Direktlänk till inlägg 17 april 2018

boat in mig

Av heroheartdove - 17 april 2018 23:05

Nu har jag börjat göra mig hemmastadd på nya jobbet med lite personliga/privata grejer på skrivbordet. Jag har tänkt ordna med en egen kaffemugg också, även om det finns gott om muggar på jobbet är det skönt att kunna "drälla runt" med en egen.


Idag har jag fått börja handlägga ärenden på egen hand. Naturligtvis med sällskap i rummet, men utan att min mentor satt limmad bredvid mig. Gick igenom ärendena själv, beslutade och la ut åtgärder, men väntade med att skicka (maila) besluten till kunderna. Samlade på mig ett gäng "klara ärenden" som jag sedan redovisade för mentorn innan jag skickade dem. Fick godkänt på alla! Kul förstås att få börja jobba självständigt, men lite läskigt samtidigt att det nu står i systemen, och i breven till kunderna, att det är jag som varit beslutsfattande. Så definitivt liksom.

Men jag trivs med jobbet! Att behöva vara en bitch i telefon är kanske inte jätteskoj, men egentligen är det bara en mindre del av arbetet, majoriteten av tiden sitter vi ju bara framför datorerna och går igenom de redan inkomna ärendena. Börjar vänja mig vid datajobbet: att snabbt hoppa mellan olika program och fönster. Och skärmar. Var lite tveksam till att jobba med två bildskärmar, men nu när vi har så många olika program igång samtidigt inser jag hur praktiskt det är. Det är också himla behändigt med den "roller mouse" som jag använder istället för en vanlig traditionell datamus. Ingen risk för "musarm" eftersom jag nu kan jobba med armarna avspänt hängandes rakt ner.


Satt kvar ända till 17:55 idag. Avslutade handläggardelen vid halv fem ungefär, men gick sedan igenom två webbaserade utbildningar. Båda delarna tog väl ungefär tjugo minuter var att gå igenom och sedan var det avslutande prov där det krävdes full pott för att få godkänt. Gick bra i alla fall!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av heroheartdove - 23 mars 2023 22:12

Total skrivstiltje i nästan ett år. Det har hänt massor, mestadels bra grejer och jag vet inte om jag ska skriva om allt... Men får väl ta upp tråden och fortsätta skriva lite om nageljoxet. För jag provade en ny salong och gick där tre gånger in...

Av heroheartdove - 15 maj 2022 23:33

Efter att ha gått till samma nagelsalong i fyra år (och i princip haft damma tjej som fixat naglarna hela tiden) provade jag här i veckan ett nytt ställe. Jag är inte missnöjd med tjejen som sådan, hon är duktig, noggrann och kreativ, men jag gillar ...

Av heroheartdove - 9 maj 2022 23:22

För första gången har jag verkligen den senaste och hetaste modellen av mobiltelefon. Ofta har jag haft helt ok telefoner, men inte alla senaste, mest på grund av att det kostar att ligga på topp. Men nu blev det lite akutläge för maken och då Samsun...

Av heroheartdove - 8 april 2022 01:13


Totalt jävla bloggstiltje. Mår sämre än sämst, men håller skenet och en snygg fasad uppe. Tror absolut ingen förstår hur illa det är, men skit samma, jag ska väl ta mig igenom det här också. Vore ju löjligt om livet var alldeles för enkelt. Har i...

Av heroheartdove - 2 januari 2022 22:03

Tja. I vilken är ska jag börja? Klassiska "nytt år - nya möjligheter" och bara skita i allt krasst som hände förra året? Hade en rätt god tro på framtiden vid förra nyåret, men allt grusades rejält under vår/sommar. Försöker att inte vara bitter även...

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards