Direktlänk till inlägg 3 april 2018

ny på jobbet

Av heroheartdove - 3 april 2018 23:55

Gick upp klockan sju imorse. Plattade håret och gick ut en snabbis med hunden innan jag såg till att barnet kom ur sängen och klädde på sig. Gick med honom till skolan (fritids pga påsklov) innan jag gick vidare och tog bussen ner på stan.

Jobb på nytt ställe igen, var på plats halv nio. Ordentlig rundvandring och presentation på kontoret innan jag fick landa vid min arbetsplats. Som handläggare sitter man två och två i mindre rum och jag delar nu rum med en lite äldre mentor. Hon såg till att jag fick anteckningsbok, pennor, pennställ, notis-lappar och annat, hjälpte till att ställa in kontorsstolen och därefter körde vi igång! Började direkt med att sitta som medlyssnare till samtalen som kom in under telefontiden. Lite korvstoppning, men samtidigt gav det en rätt bra bild av vad jobbet går ut på. Sedan lunchade vi (Visst var det "praktiskt" att jobba in lunchen framför datorn som vid förra jobbet, samtidigt är det skönt med ett riktigt avbrott) innan vi gick igenom olika ärenden som kommit in för behandling. Ny paus vid kvart i tre och därefter fick jag lite inloggningsuppgifter till datorn och olika program så körde på med det fram till jag slutade. Lite bök med detta, det var faktiskt bättre förberett vid förra jobbet, men hoppas det ska funka ordentligt imorgon då IT-ansvarige dessutom är på plats.

Arbetsrummet är ljust och trevligt med levande gröna växter! Blir lite varmt då det ligger snett mot söder, men jag antar att det går att öppna fönstren, vädra och släppa in frisk luft. Det ligger dessutom mot en innergård där det inte är så värst mycket trafik. Just nu ser det rätt minimalistiskt ut vid min arbetshörna, en pytteliten stationär datorburk (HP), två stora skärmar (HP) av mycket modernt snitt, tangentbord (HP) och roller-mouse med handledsstöd. Dessutom har jag ett trådlöst headset att använda vid telefonprat.


Anställningsavtalet har jag signerat elektroniskt och imorgon hoppas jag få ut min "tag" så att jag kan komma och gå som jag vill utan att vara beroende av de andra. Tror (och hoppas) i alla fall att detta blir bra!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av heroheartdove - 23 mars 2023 22:12

Total skrivstiltje i nästan ett år. Det har hänt massor, mestadels bra grejer och jag vet inte om jag ska skriva om allt... Men får väl ta upp tråden och fortsätta skriva lite om nageljoxet. För jag provade en ny salong och gick där tre gånger in...

Av heroheartdove - 15 maj 2022 23:33

Efter att ha gått till samma nagelsalong i fyra år (och i princip haft damma tjej som fixat naglarna hela tiden) provade jag här i veckan ett nytt ställe. Jag är inte missnöjd med tjejen som sådan, hon är duktig, noggrann och kreativ, men jag gillar ...

Av heroheartdove - 9 maj 2022 23:22

För första gången har jag verkligen den senaste och hetaste modellen av mobiltelefon. Ofta har jag haft helt ok telefoner, men inte alla senaste, mest på grund av att det kostar att ligga på topp. Men nu blev det lite akutläge för maken och då Samsun...

Av heroheartdove - 8 april 2022 01:13


Totalt jävla bloggstiltje. Mår sämre än sämst, men håller skenet och en snygg fasad uppe. Tror absolut ingen förstår hur illa det är, men skit samma, jag ska väl ta mig igenom det här också. Vore ju löjligt om livet var alldeles för enkelt. Har i...

Av heroheartdove - 2 januari 2022 22:03

Tja. I vilken är ska jag börja? Klassiska "nytt år - nya möjligheter" och bara skita i allt krasst som hände förra året? Hade en rätt god tro på framtiden vid förra nyåret, men allt grusades rejält under vår/sommar. Försöker att inte vara bitter även...

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards