Alla inlägg under april 2018

Av heroheartdove - 10 april 2018 23:29

Webbhandlat lite till... Det fick bli en khakifärgad (beige alltså, men ser rätt ljus ut) bomberjacka från Uhip som passar bättre till vår och sommar än den lättfodrade svarta jacka som jag har från samma tillverkare. Dessutom är jag inte helt nöjd med utförandet av den svarta jackan då den saknar praktisk bröstficka på utsidan. Jag passade även på att beställa en likadan svart ofodrad kjol som jag redan har, men i större storlek än nuvarande. Det är bara att inse att jag inte kommer att gå ner i vikt inom den närmsta tiden.

Bilder från uhip.se


Jag har även beställt ny medicin från Apotea så att jag kan ta med mig namnmärkt medicin under semesterresan. Risken att de kollar bagaget i tullen är väl rätt liten, men OM de skulle göra det så har de ju rätt att beslagta receptbelagd medicin som jag inte kan styrka är min. Och jag river alltid loss alla namnlappar då jag tycker de är i vägen så därför fick jag shoppa ny nu.

Övrigt som måste shoppas inför resan är badskor, snorkel och cyklop samt solskyddsmedel. Extra badbyxor till grabben vore nog också bra och maken skulle nog behöva shorts och t-shirts, får se vad vi hinner med att ordna.

Av heroheartdove - 8 april 2018 22:06

Var helt slut i rutan i fredags kväll. Efter ridlektionen var jag så trött att jag hade somnat på studs om jag lagt mig i stallgången! Trots tröttheten ändå upp tidigt igår morse för att tömköra brun valack. Tredje passet denna gång och vi kom till bra arbete tillsammans.


Idag har jag varit duktig och städat ur bilen. Bytte till sommardäck igår och blev då inspirerad att fixa lite eftersom jag ändå fått tömma lastutrymmet, så började med att tömma mattorna på grus i samband med det. Idag fortsatte jag med att dammsuga alla skrymslen och vrår, våttorkade instrumentbrädan/panelen och skrubbade mattorna. Har kvar att gnugga rent skinnklädseln och torka av dörrlisterna, men redan nu känns bilen mycket fräschare än tidigare. Har haft den sedan mar/apr -14 och har inte städat den ordentligt sedan köp, så det var verkligen på tiden nu. Belöningsdrack den nya Pepsi Max Lime efteråt.


Slösat lite pengar också, fast på rätt vettiga grejer egentligen: ett par tunnare ridtights, en lättvadderad väst och ett par hikingbyxor till maken. Satt inte och valde grejer efter pris även om man skulle kunna tro det.


Nu laddar jag för en ny arbetsvecka, gissar att det kommer bli fortsatt intensivt. Lär fortsätta sitta och medlyssna telefonsamtal, men också börja jobba i det dataprogram som vi använder mest. Började lite i fredags och jag känner ju att jag får mer kläm på det hela när jag jobbar mer praktiskt. Ska kolla med min mentor hur vi ska lägga upp veckan, men tror att detta blir bra!

Av heroheartdove - 5 april 2018 01:03

Jomenvisst, idag trillade skattepengarna in på kontot och jag har satt sprätt på nästan hela summan...! Betalade bort ett lån samt fakturan på mina nya ridkängor. Och bokade in en vistelse för maken och mig på Yasuragi Hasseludden, det japanska spa't i Stockholm.


De har nyligen renoverat, förnyat och byggt om och recensionerna efteråt är verkligen blandade så vi får se vad vi tycker. Vi har varit där flera gånger tidigare och varit väldigt nöjda, jag hoppas vi inte blir besvikna. Första gången vi var där tror jag var augusti 2007 (men möjligen att det var 2006) och sedan året därpå och då förlovade vi oss dessutom. Sedan tillbringade vi vår bröllopsweekend där i mars 2010, och utnyttjade ett presentkort för ytterligare en vistelse i maj 2010. Det var sista gången maken var där, men jag åkte dit med mamma en helg sommaren 2012. Fem år sedan så det har säkert hänt en del. Lite andra typer av aktiviteter och lite bantat urval av behandlingar.

Nu har vi i alla fall bokat två nätter (fre-sön) och jag hoppas att jag kan flexa ut tidigare på fredagen. Två middagar, en lunch och två frukostar. Bokade in fisk spa åt maken och en riktigt rejäl helkroppsmassage åt mig själv. Utöver detta planerat för några gratisaktiviteter: bastuyoga, qi gong och klangresa. Längtar redan!

Av heroheartdove - 3 april 2018 23:55

Gick upp klockan sju imorse. Plattade håret och gick ut en snabbis med hunden innan jag såg till att barnet kom ur sängen och klädde på sig. Gick med honom till skolan (fritids pga påsklov) innan jag gick vidare och tog bussen ner på stan.

Jobb på nytt ställe igen, var på plats halv nio. Ordentlig rundvandring och presentation på kontoret innan jag fick landa vid min arbetsplats. Som handläggare sitter man två och två i mindre rum och jag delar nu rum med en lite äldre mentor. Hon såg till att jag fick anteckningsbok, pennor, pennställ, notis-lappar och annat, hjälpte till att ställa in kontorsstolen och därefter körde vi igång! Började direkt med att sitta som medlyssnare till samtalen som kom in under telefontiden. Lite korvstoppning, men samtidigt gav det en rätt bra bild av vad jobbet går ut på. Sedan lunchade vi (Visst var det "praktiskt" att jobba in lunchen framför datorn som vid förra jobbet, samtidigt är det skönt med ett riktigt avbrott) innan vi gick igenom olika ärenden som kommit in för behandling. Ny paus vid kvart i tre och därefter fick jag lite inloggningsuppgifter till datorn och olika program så körde på med det fram till jag slutade. Lite bök med detta, det var faktiskt bättre förberett vid förra jobbet, men hoppas det ska funka ordentligt imorgon då IT-ansvarige dessutom är på plats.

Arbetsrummet är ljust och trevligt med levande gröna växter! Blir lite varmt då det ligger snett mot söder, men jag antar att det går att öppna fönstren, vädra och släppa in frisk luft. Det ligger dessutom mot en innergård där det inte är så värst mycket trafik. Just nu ser det rätt minimalistiskt ut vid min arbetshörna, en pytteliten stationär datorburk (HP), två stora skärmar (HP) av mycket modernt snitt, tangentbord (HP) och roller-mouse med handledsstöd. Dessutom har jag ett trådlöst headset att använda vid telefonprat.


Anställningsavtalet har jag signerat elektroniskt och imorgon hoppas jag få ut min "tag" så att jag kan komma och gå som jag vill utan att vara beroende av de andra. Tror (och hoppas) i alla fall att detta blir bra!

Av heroheartdove - 1 april 2018 08:14

I vanlig ordning kryssning till Helsingfors över påskhelgen. Tredje året i rad som vi åker och för första gången var det fullt med isflak på väg in (och i) den finska hamnen. Rätt coolt faktiskt.


Barnet har skött sig mestadels bra, men jag känner att jag och maken nog skulle behöva lite ledigt på egen hand. Behöver inte prompt vara en kryssning utan kanske bara en natt på hotell tillsammans, bryta vardagen liksom. Får se om det kanske går att få till något i sommar.

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards