Alla inlägg under november 2019

Av heroheartdove - 17 november 2019 01:28

Jag roade mig att kolla vad snittpriset för hästen skulle bli vid olika uppstallningsalternativ. Först i raden är stallet där vi står nu, därefter ridskolan. Som uppstallad vid ridskolan får man helgtjänst 1-2 gånger per termin då man även ska fixa åt lektionshästarna, men det kanske man överlever? Vet inte riktigt om man kan gå ihop med andra, vara flera som hjälps åt vid flera tillfällen istället för ett mastodontpass. Men faktum är att jag gärna skulle flytta dit. Välskött anläggning, bra och kunnig personal och folk jag känner. Vi köar för plats där, men jag vet inte hur strikt kön följs. Ska luska lite och se hur det verkar.

Kostnader per månad för några stall jag känner till:

Av heroheartdove - 11 november 2019 00:34

Har hamnat på efterkälken igen när det gäller skrivandet. Tiden rinner på i full fart, jag jobbar (med visst gnissel), tar hand om hästen och försöker hinna vara en mor och hustru också. Det går så där...

Emellanåt blir det dock mer eller mindre seriös matlagning. Vi provade någon vegetarisk maträtt med medelhavstema för ett tag sedan. Ostar, lök, tomater, oliver och färska kryddor som bakades i ugnen. Syrligt med topping av citron.


Sedan blir det slarvmat också. Jag gillar köttkonserv, corned beef. Ser ju ut som pölsa, är lite salt och rätt fett. Gott att äta både kall och lätt värmd i stekpanna.


Inspo kan hämtas från lokala Kvantumbutiken och här om dagen hade de italientema. Mums med risotto, oliver, chark och balsamico.


Jag älskar italiensk salami och fick tips på några sorter som jag ska prova vid tillfälle.


Och från lyx till enkelhet: stekt ägg med riven ost och grillkorv, smakade toppen direkt ur pannan.


Bakad potatis gjorde vi i torsdags. Körde potatisarna först i micron för att få dem att mjukna hyfsat fort och avslutade i vanliga ugnen med varmluft för att få skalen lite torra och knapriga. Skagenröra och olika kryddsmör till.


Och igår fars dag. Köpte kaffebiskvier till maken (och mig), smakade super med en kopp kaffe toppad med varm skummad iKaffe.

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards