudlar. De hade inte mina favoritsorter, men köpte ett gäng att prova. Får se om de duger eller om jag får åka till Sollentuna igen.


Sedan till ett kafé. Maken och jag åt köttfärspirog respektive broccolipaj medan barnet åt chokladboll och semla.


Gick runt lite mer på stan, köpte badbomber på Lush och for sedan till vårt vanliga köpcentrum. Köpte ostfondue och vitt bröd till middag. Mättande! Barnet tyckte smaken var lite skum, man kan behöva vänja sig, men var duktig och provade flera bitar.


Hängde sedan framför teven, tittade dock på avsnitt av Vänner på dvd. Bryggde kaffe och provade Oatly's vispbara "iKaffe", smakade inte tokigt alls.


Får se vad vi hittar på imorgon. Jag skulle behöva röra på mig ännu mera (känner mig sportig i mina rosa hikingbyxor), så lite skridskoåkning skulle passa bra.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av heroheartdove - 23 mars 2023 22:12

Total skrivstiltje i nästan ett år. Det har hänt massor, mestadels bra grejer och jag vet inte om jag ska skriva om allt... Men får väl ta upp tråden och fortsätta skriva lite om nageljoxet. För jag provade en ny salong och gick där tre gånger in...

Av heroheartdove - 15 maj 2022 23:33

Efter att ha gått till samma nagelsalong i fyra år (och i princip haft damma tjej som fixat naglarna hela tiden) provade jag här i veckan ett nytt ställe. Jag är inte missnöjd med tjejen som sådan, hon är duktig, noggrann och kreativ, men jag gillar ...

Av heroheartdove - 9 maj 2022 23:22

För första gången har jag verkligen den senaste och hetaste modellen av mobiltelefon. Ofta har jag haft helt ok telefoner, men inte alla senaste, mest på grund av att det kostar att ligga på topp. Men nu blev det lite akutläge för maken och då Samsun...

Av heroheartdove - 8 april 2022 01:13


Totalt jävla bloggstiltje. Mår sämre än sämst, men håller skenet och en snygg fasad uppe. Tror absolut ingen förstår hur illa det är, men skit samma, jag ska väl ta mig igenom det här också. Vore ju löjligt om livet var alldeles för enkelt. Har i...

Av heroheartdove - 2 januari 2022 22:03

Tja. I vilken är ska jag börja? Klassiska "nytt år - nya möjligheter" och bara skita i allt krasst som hände förra året? Hade en rätt god tro på framtiden vid förra nyåret, men allt grusades rejält under vår/sommar. Försöker att inte vara bitter även...

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards