Direktlänk till inlägg 28 januari 2019

glitter & glamour

Av heroheartdove - 28 januari 2019 08:56

Nu har tiden ramlat iväg och jag minns knappt vad jag/vi (familjen) gjort. Det blev i alla fall mer vinter för en och en halv vecka sedan. Det har varit ganska kallt, snön har fått ligga kvar och det har till och med kommit lite mera. Barnet har åkt en massa snowglider i skolan och förra helgen var vi till Fjällnora och testade de nya skridskorna. Naturligtvis blev det korvgrillning och mys runt lägereld också.

Favvosushistället har börjat med poké bowls, typ som sushi, men serverat i skål och med salladstillbehör. Jag har provat lax med chilimajonäs med olika salladssorter, frukter och grönsaker, jättegott var det!

Barnet åt förstås naturell laxnigiri och maken provade min tidigare favorit crunchy rolls. Det verkar i alla fall gå bra för restaurangen för de hade verkligen full rusch när vi var där med både sittande gäster och kunder som tog med mat hem. Inte konstigt för de gör verkligen underbar mat som är en fröjd både för öga och mage.

Jag har försökt göra egen pasta igen, men det är banne mig helt omöjligt att kavla ut degen så att den blir tillräckligt tunn. Degen blir helt rätt i konsistensen och den färdigkokta pastan smakar bra, men utseendet... Jovisst hänger så tunn och fin på tork innan den blir alldeles pluffsig.

Jag får nog önska mig en pastamaskin i födelsedagspresent, vilken tur att jag fyller år snart! (Men då önskar jag mig egentligen en häst...!)

Personalfest på jobbet i fredags på temat glitter och glamour. Jag var och piffade naglarna dagen innan och fick min vanliga terapeut = eleganta och välformade naglar. Svart och glittrig ombre matchade perfekt till det fina renhornsdiadem som jag fått låna av en kompis.

Festkommiten hade hade fixat så fint i vårt matrum att man knappt kände igen sig. Det är otroligt vilken skillnad ljusslingor och gulddraperi gör!

Gillar också inställningen hos vår kontorschef: Ta en cider och var tyst! sa hon då jag flexat ut och stånkade över krångliga ärenden. Sagt och gjort, fick en ny ciderfavorit!

Trevlig kväll i alla fall. Vi började sedan med rosa bubbel, chips och popcorn under pratglatt mingel. Följde upp med frågesport i lag och minsann, mitt lag vann! Inga väskor med jobblogga som pris denna gång utan jag fick fyra jättefina vinglas från Ittala.

Sedan bjöds det på medelhavsbuffé (catering) med jättegod moussaka, hummus och sliskig efterrätt. 


I lördags var jag och provred det svarta stoet igen. Vilken ridkänsla hon ger, sin ringa ålder till trots. Stadig form (om än lite vek i nacken/svag i sin bärighet, kommer bli bättre med mer styrka) och fin balans. Takten jämnare och lugnare, mer häng i steget. Dock får jag inse att det är för dyrt att ställa henne på anläggningen där jag och hjärtehästen huserade som mest så jag har tackat nej igen, fast med förbehåll denna gång. Jag köar för en box i stallet där tömkörningshästen står och de kommer att få en, eventuellt två boxar lediga i vår. Håller tummarna för att det går fort för stoets ägare vill fortfarande ha mig som köpare.


Och nu är jag hemma med feber och hosta. Flera på jobbet (och folk "runtomkring" ) har varit sjuka så inte förvånad att jag till sist blev det jag med. Får se om det håller sig på denna nivå eller om det utvecklar sig till full influensa. Ligger i sängen och tycker synd om mig själv och undrar om jag ska äta tråkig matlåda till lunch eller beställa hem något gottis som tröstkäk.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av heroheartdove - 23 mars 2023 22:12

Total skrivstiltje i nästan ett år. Det har hänt massor, mestadels bra grejer och jag vet inte om jag ska skriva om allt... Men får väl ta upp tråden och fortsätta skriva lite om nageljoxet. För jag provade en ny salong och gick där tre gånger in...

Av heroheartdove - 15 maj 2022 23:33

Efter att ha gått till samma nagelsalong i fyra år (och i princip haft damma tjej som fixat naglarna hela tiden) provade jag här i veckan ett nytt ställe. Jag är inte missnöjd med tjejen som sådan, hon är duktig, noggrann och kreativ, men jag gillar ...

Av heroheartdove - 9 maj 2022 23:22

För första gången har jag verkligen den senaste och hetaste modellen av mobiltelefon. Ofta har jag haft helt ok telefoner, men inte alla senaste, mest på grund av att det kostar att ligga på topp. Men nu blev det lite akutläge för maken och då Samsun...

Av heroheartdove - 8 april 2022 01:13


Totalt jävla bloggstiltje. Mår sämre än sämst, men håller skenet och en snygg fasad uppe. Tror absolut ingen förstår hur illa det är, men skit samma, jag ska väl ta mig igenom det här också. Vore ju löjligt om livet var alldeles för enkelt. Har i...

Av heroheartdove - 2 januari 2022 22:03

Tja. I vilken är ska jag börja? Klassiska "nytt år - nya möjligheter" och bara skita i allt krasst som hände förra året? Hade en rätt god tro på framtiden vid förra nyåret, men allt grusades rejält under vår/sommar. Försöker att inte vara bitter även...

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards