Direktlänk till inlägg 15 maj 2018

samlade

Av heroheartdove - 15 maj 2018 23:32

Maken följde med barnet till skolan medan jag duschade, tvättade ur alla gamla saltrester ur håret (Hotellets schampo var väl inte jättebra) och plattade det noggrant. Sedan var vi och hämtade Snotterråttan som varit pensionatsvovve hos sina uppfödare. Hon hade skött sig bra (dvs knappt märkts av) och kunnat hänga med lös vid deras pack walks utan några problem. "Tack för lånet!" sa den manlige uppfödaren när vi hämtade henne och det måste väl vara ett gott betyg?!

Väl hemma igen gick vi på en powerwalk runt stora gräsparken och intilliggande kyrka. Trots 25°C där på förmiddagen knatade vi på i ett riktigt schysst tempo.


Hällde i mig vätska när jag kommit hem igen och stack sedan iväg till ridklubben och kikade när min ridlärarvän red en träning på en lektionshäst. Min favoritholländare och det var kul/intressant att se att hon fick jobba med precis samma sak som när jag ridit honom. Akilleshälen är att han trycker upp nacken i övergångarna samt gärna blir lite kort och hastig i sitt steg, men det är en bussig häst som ändå alltid gör sitt bästa.


Åkte sedan med maken till köpcentret. Växlade tillbaka lite euro samt flyttade lite pengar mellan olika konton. Handlade mat på Kvantum och fixade en smarrig sallad med delvis varma ingredienser till middag.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av heroheartdove - 23 mars 2023 22:12

Total skrivstiltje i nästan ett år. Det har hänt massor, mestadels bra grejer och jag vet inte om jag ska skriva om allt... Men får väl ta upp tråden och fortsätta skriva lite om nageljoxet. För jag provade en ny salong och gick där tre gånger in...

Av heroheartdove - 15 maj 2022 23:33

Efter att ha gått till samma nagelsalong i fyra år (och i princip haft damma tjej som fixat naglarna hela tiden) provade jag här i veckan ett nytt ställe. Jag är inte missnöjd med tjejen som sådan, hon är duktig, noggrann och kreativ, men jag gillar ...

Av heroheartdove - 9 maj 2022 23:22

För första gången har jag verkligen den senaste och hetaste modellen av mobiltelefon. Ofta har jag haft helt ok telefoner, men inte alla senaste, mest på grund av att det kostar att ligga på topp. Men nu blev det lite akutläge för maken och då Samsun...

Av heroheartdove - 8 april 2022 01:13


Totalt jävla bloggstiltje. Mår sämre än sämst, men håller skenet och en snygg fasad uppe. Tror absolut ingen förstår hur illa det är, men skit samma, jag ska väl ta mig igenom det här också. Vore ju löjligt om livet var alldeles för enkelt. Har i...

Av heroheartdove - 2 januari 2022 22:03

Tja. I vilken är ska jag börja? Klassiska "nytt år - nya möjligheter" och bara skita i allt krasst som hände förra året? Hade en rätt god tro på framtiden vid förra nyåret, men allt grusades rejält under vår/sommar. Försöker att inte vara bitter även...

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards