Direktlänk till inlägg 3 november 2018

ensamhelg

Av heroheartdove - 3 november 2018 21:05

Höstlov denna veckan. Barnet har varit på fritids mån-ons, men ledig i torsdags och igår. I torsdags var han hos min mamma och sedan på kvällen hämtade maken honom och så åkte de upp till Bollnäs. Jag följde förstås inte med eftersom jag inte vill spendera någon tid med svärmor. Hunden fick också följa med så jag är helt solo.


Efter jobb och ridning igår lyxade jag till det med lite spansk tapas. Oliver, manchego, het salami och grillad jordärtskocka, gott!


Uppe med tuppen imorse och iväg för att tömköra. Visst är det skönt att ligga länge i sängen, men samtidigt är det skönt att komma igång och få känna sig lite alert och effektiv. Tömkörandet gick bra. Tog vägen förbi pappas grav hemåt. Vi var där redan i onsdags kväll och tände två röda små ljus, nu kompletterade jag dem med ett vitt större.


Var väl hemma till halv tio igen. Röjde av köket (påbörjade det redan igår kväll) och stekte lite corned beef till frunch. Bakade små muffins/cupcakes också. Upptäckte sedan att vi inte hade något florsocker så fick spurta iväg för lite extra shopping. Passade på att stoppa på mig lite mer Pepsi när jag ändå var igång.


Gjorde klart cupcakesen, skönt att få spritsa ut frostingen utan sällskap av klåfingrig unge.


Sedan bara slappat och slöat. Åt kebab med pommes stripes till middag, kanske inte så nyttigt, men inte så stor portion i alla fall.


Det går lite så där med vikttappet. Hade magknip av för mycket mjölk i början av veckan så minskade snabbt några hekton då. Helt klart tappar jag fortast i vikt när jag inte äter, men så kan jag ju inte ha det. Men att äta mindre portioner hjälper och även hundpromenaderna. Borde väl motionera en sväng imorgon fastän jag är utan vovve, få se om jag går eller cyklar.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av heroheartdove - 23 mars 2023 22:12

Total skrivstiltje i nästan ett år. Det har hänt massor, mestadels bra grejer och jag vet inte om jag ska skriva om allt... Men får väl ta upp tråden och fortsätta skriva lite om nageljoxet. För jag provade en ny salong och gick där tre gånger in...

Av heroheartdove - 15 maj 2022 23:33

Efter att ha gått till samma nagelsalong i fyra år (och i princip haft damma tjej som fixat naglarna hela tiden) provade jag här i veckan ett nytt ställe. Jag är inte missnöjd med tjejen som sådan, hon är duktig, noggrann och kreativ, men jag gillar ...

Av heroheartdove - 9 maj 2022 23:22

För första gången har jag verkligen den senaste och hetaste modellen av mobiltelefon. Ofta har jag haft helt ok telefoner, men inte alla senaste, mest på grund av att det kostar att ligga på topp. Men nu blev det lite akutläge för maken och då Samsun...

Av heroheartdove - 8 april 2022 01:13


Totalt jävla bloggstiltje. Mår sämre än sämst, men håller skenet och en snygg fasad uppe. Tror absolut ingen förstår hur illa det är, men skit samma, jag ska väl ta mig igenom det här också. Vore ju löjligt om livet var alldeles för enkelt. Har i...

Av heroheartdove - 2 januari 2022 22:03

Tja. I vilken är ska jag börja? Klassiska "nytt år - nya möjligheter" och bara skita i allt krasst som hände förra året? Hade en rätt god tro på framtiden vid förra nyåret, men allt grusades rejält under vår/sommar. Försöker att inte vara bitter även...

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards