Direktlänk till inlägg 8 april 2018

dags för jobb igen

Av heroheartdove - 8 april 2018 22:06

Var helt slut i rutan i fredags kväll. Efter ridlektionen var jag så trött att jag hade somnat på studs om jag lagt mig i stallgången! Trots tröttheten ändå upp tidigt igår morse för att tömköra brun valack. Tredje passet denna gång och vi kom till bra arbete tillsammans.


Idag har jag varit duktig och städat ur bilen. Bytte till sommardäck igår och blev då inspirerad att fixa lite eftersom jag ändå fått tömma lastutrymmet, så började med att tömma mattorna på grus i samband med det. Idag fortsatte jag med att dammsuga alla skrymslen och vrår, våttorkade instrumentbrädan/panelen och skrubbade mattorna. Har kvar att gnugga rent skinnklädseln och torka av dörrlisterna, men redan nu känns bilen mycket fräschare än tidigare. Har haft den sedan mar/apr -14 och har inte städat den ordentligt sedan köp, så det var verkligen på tiden nu. Belöningsdrack den nya Pepsi Max Lime efteråt.


Slösat lite pengar också, fast på rätt vettiga grejer egentligen: ett par tunnare ridtights, en lättvadderad väst och ett par hikingbyxor till maken. Satt inte och valde grejer efter pris även om man skulle kunna tro det.


Nu laddar jag för en ny arbetsvecka, gissar att det kommer bli fortsatt intensivt. Lär fortsätta sitta och medlyssna telefonsamtal, men också börja jobba i det dataprogram som vi använder mest. Började lite i fredags och jag känner ju att jag får mer kläm på det hela när jag jobbar mer praktiskt. Ska kolla med min mentor hur vi ska lägga upp veckan, men tror att detta blir bra!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av heroheartdove - 23 mars 2023 22:12

Total skrivstiltje i nästan ett år. Det har hänt massor, mestadels bra grejer och jag vet inte om jag ska skriva om allt... Men får väl ta upp tråden och fortsätta skriva lite om nageljoxet. För jag provade en ny salong och gick där tre gånger in...

Av heroheartdove - 15 maj 2022 23:33

Efter att ha gått till samma nagelsalong i fyra år (och i princip haft damma tjej som fixat naglarna hela tiden) provade jag här i veckan ett nytt ställe. Jag är inte missnöjd med tjejen som sådan, hon är duktig, noggrann och kreativ, men jag gillar ...

Av heroheartdove - 9 maj 2022 23:22

För första gången har jag verkligen den senaste och hetaste modellen av mobiltelefon. Ofta har jag haft helt ok telefoner, men inte alla senaste, mest på grund av att det kostar att ligga på topp. Men nu blev det lite akutläge för maken och då Samsun...

Av heroheartdove - 8 april 2022 01:13


Totalt jävla bloggstiltje. Mår sämre än sämst, men håller skenet och en snygg fasad uppe. Tror absolut ingen förstår hur illa det är, men skit samma, jag ska väl ta mig igenom det här också. Vore ju löjligt om livet var alldeles för enkelt. Har i...

Av heroheartdove - 2 januari 2022 22:03

Tja. I vilken är ska jag börja? Klassiska "nytt år - nya möjligheter" och bara skita i allt krasst som hände förra året? Hade en rätt god tro på framtiden vid förra nyåret, men allt grusades rejält under vår/sommar. Försöker att inte vara bitter även...

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards