Alla inlägg under februari 2018

Av heroheartdove - 11 februari 2018 20:22

Av heroheartdove - 10 februari 2018 21:39

Nu har vi hämtat ut familjens nya begagnade bil! Det blev den Hyundai i10 som vi provkörde förra helgen. Typ tjugotusen över budget, men förhoppningsvis lönar det sig i längden. Nu hoppas vi få en fast parkeringsplats bredvid volvon så ser det snyggt och prydligt ut.

Av heroheartdove - 7 februari 2018 21:23

Så har vabruari dragit igång. Jobb i måndags, säljchefen på jobb utomlands och en säljare i Thailand på semester. Vi två som var kvar löste dagen bra, det ramlade in tjugo förfrågningar från vår största kund, men vi höll undan allt. Igår vaknade jag med en febervarm unge bredvid mig. Han sov en del under förmiddagen så då kunde jag jobba hemifrån, men från lunch vabbade jag. Helvabbade idag även om jag checkat sv mailen och skickat några meddelanden också. Och fick meddelande imorse från min kvarvarande kollega som anmälde "hemma-jobb" för idag och imorgon - febrig. Nå, jag är i alla fall på plats imorgon. Och hoppas att jag får vara frisk, jag brukar ju jämt bli smittad, men hittills verkar jag ha klarat mig.

När maken kommit hem från jobbet idag åkte jag iväg för en powerwalk med vovven och sedan var jag till Rusta och handlade. Det blev en till fejkväxt (kul att fixa till i vardagsrummet), lite tuggodis till hunden och slisksöta sockerklubbor till mig.

Kallt och fruset ute, väldigt vackert. Jag saknar min systemkamera en del, men faktum är att det numera går att få riktigt bra bilder med mobiltelefonerna kameror. Lite experiment är kul, typ samma motiv med olika fokus.

Man får liv i bilden och det blir också lite mer oförutsägbart. Bilden upplevs mer tredimensionell även om den egentligen är "platt". Överlag tycker jag att det är kul att prova olika motiv, olika vinklar och olika fokuspunkter.

Av heroheartdove - 4 februari 2018 20:35

Efter gårdagens nagelfix var familjen till Leos Lekland som fått nya lokaler här i stan. Inledde med lite lek, men jag tröttnade förstås fort. Tog en paus och sockerboostade med cola, chokladbiskvie och skumraket.


Sedan satt jag mest och hängde medan barn och make härjade runt. Fast maken fick lite vila han också för barnet träffade på en kompis så han klarade sig utan oss en del av tiden. En matpaus blev det i alla fall, synd att utbudet är skralt och tråkigt. Och att priserna är löjligt höga.


Idag har vi varit bilspekulanter, maken skulle nämligen behöva en egen pendlarbil. Nu samåker han med andra, men det är lite struligt emellanåt, skulle vara lättare med en egen även om samåkningen till viss del skulle fortsätta. Men att hitta en vettig bil med vettiga driftskostnader till ett vettigt inköpspris är inte det enklaste. En på pappret schysst bil visade sig vara rejält rostig med lösa plastlister. En annan såldes av en tvivelaktig handlare, en tredje hade ett trasigt centrallås, så... Till sist åkte vi till en firma ute på landet och de hade tre tänkbara bilar. Den billigaste visade sig vara lite krockskadad och hade några andra skavanker, men de andra två provkörde vi. Först ut en Mitsubishi Colt, var "ok", men några skumma ljud. Det ena ljudet bortförklarades som skavande fläkten, men det andra lät mer som skrammel från underredet. Diss! Sedan provade vi en Hyundai i10 och den kändes över förväntan bra, en klar hiss! Låg dock över vår budget, så vi ska fundera lite.

Av heroheartdove - 3 februari 2018 19:09

Det blev riktigt coola naglar idag. Kör på med heltäckande lack ett tag framöver och testar olika färger, men kör på fransk ombre/faded french närmare solsemestern. Inför den kommer jag även att låta lacka tånaglarna och det får bli i nedan läckra färg som nu testas på fingrarna.

Av heroheartdove - 2 februari 2018 01:22

Jobbar häcken av mig och därför är jag vaken mitt i natten. I onsdags jobbade jag över en timme och igår två timmar! Nu ikväll/natt har jag dessutom jobbat hemma med en kvotering som bör gå iväg idag. Tiden på "kompsaldot" ökar snabbt! Lär nog bli två tuffa veckor som kommer också för en av oss tre inköpare/säljare har semester.

Hur som helst. Vi har fixat till lite i vardagsrummet, slängt ut ett rangligt litet bord som stereon har stått på, samt den över tjugo år gamla tjockis-teven. Begagnat via Facebook är bra! En praktisk lång och låg bänk på hjul och en platt-teve. 490 kronor tillsammans, riktigt billigt och bra! Dessutom blev det väldans snyggt och prydligt i vardagsrummet med de här grejerna.

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards