Direktlänk till inlägg 9 juni 2018

tema vita ramar

Av heroheartdove - 9 juni 2018 23:23

Ibland tror jag att jag lider av nåt sorts ocd - tvångssyndrom vid vissa tillfällen. Som nu. Planerar mitt inlägg i huvudet och checkar igenom mobilen för lämpliga bilder att ha med. För att det inte ska bli för plottrigt gör jag några fotocollage där alla bilder får vita ramar för att det ska se enhetligt ut. Men det är väl egentligen inte viktigt, vem bryr sig liksom?

Nåväl. Vi hade terminsavslutning vid ridningen igår. Lämnade över en ihopskramlad present till ridfröken som jag köpt/gjort i ordning. Stående skämt är att alltid ge henne pepsi max och godis, men jag kände för att vara mer seriös. Höll mig till vitt och rosa tema då rosa ändå är en färg som hon piffar upp vardagen med ibland. Hittade först en rosa presentpåse hos Bönor & Blad fylld med godis inslaget i rosa papper, engelska små kex och en vit påse med lösviktste. Sedan in på Bolaget där jag valde ett mousserande rosévin enbart på flaskans utseende. Hittade sedan ett perfekt matchande presentsnöre i Kvantums blomsterdel och så var hela gåvan helt fulländad!


Sedan red vi vår avslutningslektion innan vi fikade med en massa gottis och alkoholfritt bubbel. Det är verkligen en trevlig ridgrupp och alla kommer att fortsätta till hösten.


Idag fick jag familjen med mig till Strömsholm där jag skulle kolla på lite dressyr. Som väntat tröttnade barnet fort så jag skjutsade iväg barn och make till en närliggande badplats så att jag sedan kunde kika på alla hästar i lugn och ro. Hade dock sällskap av Snotterråttan och hon skötte sig helt perfekt! Förut har hon stökat en hel del när man suttit ner och varit "tråkig", klättrat på en, skällt osv, men nu satt eller låg hon bredvid mig utan minsta gnissel. Kopplade av så pass att hon la sig platt på sidan. Tipsen från hennes uppfödare om hur maken och jag "bara ska vara" har verkligen fungerat och nu kommunicerar vi jättebra med henne med knappt hörbara ljud och rörelser/tecken som inte ses om man inte vet vad man ska titta efter.


Efter typ två timmars badande fick jag hämta blötdjuren och så åt vi god middag hos Gula Hästen. Rätt saftiga priser, men bra service och riktigt god mat. Grabben fick en specialare med ostburgare och pommes i barnstorlek (fanns egentligen inte på menyn), maken åt pasta bolognese och jag fish 'n' chips.


Sedan visade det sig att min fb- och instagramvän från England också var på Strömsholm! Jag visste att han var i Sverige just nu, men hade inte helt koll på var. Dock lyckades vi missa varandra vid tävlingsbanorna, men på tisdag kanske vi kan ses för då ska han vara turist i min stad. Skulle vara jättekul att ses irl.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av heroheartdove - 23 mars 2023 22:12

Total skrivstiltje i nästan ett år. Det har hänt massor, mestadels bra grejer och jag vet inte om jag ska skriva om allt... Men får väl ta upp tråden och fortsätta skriva lite om nageljoxet. För jag provade en ny salong och gick där tre gånger in...

Av heroheartdove - 15 maj 2022 23:33

Efter att ha gått till samma nagelsalong i fyra år (och i princip haft damma tjej som fixat naglarna hela tiden) provade jag här i veckan ett nytt ställe. Jag är inte missnöjd med tjejen som sådan, hon är duktig, noggrann och kreativ, men jag gillar ...

Av heroheartdove - 9 maj 2022 23:22

För första gången har jag verkligen den senaste och hetaste modellen av mobiltelefon. Ofta har jag haft helt ok telefoner, men inte alla senaste, mest på grund av att det kostar att ligga på topp. Men nu blev det lite akutläge för maken och då Samsun...

Av heroheartdove - 8 april 2022 01:13


Totalt jävla bloggstiltje. Mår sämre än sämst, men håller skenet och en snygg fasad uppe. Tror absolut ingen förstår hur illa det är, men skit samma, jag ska väl ta mig igenom det här också. Vore ju löjligt om livet var alldeles för enkelt. Har i...

Av heroheartdove - 2 januari 2022 22:03

Tja. I vilken är ska jag börja? Klassiska "nytt år - nya möjligheter" och bara skita i allt krasst som hände förra året? Hade en rätt god tro på framtiden vid förra nyåret, men allt grusades rejält under vår/sommar. Försöker att inte vara bitter även...

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards