Alla inlägg under februari 2019

Av heroheartdove - 17 februari 2019 22:59

Stiltje i skrivandet, långt ifrån stiltje i livet. Det dundrar på för fulla muggar och jag har bra flyt på jobbet och har snittat med trettiofem besvarade ärenden per dag. Tycker nog att jag är värd ett hyfsat lönepåslag vid nästa löneförhandling. Har belönat mig själv med smaskig kebab i alla fall.


Kalasat på hemfixade torkade oliver, linsbågar och potatischips. Äter onyttigt, men verkar ändå hålla vikten, till och med så pass att kritiska mamma tyckte att jag såg smal (smalare) ut idag.


Hästshoppandet blev lagt åt sidan. Fortsatt köande till två stall där jag är typ först i kön till båda ställena, men så fick jag tips idag från min föredetta medryttare om ett stall. Ett nygammalt ställe visade det sig att vara för jag hade faktiskt häst där för cirka femton år sedan. Trivdes väldigt bra där, men flyttade till annat ställe med ridhus för att få bättre ridmöjligheter. Nu har gården eget ridhus sedan sex år, men det har ändå inte varit helt aktuellt då man behövt fixa grovfoder på egen hand. Nå, medryttaren tipsade om att de hade annons om ledig plats så jag ringde värden som glatt kom ihåg mig och min dåvarande vilda häst. Det är några fler personer intresserade av plats där, men det känns lovande! Schysst kallhyra och så tillkommer foder och strö vilket man kan köpa på plats av värden. Och läget! LÄGET!! Bara 3,4 kilometer hemifrån, 6 minuter med bil. Hur perfekt som helst!

Av heroheartdove - 6 februari 2019 00:23

Sjuk hela förra veckan, jobbade i måndags och vabbade igår... Eftersom maken jobbar på annan ort och dessutom åker iväg innan barnet och jag går upp på morgnarna, är det i princip alltid jag som får ta den första vabbdagen. Därefter brukar vi bestämma från gång till gång hur vi gör med efterföljande dagar. Imorgon (eller snarare idag) blir maken hemma och jag jobbar, känner att jag behöver komma ikapp med grejer sedan förra veckans frånvaro.

Nå, dagen spenderades mestadels i soffan även om jag fick börja med att spurta iväg till affären då vi hade slut på mjölk hemma. Jag var också iväg en sväng senare och handlade hem sushi till lunch.


Var och tittade på en boxplats hos en mindre ridskola i helgen. Mycket prisvärd uppstallning ned bra service, men efter lite referenskoll där jag fick reda på en del tjafs mellan personal och styrelse har jag valt att säga nej även till detta ställe. Jag vågar helt enkelt inte ställa hästen på ett ställe där verksamheten inte känns helt stabil. Så köar vidare till de två alternativ som jag anser är mest rimliga så får vi se. Ringde säljaren och meddelade detta och än så länge så sparas hästen åt mig.

Hur som helst. Vi har i alla fall riktig vinter nu. Dubbla snösmockor under helgen har resulterat i cirka fyrtio centimeter snö. Vi skottar för brinnande livet både hemma i stan och ute hos mamma. Mysigt är det med rejäla snövallar och stora snöhögar.

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards