Alla inlägg under maj 2018

Av heroheartdove - 15 maj 2018 23:32

Maken följde med barnet till skolan medan jag duschade, tvättade ur alla gamla saltrester ur håret (Hotellets schampo var väl inte jättebra) och plattade det noggrant. Sedan var vi och hämtade Snotterråttan som varit pensionatsvovve hos sina uppfödare. Hon hade skött sig bra (dvs knappt märkts av) och kunnat hänga med lös vid deras pack walks utan några problem. "Tack för lånet!" sa den manlige uppfödaren när vi hämtade henne och det måste väl vara ett gott betyg?!

Väl hemma igen gick vi på en powerwalk runt stora gräsparken och intilliggande kyrka. Trots 25°C där på förmiddagen knatade vi på i ett riktigt schysst tempo.


Hällde i mig vätska när jag kommit hem igen och stack sedan iväg till ridklubben och kikade när min ridlärarvän red en träning på en lektionshäst. Min favoritholländare och det var kul/intressant att se att hon fick jobba med precis samma sak som när jag ridit honom. Akilleshälen är att han trycker upp nacken i övergångarna samt gärna blir lite kort och hastig i sitt steg, men det är en bussig häst som ändå alltid gör sitt bästa.


Åkte sedan med maken till köpcentret. Växlade tillbaka lite euro samt flyttade lite pengar mellan olika konton. Handlade mat på Kvantum och fixade en smarrig sallad med delvis varma ingredienser till middag.

Av heroheartdove - 14 maj 2018 22:28

Folk har ju sådana där listor med grejer de vill hinna med att göra i sitt liv, oftast före en viss ålder, men kanske bara någon gång i livet. Jag har ingen sådan lista, men visst finns det aktiviteter och händelser som skulle kunna platsa om jag haft en, till exempel ett dyk från båt ner i kristallklart vatten. I lördags hände det! Familjen lämnade hemmastranden för en tre timmar lång båtutflykt. Vi började med att åka norrut till Famagusta och såg gränsen mellan Grekland och Turkiet. Sedan åkte vi nedåt, förbi hela Fig Tree Bay till Cape Greco. Där kikade vi på olika klippformationer längs med kusten innan vi ankrade i The Blue Lagoon. Alldeles knallblått vatten ("No filter" på bilden nedan) och under tjo och tjim kastade sig de flesta i havet från båtens soldäck. Familjen tog det lugnare och klättrade ner via stegarna bak från badbryggan i aktern. Barnet har verkligen fått kläm på simning och flytning och grejade "djuphavssimningen" utan problem även om han nog tyckte att det var lite läskigt (och spännande). Men när jag kommit upp insåg jag att jag bara var tvungen att att göra ett båtdyk, så sagt och gjort! Fastnade inte på bild, men vad gör det? Känslan, den känslan är oslagbar!


Idag spurtade vi ut för solhäng redan vid åttatiden för att hinna med lite sol och bad innan det var dags att åka hemåt. Jag kommer att minnas de gästfria cyprioterna, palmerna och det salta Medelhavet. En vecka värd att minnas!


Köpte lagom med grejer, bland annat en gul klänning med batikliknande tryck och en sjal. Vidare även cypriotisk olivolja, sesamkakor samt en kaffemugg att ha på jobbet. Sistnämnda är jag riktigt nöjd över då det visserligen står Cypern på den, men utförandet ändå gör att den känns hyfsat genuin.


Flygresan hem (och även utresan) gick bra, men jag är verkligen inget fan av att flyga. Är inte rädd med (panik)ångest, men jag tycker inte om det. Jag är spänd och stel, kan inte koppla av, kan liksom inte vila något. Idag bet jag ihop käkarna så hårt att jag hade alldeles ont i tänderna när vi skulle äta på planet. Sedan fick jag sitta och påminna mig själv om att slappna av där. Lättare sagt än gjort. Så det lär dröja lääänge till nästa flygresa...

Av heroheartdove - 10 maj 2018 20:45

Havet är verkligen så där turkost som det är på alla reklambilder. Härlig färg, fantastisk sälta. Jag förstår verkligen varför folk om och om igen åker på solsemestrar. Det är toppen att ligga och guppa på vågorna!


Vi har snorklat en del och idag råkade jag hamna längre ut än vad jag från början tänkt mig. Att snorkla ger en verkligen en helt annan dimension på vattenupplevelsen. Tänk de där naturprogrammen på teve där de filmar under vatten, precis så känns det vid snorklandet. Man kommer så nära och mitt i allt som händer. Så häftigt!

Av heroheartdove - 7 maj 2018 19:19

Ja inte sjutton vet jag, men jag tycker att det här är bra havsutsikt. Visst, några palmer i förgrunden, men de stör inte. Så fett najs och underbart, trots rejäla vågor har det blivit bad i havet flera gånger om samt frikostigt med dryck och snacks från poolbaren. Här kan jag tänka mig att stanna!

Av heroheartdove - 6 maj 2018 21:47

Nu är det inte lång tid kvar och jag är förstås vaken helt i onödan. Taxin kommer strax efter klockan fem imorgon bitti så lite sömn vore på sin plats. Det mesta är färdigt, ska stoppa ner de sista grejerna efter uppstigning, sedan gäller det!

Av heroheartdove - 5 maj 2018 21:55

Trots att jag sjasade ut barn och make från sovrummet så gick det dåligt i alla fall. Både i onsdags och i torsdags kände jag mig ruggig med halsont när jag vaknade, men det gick över när jag väl kommit upp och landat på jobbet. Tråkigt regn i torsdags, men var hurtig och gick på promenad med hunden när jag kommit hem från jobbet. Handlade en kebab till middag som jag hetsåt framför datorn.

Det var massor av feferoni och tomat på den, men jag svepte allt i några glufsiga tuggor.

Men sedan gick det utför. Kröp till sängs, en tryckande huvudvärk och varm och kall om vartannat. En kall kladdlapp över pannan och sedan sov jag ändå helt okej.


Jobb igår, ruggig och frusen, men inte värre än tidigare. Dock har jag börjat hosta och successivt under dagen kände jag mig sämre och sämre. Tur i oturen så la vårt "huvuddataprogram" på jobbet av efter bara drygt en halvtimme in på telefontiden, så resten av dagen blev väldigt lugn (och tråkig).


Vid klockan fjorton insåg alla att systemet inte skulle hinna gå igång och vi fick flexa ut om vi ville. Det passade mig bra, jag for hem och på bussen blev jag snabbt sämre. Kröp direkt till kojs och sedan steg febern stadigt upp till 40°C under kvällen. Lyckades ändå sova helt okej under natten och kände mig efter omständigheterna okej imorse. Duscha och platta håret innan jag mötte upp mamma vid lokala köpcentret. Hade bokat nagelfix för både fingrar och tår åt oss båda, nu är vi redo för Cypern!


Vidare blev det ytterligare shopping samt fika innan vi for hem. Packade nästan klart min väska (har nog i vanlig ordning för mycket med mig) innan dagens aktiviteter tog ut sin rätt. Nu har jag däckat i sängen igen och hoppas få sova hyfsat även i natt. Har jag tur är jag hyfsat frisk till på måndag.

Av heroheartdove - 1 maj 2018 21:46

Egentid deluxe, bara slappa och slöa!

Promenad längs järnväg i lördags, lite trist kan tyckas, men fin miljö i alla fall och härlig natur.


Hunden hittade en badplats...


Lyxade till det med grillkarré, potatisgratäng och pepprig beasås till middag.


Provade Kolje Gravfält i söndags.


Bra spanläge från en av gravhögarna.


Sedan dressyrtävling. Diskussion på FB angående maten som erbjöds, jag tycker i alla fall att tacotallrik är bättre än toast eller varmkorv med bröd.


Ljust och luftigt ridhus trots avsaknaden av fönster.


Tittade på lite WE-träning och gick med hunden vid ridklubben. Sedan blev det sushi till middag.


Jobb som vanligt igår och sedan blev det valborgsmässoaftonstidsfördriv ute vid ridklubben igen.


Idag lååång sovmorgon innan jag åkte ut till mamma. La genast märke till deras nya insektshotell!


Make och barn kom hem, hostiga och med feber. Hoppas de blir friska till resan och att jag inte blir smittad. Åt i alla fall kamben till middag.

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards