Direktlänk till inlägg 22 december 2018

redo för jul

Av heroheartdove - 22 december 2018 23:17

Igår lämnade jag barnet hos mamma på morgonen och åkte sedan tillbaka in till stan. Var och fixade mina naglar och fick inte tjejen jag brukar ha eftersom hon var ledig (eller nåt sånt). Fick killen jag hade några gånger i början av året. Han är väl egentligen duktig, men på grund av språkförbistringar så blev inte naglarna helt som jag tänkt mig. Designen blev rätt, men längden fel, de hade behövt vara längre för att det skulle blivit helt bra.


Pulade hemma en stund (bland annat med tråkiga räkningar) innan jag gick ner till ett gammalt favvokondis och lunchade, en mycket prisvärd räksallad blev det.


Sedan tvärs över torget och in till frisören för frisering. Hade ju bokat salongsägaren då jag inte var helt nöjd med resultatet i våras, men fick ytterligare en annan tjej då ägarinnan var sjuk. Nu fick jag en utbildad frisörmästare och gisses så duktig hon var! Läste av mitt hår och tidigare behandlingar jättebra, förstod vad som inte blivit bra och fick sedan till färg och klippning helt rätt. Otroligt nöjd över resultatet och kommer definitivt att fortsätta klippa mig hos henne.


Efteråt blev jag upphämtad av maken och vi var till köpcentret och trängdes med lite folk. Började med att äta "lyxpizza" hos en av de nya restaurangerna innan det blev Clas Ohlson's, Systembolaget, Leklust, Panduro och Ica Kvantum. Hem med alla grejer och sedan hämta barnet.

Idag en kortare sovmorgon och sedan gick hela familjen ut på långpromenad med vovven. Därefter kokade och griljerade jag skinka nummer två samt trillade ytterligare ett gäng köttbullar.


Sedan till köpcentret igen för att köpa tomtekläder till barnet. På Åhléns träffade vi tomten och barnet skrev ihop en önskelista.


Lite lokal shopping för julklapp till hunden och sedan middag hos bästa sushistället.


Väl hemma igen gjorde jag några till Mozartkulor och så har jag slagit in ett gäng julklappar. Känner mig rätt redo för jul, behöver bara dammsuga och våttorka golven.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av heroheartdove - 23 mars 2023 22:12

Total skrivstiltje i nästan ett år. Det har hänt massor, mestadels bra grejer och jag vet inte om jag ska skriva om allt... Men får väl ta upp tråden och fortsätta skriva lite om nageljoxet. För jag provade en ny salong och gick där tre gånger in...

Av heroheartdove - 15 maj 2022 23:33

Efter att ha gått till samma nagelsalong i fyra år (och i princip haft damma tjej som fixat naglarna hela tiden) provade jag här i veckan ett nytt ställe. Jag är inte missnöjd med tjejen som sådan, hon är duktig, noggrann och kreativ, men jag gillar ...

Av heroheartdove - 9 maj 2022 23:22

För första gången har jag verkligen den senaste och hetaste modellen av mobiltelefon. Ofta har jag haft helt ok telefoner, men inte alla senaste, mest på grund av att det kostar att ligga på topp. Men nu blev det lite akutläge för maken och då Samsun...

Av heroheartdove - 8 april 2022 01:13


Totalt jävla bloggstiltje. Mår sämre än sämst, men håller skenet och en snygg fasad uppe. Tror absolut ingen förstår hur illa det är, men skit samma, jag ska väl ta mig igenom det här också. Vore ju löjligt om livet var alldeles för enkelt. Har i...

Av heroheartdove - 2 januari 2022 22:03

Tja. I vilken är ska jag börja? Klassiska "nytt år - nya möjligheter" och bara skita i allt krasst som hände förra året? Hade en rätt god tro på framtiden vid förra nyåret, men allt grusades rejält under vår/sommar. Försöker att inte vara bitter även...

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards