Alla inlägg under augusti 2019

Av heroheartdove - 31 augusti 2019 00:22

Nä, inte riktigt, men kanske nästan? Igår bombhotades tingsrätten här i stan och hela kvarteret runt huset spärrades av. En massa poliser anlände liksom deras bombgrupp. Min utsikt genom förra fönstret var lite knarkaffärer, knarkrazzior och annat illegalt hysch-hysch.


Förra fönstret? Jo, efter att ha bytt kontor (och rumskompis igen) hade jag första parkett ut mot händelsernas centrum. Rummet är också centralt placerat på kontoret, det är större och jag uppfattar det också som tämligen mycket ljusare. Större skrivbord och ljus från fönster från rätt håll.

Av heroheartdove - 25 augusti 2019 03:29

Hade ju tänkt göra ett inlägg om mitt hår (nytvättat och plattpiffat) när det istället fick bli ambulansfärd till akuten, men nu kommer det!

Jag har tjockt, riktigt tjockt hår. Näst intill svart (mörkt, riktigt mörkbrunt) och från början spikrakt. Sedan 2004 har jag haft olika varianter av röda slingor i det. I början fegade jag lite, endast några få, tunna slingor, men med åren har det blivit fler. Och i samband med hårfärgningen har håret ändrat struktur till att få viss självfall/lockar. Eftersom håret är tjockt upplever jag det som "frizzigt" när det blir för mycket lockar och min plattång får jobba hårt. Slätt och fint, blankt och glansigt blir det när jag plattar det. Här nedan med urtvättad färg samt när jag kört med en omgång "färgbomb", en toning som jag kör på med hemma mellan frisörfärgningarna.


Nu är håret dessutom riktigt långt, når ända ner till svanken, men tack vare att det är klippt i V-form känns det inte för tungt och kompakt. Och så känner jag mig mycket mera kvinnlig med så här långt hår jämfört med när jag haft kortare frisyrer.

Nyplattat hår håller sig platt i flera dagar och då har jag det gärna utsläppt, men så fort det blir för lockigt sätter jag upp det i en hästsvans. Har det även uppsatt ibland när det är nyfixat och tog några bilder för jämförelse. Tofsuppsättningen till vänster är visserligen med nytvättat hår, men det har fått självtorka och faktum är att lockig tofs faktiskt ser riktigt trevlig ut.


Naglarna då? Mina första konstnaglar gjorde jag på salong till min trettioårsdag. Tror jag fortsatte hos annan salong något/några år, men sedan blev det ett uppehåll. Men började sedan igen inför mitt giftermål och hade samma nagelmänniska ända fram till 2016-nånting. Därefter gjorde jag egna naglar en period (pengasparande), men i samband med välbetalt säljjobb och ingen dyr häst började jag salongsfixa dem igen. Hittade en billigare salong med visserligen liten löpande band-känsla, men humana priser vilket gör att jag nu (hyfsat) har råd med både fina naglar och en fin häst. Hos billiga salongen bokar jag samma personal vid varje tillfälle; vietnamesiska Trang som är en riktig konstnär. Allt extrapynt som jag bett om gör hon helt på fri hand. Palmerna jag hade nyss var helt otroligt detaljrika och de senaste fjärilarna går heller inte av för hackor.


Jag har kört med mycket fransk ombre (rent och hyfsat naturlig känsla), men jag gillar färg också och det är kul att variera sig. Skarp orange, silvrig fjäril och lite extra glitter är inte tokigt alls.

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards