Alla inlägg under november 2018

Av heroheartdove - 27 november 2018 23:48

Skrivtidsbrist, dålig motivation eller nå't... Har haft rätt fullt med aktiviteter och inte kommit till ro att skriva. Och har egentligen inget direkt att komma med nu heller.

Det blev lite stiltje i motionerandet också. Jobbat sent, varit trött, ägnat mig åt familjen och sådant. Tog tag i det i söndags dock. Var hos mamma i helgen och passade på att ta ett varv runt det gamla elljusspåret. 2,5 kilometer, tror det blev cirka tio ganska korta intervaller med jogg. Idag vanliga rundan borta vid Willy:s som är 3,6 kilometer. Nio intervaller, tror det blir ungefär 50/50 rask gång som jogging. Men idag kände jag att jag hade mycket mer ork i joggandet, mer tryck i stegen och inte så mycket lufs som tidigare. Kände mig heller inte direkt trött vid joggintervallernas slut och rätt snabb återhämtning och inte så mycket flås. Är sugen på att prova färre, men längre intervaller, men tror det ger mer med samma intervaller som tidigare fast i lite tuffare tempo.

Av heroheartdove - 11 november 2018 17:51

Det blev ingen motion igår annat än att jag rörde på mig vid tömkörningen. Rätt skönt ändå för kroppen att vila, tror jag, har ju ökat på intensiteten under promenaderna rejält den här veckan. Men det verkar ge resultat, vägde in mig på 67,3 kg idag. Fantastiskt! Nu skulle jag väl "bara" behöva strama upp fettet över magen, så får väl ge mig i kast med sit-ups och plankor.

Nåväl. Idag blev det en lagom sovmorgon innan jag lyckades få med mig familyn på en motionsrunda. Barnet hade sin sparkcykel så han hängde med riktigt bra utan något direkt gnäll. Nio intervaller med jogg blev det och maken var duktig och hängde med på allihopa. Fick dem bra fördelade under rundan med vila emellan för lite återhämtning.


Men jisses vilket trist väder vi har nu! Grått, disigt, fuktigt. Inget direkt regn, men ändå så att allt känns lite blött och kallt. En temp runt åtta plusgrader, november är här!


Hem. Värmde mig med en varm dusch och gick sedan och handlade lite middagsmat samt hämtade ut mitt paket från Stadium Outlet med lite träningskläder.

Väl hemma igen blev det julmustdrickande, provade vad som var bäst, Herrljunga eller Zeunerts. Klar vinst för den sistnämnda, den är favoriten sedan tidigare.


Och så har jag provat lilafärgade morötter, smörstekta i gjutjärnspanna. Smakade som de vanliga orangea, men såg ju lite kul ut. Skulle nog bli ännu bättre om man blandade orange med lila.

Av heroheartdove - 8 november 2018 22:41

Trött och huvudvärkig efter nio timmar på jobbet. Mörkt skitväder med fukt och dis, ruggigt och trist. Nästan illamående (typ åksjuk) på bussen hem. Klädbyte och iväg för sedvanliga motionsrundan. Gjorde fem joggintervaller, sedan pallade inte kroppen med mera. Ont i benlederna, får kanske försöka hitta ett lämpligt motionsspår med barkunderlag om jag ska kunna jogga regelbundet. Eller så kanske lederna vänjer sig bara jag tar det försiktigt så här i början.


Känner mig i alla fall jäkligt duktig som ändå hållit igång fyra kvällar den här veckan, i mörkret efter jobbet. Med en aktivitet som inte är en rolig, frivillig hobby utan som jag mer ser som ett nödvändigt ont.

Jag har också stämt av mitt förslag på nästa tatuering med min tatuerare, han fixar den när han har klart med vilken lokal han ska vara i. Ser fram emot det, Heros ledord är viktiga och ligger mig varmt om hjärtat.

Av heroheartdove - 7 november 2018 23:19

Knappt några inlägg alls en period och nu dundrar jag på! Kör på med powerwalksen också som kompletterats med joggintervaller, idag blev det åtta repetitioner. Fick jävligt ont i knäna på slutet, men skam den som ger sig! Tar en runda imorgon också, men sedan vilar jag på fredag, då rider jag istället. Försöker nog ta ett kortare pass på lördag och sedan helvila på söndag.


Har beställt lite "löparkläder" också, behövde bättre undertröjor än vad jag har. La till ett rejält pannband också samt ett par regnbyxor, nu ska inte vädret kunna hindra mig från att motionera!

Och så fick jag ett meddelande om att "min" tatuerare är en sväng i stan igen så funderar skarpt på att göra slag i saken och fixa till en tatuering även på högerarmen.

Av heroheartdove - 6 november 2018 21:28

Ha! Ingen engångsföreteelse, blev powerwalk med jogging idag också. Ganska lufsig jogg, men blev i alla fall nio repetitioner. Har till och med lyckats få lite träningsvärk! Blir åtminstone två pass till denna vecka, men tänker inte lägga in fler intervaller eller öka längd/tempo, måste hålla en nivå som jag orkar med och som känns bekväm innan jag lägger på mer.


Men faktum är att det känns otroligt skönt med de här joggintervallerna. Ökar flåset lite, spänner lite mer i musklerna och ger en lite mer fysisk trötthet i kroppen, inte bara den klassiska psykiska. Fick däremot lite ont i knäna idag så får försöka springa på jord/gräs/grus där det är möjligt för bättre svikt åt lederna.

Av heroheartdove - 5 november 2018 21:16

Nä nu jäklar! Har promenerat/powerwalkat regelbundet i typ ett år och känner mig rätt rörlig med en schysst ork i långsamt tempo, men nu är det dags att steppa upp! La in fem korta joggintervaller idag, blev lite varmare än vanligt, men inte trött/tröttare. Mina knän och höfter pallar inte med nån långdistanslöpning, men kortare intervaller hoppas jag ska fungera. Får jag igång lite flås under rundorna känns det som att tjockförbränningen borde bli effektivare.

Av heroheartdove - 4 november 2018 23:53

Kanske är det ett tecken på att Hero har ro i själen för stunden? Inte så många tankar som snurrar. Trivs på jobbet. Hyfsad ekonomi. Lagom mycket häst.

Jag tycker egentligen om att skriva, men just nu händer det ju inte så mycket av värde. Allt rullar på och att skriva "jobbade - ok, gick med hunden - ok, red - ok" det är jag inte så mycket för.

Men det hände en intressant grej nu ikväll faktiskt. Hängde framför teven, tittat på amerikansk morddokumentär och plockade ihop lite skräp på bordet när nästa program drog igång... Och råsnygge Danny Dyer fyller upp rutan. Det var ett bra tag sedan jag såg honom på teve och jag fick slita mig från teven för att göra kvällstoaletten. Landade så i sängen och skulle kolla tillbaka i bloggen om jag skrivit något om en restaurang som vi besökte när jag fyllde 35. Mamma och jag går ju nämligen ut och äter lunch med jämna mellanrum - jag väljer restaurang och mamma betalar... Vi har hunnit med en hel del ställen hittills och ska ut på tisdag igen. Kom att tänka på 35-årsrestaurangen och beslöt mig för att friska upp minnet med hjälp av bloggen och vad hittar jag då...?
:
:

:
:
Jäpp, ett inlägg om mannen nämnd ovan! Så jäkla märkligt! Har säkert inte nåt med min klärvoajanta ådra att göra, men ändå... Varför ramlar jag över det där inlägget just när han varit på teve igen? För jag har nog inte sett honom i rutan sedan inlägget ovan.

Av heroheartdove - 3 november 2018 21:05

Höstlov denna veckan. Barnet har varit på fritids mån-ons, men ledig i torsdags och igår. I torsdags var han hos min mamma och sedan på kvällen hämtade maken honom och så åkte de upp till Bollnäs. Jag följde förstås inte med eftersom jag inte vill spendera någon tid med svärmor. Hunden fick också följa med så jag är helt solo.


Efter jobb och ridning igår lyxade jag till det med lite spansk tapas. Oliver, manchego, het salami och grillad jordärtskocka, gott!


Uppe med tuppen imorse och iväg för att tömköra. Visst är det skönt att ligga länge i sängen, men samtidigt är det skönt att komma igång och få känna sig lite alert och effektiv. Tömkörandet gick bra. Tog vägen förbi pappas grav hemåt. Vi var där redan i onsdags kväll och tände två röda små ljus, nu kompletterade jag dem med ett vitt större.


Var väl hemma till halv tio igen. Röjde av köket (påbörjade det redan igår kväll) och stekte lite corned beef till frunch. Bakade små muffins/cupcakes också. Upptäckte sedan att vi inte hade något florsocker så fick spurta iväg för lite extra shopping. Passade på att stoppa på mig lite mer Pepsi när jag ändå var igång.


Gjorde klart cupcakesen, skönt att få spritsa ut frostingen utan sällskap av klåfingrig unge.


Sedan bara slappat och slöat. Åt kebab med pommes stripes till middag, kanske inte så nyttigt, men inte så stor portion i alla fall.


Det går lite så där med vikttappet. Hade magknip av för mycket mjölk i början av veckan så minskade snabbt några hekton då. Helt klart tappar jag fortast i vikt när jag inte äter, men så kan jag ju inte ha det. Men att äta mindre portioner hjälper och även hundpromenaderna. Borde väl motionera en sväng imorgon fastän jag är utan vovve, få se om jag går eller cyklar.

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards