Direktlänk till inlägg 16 april 2019

trettionio i temp

Av heroheartdove - 16 april 2019 00:28

Min man cold från i lördags byggdes på med feber igår. Vaknade vid halv fyra och kunde inte somna om. Låg och snurrade i sängen till halv sju. Kände mig vissen, varm och frusen om vartannat. Stoppade tempen i örat och sa "lär ju inte vara någon feber" till maken och kunde sedan konstatera att jodå. Trettionio i temp och jag fick ringa och sjukanmäla mig. Låg sedan och sov fram mot klockan tolv. Gick upp för att prova benen, men blev alldeles trött, sov några timmar till.

Vid femtontiden åkte hela familjen ut till hästen. Barnet lekte konstnär, maken fick jobba och jag tittade på.


Jag tog med mig tränsen hem och putsade av dem med One-step som både rengör och mjukgör. Fick ta det hyfsat piano för väldigt trött, matt och andfådd av minsta ansträngning. Fina blev de i alla fall.


Rensat igenom betten också. Insett att hästen inte gillar tvådelade bett så fått ändra om i bettgarderoben. De två översta har samma typ av mundel, men det högst upp är aningen tunnare och med rörliga ringar. Det nedersta är ett vanligt i rostfritt med fasta ringar, dock ganska kort mittdel så verkar lägga sig bra i munnen.


Jag har tre andra bett varav jag lyckades sälja ett i ett nafs på kvällen. Femhundra kronor, inte tokigt alls. Nu kan jag unna mig lite gottis (både mat och dryck) under påskhelgen, barn och make åker upp till svärmor.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av heroheartdove - 23 mars 2023 22:12

Total skrivstiltje i nästan ett år. Det har hänt massor, mestadels bra grejer och jag vet inte om jag ska skriva om allt... Men får väl ta upp tråden och fortsätta skriva lite om nageljoxet. För jag provade en ny salong och gick där tre gånger in...

Av heroheartdove - 15 maj 2022 23:33

Efter att ha gått till samma nagelsalong i fyra år (och i princip haft damma tjej som fixat naglarna hela tiden) provade jag här i veckan ett nytt ställe. Jag är inte missnöjd med tjejen som sådan, hon är duktig, noggrann och kreativ, men jag gillar ...

Av heroheartdove - 9 maj 2022 23:22

För första gången har jag verkligen den senaste och hetaste modellen av mobiltelefon. Ofta har jag haft helt ok telefoner, men inte alla senaste, mest på grund av att det kostar att ligga på topp. Men nu blev det lite akutläge för maken och då Samsun...

Av heroheartdove - 8 april 2022 01:13


Totalt jävla bloggstiltje. Mår sämre än sämst, men håller skenet och en snygg fasad uppe. Tror absolut ingen förstår hur illa det är, men skit samma, jag ska väl ta mig igenom det här också. Vore ju löjligt om livet var alldeles för enkelt. Har i...

Av heroheartdove - 2 januari 2022 22:03

Tja. I vilken är ska jag börja? Klassiska "nytt år - nya möjligheter" och bara skita i allt krasst som hände förra året? Hade en rätt god tro på framtiden vid förra nyåret, men allt grusades rejält under vår/sommar. Försöker att inte vara bitter även...

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards